بازدید 2161

آبه: کره شمالی ممکن است از موشک‌هایی با گاز سارین استفاده کند

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن هشدار داد: کره شمالی احتمالا از قابلیت پرتاب موشکهای حامل گاز اعصاب سارین برخوردار است.
کد خبر: ۶۸۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 13 April 2017

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن هشدار داد: کره شمالی احتمالا از قابلیت پرتاب موشکهای حامل گاز اعصاب سارین برخوردار است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  در بحبوحه نگرانی ها از اقدام قریب الوقوع کره شمالی در انجام ششمین آزمایش هسته ای یا آزمایش‌های موشکی بیشتر، شینزو آبه امروز (پنجشنبه) با شرکت در نشستی در پارلمان ژاپن اعلام کرد:‌ این احتمال وجود دارد که کره شمالی تاکنون به توانمندی تجهیز موشکهای خود به کلاهکهای حامل گاز سارین دست پیدا کرده باشد. 

آبه در عین حال تاکید کرد ژاپن و کره شمالی به دنبال راه های مسالمت آمیزی برای فرو نشاندن تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند. 

­

وی گفت: احتمال اینکه کره شمالی بتواند کلاهک‌های موشک‌های خود را با گاز سارین پر کند و یک حمله انجام دهد وجود دارد البته بحث اقدامات بازدارنده به شرایط واقعی بستگی دارد. فکر می‌کنم ما باید گزینه‌های متفاوت را برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات لازم در نظر بگیریم.
 

تنش ها در شبه جزیره کره بر سر تداوم آزمایش های موشکی و برنامه هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته و آمریکا با اعزام ناوگروه خود به مجاورت شبه جزیره کره هشدار داده است که ممکن است بر ضد پیونگ یانگ به اقدام یکجانبه متوسل شود. 

کره شمالی روز شنبه، مراسم یکصدو پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی را برگزار می کند. این روز موسوم به "روز خورشید"، بزرگترین روز ملی کره شمالی به شمار می رود و رهبران این کشور در گذشته همواره از این تاریخ برای انجام آزمایش های تسلیحاتی استفاده کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار