بازدید 31443
گزارش کامل ثبت‌نام 126 نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری در روز اول؛

کاندیدای شاخصی که با لباس کارگری ثبت‌نام کرد/ از نام‌نویسی «آتقی» تا حاشیه‌ « کاندیدای کراواتی»!

در اولین روز نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم 126 نفر ثبت نام کردند که در بین آنها «سید مصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از کاندیداهای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در بین کاندیداهای نهایی این تشکل قرار نگرفت، «مهدی خزعلی» فرزند مرحوم ایت الله خزعلی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و «قاسم شعله سعدی» نماینده پیشین مجلس می توان اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ 11 April 2017
با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور از صبح امروز سه شنبه 22 فروردین ماه آغاز شد. نام نویسی داوطلبان این انتخابات که صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود، از امروز تا روز ۲۶ فروردین به مدت پنج روز ادامه می‌یابد.

به گزارش «تابناک»؛ در اولین روز نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم 126 نفر ثبت نام کردند که در بین آنها «سید مصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از کاندیداهای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در بین کاندیداهای نهایی این تشکل قرار نگرفت، «مهدی خزعلی» فرزند مرحوم آیت الله خزعلی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و «قاسم شعله سعدی» نماینده پیشین مجلس می توان اشاره کرد.

شروع ثبت نام برای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور آغاز شد و از همان ساعت ابتدایی بیش از ۲۵ نفر از شهروندان عادی برای رئیس جمهور شدن به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی مراجعه کردند.

همه حاشیه‌های روز اول کاندیداتوری برای ریاست جمهوری


در بین همه آنهایی که در اولین ساعات ثبت نام برای رئیس جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کردند، فردی سالمند با تن پوشی منقش به پرچم ایران و همچنین نوشته ای با مضمون نوکر ملت ایران، قرآن در دست بیش از دیگران جلب توجه می کرد.

از جمله نکات جالب دیگر ساعت اول ثبت نام های امروز حضور فردی بود که حتی کفش نیز به پا نداشت و با دمپایی برای ثبت نام جهت رئیس جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کرد و علت را بزرگ بودن پای خود بیان و در حالی که می‌گفت نگهبان یک کارخانه کاشی سازی است از قصدش برای شنا با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقیانوس هند برای خبرنگاران حاضر سخن می‌گفت.

حدود ساعت ده صبح اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری «مصطفی میرسلیم» کاندیدای حزب مؤتلفه اسلامی با همراه جمعی از هواداران خود در حالی که لباس کارگران را به تن داشت، به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد، می توان او را اولین و تنها گزینه احتمالی شناخته برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز اول به حساب آورد.

از حواشی دیگر ثبت نام کاندیداها در اولین روز حضور افرادی با کراوات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بود.

قاسم شعله سعدی نیز که سابقه نمایندگی دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد و پس از حوادث سال 88 به سه سال زندان محکوم شده بود نیز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.

حضور شعله سعدی در ستاد انتخابات با حواشی همراه بود و در ابتدا از ورود او به سالن وزارت کشور ممانعت شد. در عین حال میکروفن ها در سالن نشست خبری برای سخنرانی اش باز نشد که البته او در جمع خبرنگاران به ارائه سخنانی پرداخت و گفت، با شعار نجات ایران به صحنه انتخابات آمده و وابستگی به هیچ حزب و گروهی ندارد.

خبرنگاری نیز در خصوص حضور او با کروات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پرسید و او گفت که در هیچ جای قانون گفته نشده که نباید کراوات پوشید یا رئیس‌جمهور نباید کروات داشته باشد.

روز اول ثبت نام‌ها یک کارشناس ارشد تربیت بدنی فاقد شغل نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام و هدف خود را حل مشکل بیکاری و تورم اعلام کرد و گفت، در صورت انتخاب به مردم 300 هزار تومان یارانه خواهد داد.

او همچنین درخواست کرد که بین کاندیداها تبعیض قائل نشوند.

از حواشی جالب دیگر روز اول ثبت نام‌ها حضور «حسن و حسین» دوقلوهایی بودند که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند.

فرد معلمی نیز برای کاندیداتوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و گفت که در صورت تایید صلاحیت با شعار آموزش ملی، اقتدار ملی و اخلاق ملی در تبلیغات انتخاباتی حضور پیدا می‌کند.

خانمی متولد ١٣٦١ نیز در اولین روز ثبت نام‌ها پس از تکمیل مراحل ثبت نام خود، گفت که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نام نویسی کرده و آنقدر می آید و ثبت نام می‌کند تا یاد بگیرند خانم ها هم باید وارد عرصه انتخابات شوند.

مهدی خزعلی نیز که پیش از این اعلام کرده بود بعد از اذان ظهر به وزارت کشور می آید برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات حاضر شد و در سخنانی گفت:‌ گروه های چپ و راست را باید شکست. باید بدانیم احزابی که پروانه دارند، عزیز هستند اما برای ما تصمیم گیرنده نیستند.

معلمی نیز سه شنبه همراه با دختر خردسال خود برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور آمد و اولویت خود را توجه به معیشت معلمان اعلام کرد. وی در عین حال تأکید کرد که در صورت رد صلاحیت اعتراضی نخواهد داشت.

بازیگر نقش "آتقی" در سریال آینه عبرت نیز بعداز ظهر امروز با ثبت نام در انتخابات تصمیم گرفت رئیس جمهور شود.

همچنین در اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، افراد متولد دهه هفتاد نیز برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند تا بلکه رئیس جمهور شوند!

 در این میان جوان 25 ساله ای که لیدر تیم های فوتبال از جمله تیم تراکتورسازی بود کاندیدای ریاست جمهوری شد. او گفت که عاشق امیرقلعه نوعی و محمود احمدی نژاد است و حاضر است به نفع حمید بقایی کنار بکشد.

حضور بانوان نیز در ستاد انتخابات کشور جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری قابل توجه بود، یکی از آنها «آنگلا مرکل» را مثال زد وگفت، چرا ما نتوانیم چنین زنی در مناصب بلند پایه کشور داشته باشیم.

توصیه های انتخاباتی وزیر کشور


عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در آغاز روند ثبت نام انتخابات داوطلبان ریاست جمهوری ادامه داد:‌ امروز خداوند به ملت عزیز ایران توفیق داده است که در تعیین سرنوشت خود و کشورشان شرکت کنند و به خاطر این نعمت الهی که به یمن امام (ره)، مردم و انقلاب اسلامی به دست آمده است اگر شبانه روز هم شکر کنیم باز هم جای شکر دارد.

وی با اعلام دستور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری به فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در امر برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه ها، رادیو و تلویزیون، ‌نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاه های دیگر ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و مرّ قانون، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی همکاری لازم را انجام می دهند. ما با کمک شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی می توانیم هم در اجرای و هم در نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گام های بهتری برداریم. ما باید ضمن فعالیت مستمر و قانونی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بتوانیم یکبار دیگر حماسه و شکوه حضور در روز ۲۹ اردیبهشت به منصه ظهور برسانیم. ان‌شاء‌الله در این ایام بتوانیم با نیت خالص و پاک برای خدمت به مردم، رفتار قانونی و اخلاقی مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه کسانی می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند، اظهار کرد: قانون بیان کرده داوطلبان باید دارای شرایط از جمله رجال مذهبی و سیاسی، ایران الاصل، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد. همه کسانی که خود را مستعد ریاست جمهوری می دانند و شرایط ذکر شده در قانون را دارند می‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود.

وی در مورد تبلیغات زودهنگام نیز اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است و همه نامزدها و احزاب و شخصیت ها از جمله رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، نباید تبلیغات داشته باشند اما فعالیت در جهت آگاه سازی مردم را تبلیغات زودرس نمی دانیم. همه کسانی که خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنند، جزو افراد شناخته هستند و تبلیغات زودهنگام آن‌ها یقینا نگرشی در افکار عمومی نسبت به آن‌ها ایجاد کرده و افکار عمومی این تبلیغات را نمی پذیرند . به مصلحت همه است که وارد تبلیغات زودهنگام نشوند.

وی در مورد ادامه روند انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام ها نیز گفت: بعد از اتمام ثبت نام ها در روز ۲۶ فروردین ما مدارک داوطلبان را در روز ۲۷ فروردین به شورای نگهبان تحویل می دهیم. شورای نگهبان ۵ روز فرصت دارد تا صلاحیت نامزدها بررسی کند؛ اما ۵ روز دیگر هم می‌تواند بررسی ها را تمدید کند. به هر حال روز ۸ اردیبهشت تبلیغات شروع می‌شود و تا پیش از آن یعنی روز ۶ و ۷ اردیبهشت باید اسامی تأیید صلاحیت شدگان اعلام شود.

وزیر کشور در پایان درباره اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تشکیل کمیته بررسی تبلیغات در وزارت کشور گفت:‌ تشکیل این کمیته در قانون پیش‌بینی شده و ان‌شاء‌الله شنبه این کمیته را تشکیل می دهیم و گزارش‌ها درباره تخلف از قانون را بررسی می‌کنیم و سپس تخلفات در کمیته رسیدگی به تخلفات در قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وزیر کشور همچنین صبح امروز (اولین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری) از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات کشور بازید کرد.

میرسلیم پس از کاندیداتوری چه گفت؟


مصطفی میرسلیم با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.
میرسلیم اولین چهره سیاسی است که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با پوشیدن لباس کارکنان شرکت ایران خودرو برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: من نامزد حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری هستم.

مصطفی میرسلیم در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور افزود: تا آخر انتخابات در صحنه حضور دارم و اطلاعی ندارم بادامچیان برای انتخابات ثبت نام می کند یا خیر.

وی درپایان درباره جمنا نیز گفت: جمنا را به لحاظ اخلاقی قبول دارم نه به لحظ ساز و کار.

با موارد ضدامنیتی در انتخابات برخورد قاطع خواهیم داشت


معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد که برخورد قاطعی بر هر مورد ضدامنیتی در انتخابات خواهیم داشت.

حسین ذوالفقاری در بازدید از ستاد انتخابات کشور تاکید کرد : تهدیدات احتمالی تاکنون برای انتخابات اردیبهشت ماه نداشته‌ایم، اما آسیب ها را مورد توجه قرار دادیم و لحظه به لحظه مسایل داخلی و خارجی را مورد رصد و کنترل قرار داده ایم.
وی در ادامه با اعلام اینکه دستورالعمل فضای مجازی نیز تصویب و ابلاغ شده است، گفت: هرکاندیدایی که بخواهد کار تبلیغاتی در فضای مجازی انجام دهد، فرقی با فضای واقعی ندارد و باید با مشخصات کامل و رعایت قانون و اخلاق باشد.
معاون امنیتی وزیر کشور تأکید کرد: اصل امنیت جزو اساسی ترین مقوله ما است. امنیت و مشارکت بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکید می‌کنیم همه رسانه ها و مسولین و احزاب قانون و اخلاق را رعایت کنند.

بازدید احمدی از ستاد انتخابات کشور


علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدهای انتخابات مطلبی بنویسند

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: داوطلبان یا مراحل ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده یا مراحل نهایی آن‌ها در حال طی شدن است.

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت علی (ع) اظهار کرد: تقوا و اخلاق حسنه یکی از ویژگی های امام علی (ع) و امیدواریم این ویژگی‌ها در این انتخابات رعایت شده و در تاریخ ثبت شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین اظهار کرد: طبق ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری‌، ‌مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه مجازی حق ندارند آگاهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند. من از تمامی رسانه‌ها خواهش می کنم به این ماده قانونی توجه کنند. رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی بنویسند.

وی در پاسخ به اینکه قانون درباره اقدامات تخریبی اخیر برخی جناح ها علیه دولت چه می‌گوید، تصریح کرد: در قانون مجازات اسلامی برای توهین، افترا و هتک حرمت مجازات تعیین شده است. علاوه بر این قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، نامزدها و طرفداران آن‌ها باید صرفا برنامه‌های خود را اعلام کنند و هرگونه هتک حرمت و توهین ممنوع است. ستاد انتخابات کشور از طریق کمیته رصد فضای مجازی و بررسی لحظه ای فضای سیاسی کشور، نسبت به موضوع تخریب‌ها دقت نظر دارد و نسبت به آن حساس است تا مرّ قانون رعایت شود.

سامانی درباره تفاوت نقد سازنده و تخریب خاطرنشان کرد: نقد سازنده و اظهار نظر درباره واقعیات و مسائل کشور ایراد قانونی ندارد و ما از آن استقبال می کنیم اما سیاه نمایی، ارائه اطلاعات غلط، توهین، ‌افترا و هتک حرمت خلاف قانون است. انتظار ما این است که مرز بین نقد و تخریب رعایت شود تا هم در جامعه اخلاق و انصاف رعایت شود و هم جناح های سیاسی تضارب آرا داشته و اظهار نظر کنند.

سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغات زودرس می‌تواند موجب رد صلاحیت نامزدها شود، ‌گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است. در قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتا اعلام شده است که فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آن‌ها از طریق وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رأی گیری خاتمه می پذیرد. هرگونه فعالیت انتخاباتی خارج از این روزها قطعا تخلف از قانون است.

کاندیداها بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند

هم‌چنین علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور ساعتی بعد از کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواست که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند و با اشاره به آخرین آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از میان ۶۸ نفری که تا ساعت ۱۳:۳۰ امروز ثبت‌نام‌شان نهایی شده است یک نفر خانم و ۶۷ نفر آقا هستند.

وی با بیان اینکه مسن‌ترین فرد ثبت‌نام کننده ۷۹ ساله و جوان ترین فرد ۲۱ ساله است، خاطر نشان کرد: در قانون انتخابات محدودیت سن و محدودیتی مدرک وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره مدرک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان نیز گفت:‌ ۱۷ نفر دارای مدرک دیپلم، ‌۴ نفر فوق دیپلم، ۱۳ نفر لیسانس، ۱۹ نفر فوق لیسانس، ۵ نفر دکترا و ۴ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

احمدی با تشریح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شرایط ثبت‌نام کنندگان تأکید کرد:‌ از متقاضیان انتخابات می خواهم که بدانند برای چه کاری ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور صرفا وظیفه ثبت‌نام از متقاضیان را بر عهده دارد و این کار را نیز تا پایان وقت اداری روز شنبه انجام می دهد. تنها مرجع صاحب صلاحیت برای بررسی صلاحیت کاندیداها نیز شورای نگهبان است.

احمدی افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد که طی پنج روز پس از پایان ثبت‌نام نتایج بررسی های خود را اعلام کند. همچنین شورای نگهبان بنا بر قانون این اختیار را دارد که در صورت نیاز روند بررسی صلاحیت ها را تا پنج روز تمدید نماید و تا هفتم اردیبهشت لیست نهایی را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد تا ما به اطلاع کسانی که تأیید صلاحیت شده اند برسانیم.

ثبت‌نام ۱۲۶ داوطلب در روز اول ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری


دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در روز اول ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۲۶ نفر ثبت نام کردند.

علی پور علی مطلق در پایان روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در این باره افزود: از این ۱۲۶ نفر، ۶ نفر خانم و ۱۲۰ نفر مرد هستند. جوان ترین فرد ثبت نام کرده ۱۸ سال و مسن ترین فرد هم ۷۹ سال دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میانگین سنی ثبت نام کنندگان بین ۴۶ تا۵۰ سال است. همچنین ۱۸ ایثارگر نیز امروز ثبت نام کرده اند.

پورعلی مطلق گفت: در میان ثبت نام کنندگان ۸ نفر دارای مدرک زیر دیپلم، ۳۰ نفر مدرک دیپلم، ۵ نفر مدرک فوق دیپلم، ۲۹ نفر مدرک لیسانس، ۳۵ نفر مدرک فوق لیسانس، ۱۲ نفر مدرک دکترا دارند و ۷ نفر هم تسهیلات حوزوی دارند.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین خاطر نشان کرد: براساس فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و دستور وزیر کشور از امروز باید در ۱۲۹ شهرستان هیئت های اجرایی تشکیل شود.

وی افزود: همچنین فرمانداران موظف اند ششصد و سی و هفت هیئت اجرایی در حوزه انتخابی بخش ها تشکیل دهند. این هیئت های اجرایی از امروز باید تشکیل شود که البته قانون اجازه می دهد هیئت های اجرایی تا روز ۲۴ فروردین تشکیل شود. البته فرمانداران و بخشداران تشکیل هیئت های اجرایی را آغاز کردند.

پورعلی مطلق در پایان با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا روز ۲۶ فروردین ادامه می‌یابد تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصت ثبت نام زیاد نیست داوطلبان هر چه زودتر ثبت نام خود را انجام دهند و آن را به روزهای آخر نسپارند.

شرایط انتخاب شوندگان


بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف ۵ روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴×۶ از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

براساس ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شوندگان بایددارای شرایط زیر باشند:

۱- از رجال مذهبی، سیاسی

۲-ایرانی‌الاصل

۳-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۴-مدیر و مدبر

۵-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

۶- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

دیروز نیز وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور تشکیل هیات‌های اجرایی را صادر کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجل شورای اسلامی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدارک مورد نیاز نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری

نام نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور انجام خواهد شد.

 طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱. از رجال مذهبی، سیاسی.
۲. ایرانی‌الاصل.
۳. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۴. مدیر و مدبر.
۵. دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.
۶. مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۵
واقعا خنده ویا شاید گریه باید کرد وقتی تشکیلات حزبی قوی ومستقل وجود ندارد برای تصدی بالاترین مقام کشور چه کسانی داوطلب می شوند مردم باید به برنامه های یک داوطلب رای بدهند که از احزاب برخواسته باشد ومردم از عملکرد حزب مورد نظر مستمر اطلاع داشته باشند و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
متاسفانه در حال حاضر اين احزاب هستند كه وضعيت كشور را به هم ريختن ودارن به بيت المال ومردم ضرر مي زنند.
بخاطرضعف قانون هردوره بایدشاهدبه سخره گرفتن انتخابات باشیم
اقای میرسلیم هرچند دوره عوام فریبی به پایان نرسیده امامردم عاقل تر شدند. از این رفتارهای احمدینژادی و مایلی کهن گونه متنفرم
شاید آتقی بهتر از دیگران کشور را مدیریت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
زنده باد آتقی
لباس کارگری مقدس است آقای میرسلیم آنرا به سخره نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
احسنت .
میرسلیم تو شاید عمرش کارگری نکرده اما نمیداند ناخودآگاه برای رای آوردن پا جای احمدی نژاد گذاشته است. یعنی رای آوردن به هر قیمت.
زحمت نکشید
سرانجام دورهء دولت دوازدهم را بازگشت امام منتظر عج مشخص خواهد کرد
همانطورکه دورهء ترامپ سرانجام نخواهد داشت
قانون ثبت نام انتخابات اشکالات اساسی دارد. اما یک اشکال بسیار ابتدایی آن اگر رفع شود از این سیل افرادی که برای دلخوشی خودشان نام نویسی میکنند، جلوگیری میشود. مراجعه کنندگان باید هزینه های اداری بابت فرآیند احراز صلاحیت تا معرفی بعنوان کاندیدا را بپردازند. ممکن است رقم زیادی نشود.اما باعث میشود تا افراد پول خود را دور نریزند.
حضور بقائی و بذرپاش و ... باعث شده ، خیلی ها اعتماد به نفسشان برای تصدی پست ریاست جمهوری ، بالا برود.
تابی عکساش کو؟
کل رای میر سلیم 250000 تاس .
كاشكي از كانديداها بابت هزينه ثبت نام به اندازه آزمون دانشگاه آزاد هزين مي گرفتند تا 90 درصد كاهش كانديداها را مي ديدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
به نظر منم این واقعا لازمه که هزینه قابل توجهی از افرادی که مایل به ثبت نام هستند گرفته بشه
ما مسخره ایم یا کارمندان ستاد انتخابات بیکارند؟؟؟
آقای میر سلیم، نخوانده ام و ندیده ام که در روزهائی غیر از روز ثبت نام برآی کسب جذاب ترین مقام که برخی از خواستگاران را از خواب و خوراک آنداخته، لباس افراد شریفی که هر روز آن را با عرق بدن خیس می کنند، پوشیده باشی.
آقای میرسلیم شما در عمرتان کارگری کرده اید؟!
با سلام بنده 35 سال پیش با اقای میرسلیم همکاری موقت داشتم . همینطور لباس میپوشید
من به آتقي راي ميدم .
کلاه کارگر ها زرد هست نه سفید استاد میرسلیم . سفید کلاه مهندسان هست برای عوامفریبی حداقل 4 خط مطالعه می کردی
تا کی باید شاهد چنین صحنه های توهین آمیز در کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری باشیم.چرا شرایط درست و شفافی با تعیین حداقل تحصیلات(همانند مجلس)وتعریف درست و شفاف از رجال سیاسی تعریف و تصویب نمی شود تااز این همه هتک حرمت جایگاه دومین مقام کشور جلوگیری شود.این موضوع همیشه هنگام انتخابات مطرح وسریعا" بفراموشی سپرده میشود.
چرا اجازه ندادن آقای شعله سعدی صحبت کنند؟
بیشترین میانگین سنی ثبت نام کنندگان بین ۴۶ تا۵۰ سال است
واقعا خنده بازاره، چرا جلو اهانت به ارزشهای قاونی را نمی گیرند؟ چی را میخوان اثبات کنند؟! که مثلا انتخابات ما دموکراتیکه؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر