بازدید 2541

ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی برای نظارت مجلس بر انتخابات

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی برای نظارت مجلس بر انتخابات شوراها توام با اصلاح قوانین لازم است.
کد خبر: ۶۸۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 12 April 2017
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی، اظهار داشت: هیئت‌های نظارت در شهرستان ها و بخش های استان مرکزی بر اساس قانون تشکیل شده اند و حتی چیدمان برخی از صندوق‌ها را نیز انجام داده ایم.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دبیرخانه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی ایجاد شده است، بیان کرد: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان مرکزی وجود دارد و در 2 شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه استقبال از حضور در انتخابات شوراها مناسب بوده است، ادامه داد: تعداد کاندیداهایی که آمادگی حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی را دارند، 6 هزار و 600 نفر هستند.

سلیمی با بیان اینکه امکاناتی که لازم است در اختیار هیئت های نظارت بر انتخابات شوراها باشد با مشکلاتی همراه است، متذکر شد: انتظار این بود که کمک بیشتری به هیئت نظارت استان شود، وزارت کشور نیز باید به این بخش عنایت ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها نیاز به ایجاد یک دبیرخانه دائمی دارد تا در طول 4 سال عمر شوراها نیز، نظارت لازم انجام شو، زیرا به صورت یکباره ایجاد هیئت نظارت مشکلاتی را به وجود می آورد و نیاز به اصلاح قوانین در این زمینه احساس می شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: شورای نگهبان برای نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان دبیرخانه دائمی دارد و همواره آمادگی لازم را دارد ولی مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها با حدود 300 هزار نفر کاندیدا، کار بسیار مشکلی داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها