بازدید 5537

کلاهبرداری‌ میلیاردی از صاحبان خودروهای گران‌قیمت

کد خبر: ۶۸۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 12 April 2017
جلسه رسیدگی به اتهام اعضای باند کلاهبرداری که با استفاده از چک‌ رمزدار جعلی از فروشندگان خودروهای‌ گران‌قیمت بیش از سه میلیارد تومان کلاهبرداری کردند برگزار شد. 
 
به گزارش شرق، سال گذشته ٣٤ شکایت مشابه درخصوص سرقت ماشین و جعل چک بانکی به پلیس اعلام شد. یکی از شاکیان به مأموران گفت: مدتی بود که می‌خواستم خودرویم را بفروشم، چون مدل ماشینم بالا بود به‌راحتی نمی‌توانستم آن را بفروشم، برای همین تصمیم گرفتم آگهی بدهم تا از این طریق آن را بفروشم. پس از مدتی فردی با من تماس گرفت و قرار شد آخر هفته ماشین را به او نشان دهم. طبق قرار قبلی مردی که خریدار ماشین بود، سر قرار آمد و یک چک رمزدار به من داد و قرار شد وقتی چک رمزدار را به من داد، ماشین و سند ماشین را به او دادم، اما فردای آن روز هرچه با او تماس گرفتم جواب نداد. چک را به بانک بردم تا آن را نقد کنم. اما متصدی چند سؤال از من پرسید و رفت. بعد از چنددقیقه برگشت و من را دستگیر کردند، چون چک جعلی بود. 
 
به‌این‌ترتیب مأموران، کار خود را برای دستگیری این باند کلاهبرداری آغاز کردند تا اینکه یکی از شاکیان با پلیس تماس گرفت و گفت یکی از افراد این باند را در نمایشگاه ماشینی دیده است. مأموران خود را به محل رساندند و مرد کلاهبردار به نام سهیل را دستگیر کردند. 
 
سهیل که ابتدا منکر کلاهبرداری شد، بعد از ارائه مستندات از سوی پلیس گفت: مدتی پیش با چند نفر از دوستانمان تصمیم گرفتیم افرادی را که خودروهای‌گران‌قیمت خود را برای فروش می‌گذارند شناسایی و با چک جعلی كلاهبرداري كنيم.بعد از با کمک دیگر دوستانمان سند را به نام خودمان می‌زدیم و ماشین‌ها را به مي‌فروختيم.  با همکاری سهیل، ١١ نفر دیگر از همدستانش نيز دستگیر شدند. 
 
به‌این‌ترتیب با توجه به اعترافات متهم‌ها و مدارک موجود و شکایت ٣٤ مال‌باخته این باند، کیفرخواستی علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده شد و هفته گذشته جلسه رسیدگی برگزار شد. پس از تشریفات رسمی، شاکیان به‌ترتیب در جایگاه با توجه به تعداد شاکیان، جلسه رسیدگی به این پرونده بسیار طولانی و ادامه آن به جلسه بعدی موکول شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل