بازدید 6041
۱

افزایش 48 درصدی سود برای سامسونگ

شرکت فن آوری کره جنوبی سامسونگ، روز جمعه اذعان کرد، بهترین سود سه ماه خود را نسبت به سه سال اخیر کسب کرده و این در حالی بود که تحلیلگران، خلاف این روند را انتظار داشتند.
کد خبر: ۶۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 11 April 2017
شرکت فن آوری کره جنوبی سامسونگ، روز جمعه اذعان کرد، بهترین سود سه ماه خود را نسبت به سه سال اخیر کسب کرده و این در حالی بود که تحلیلگران، خلاف این روند را انتظار داشتند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia today، این گزارش در مقابل شکست پر هزینه ی سال گذشته شرکت، به دلیل آتش گرفتن گوشی های گلکسی نوت 7 قرار گرفت. به گفته سامسونگ، سود عملیاتی برای سه ماه اول سال جاری 9.9 تریلیون وون  معادل 8.7 میلیارد دلار بوده که 48 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

افزایش 48 درصدی سود برای سامسونگ

 درآمد شرکت نیز 0.4 درصد افزایش یافته و به 50 تریلیون وون معادل 44.1 میلیارد دلار رسیده است. سامسونگ افزود، این بازگشت قوی در نتیجه رونق خرید و فروش تراشه های حافظه و صفحات نمایش تخت به دست آمده است.

یک تحلیلگر در گفت و گویی با  رویترز اذعان کرد فروش گوشی های هوشمند رده متوسط ​​تا پایین نیز کمک کرد تا کسب و کار تلفن همراه سودآور باقی بماند.

حدود 68 درصد از سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2016 را، فروش تراشه های حافظه و صفحات نمایش انعطاف پذیر تشکیل داده است و این در حالی است که، قبلا فروش تلفن همراه منبع درآمد اصلی شرکت محسوب می شد.

سرمایه گذاران و تحلیلگران انتظار دارند که شرکت سامسونگ بهترین سه ماهه خود را در ماه های اپریل تا ژوئن رقم زده و با فروش گوشی هوشمند جدید خود به نام  گلسی اس 8، مجددا رهبری بازار جهانی را به دست بگیرد.

بسیاری معتقدند که فروش گلکسی اس 8 می تواند یک رکورد فروش در سال جدید از خود بجای بگذارد.

لی سونگ وو، تحلیلگری از IBK Securitie در گفت و گویی با فایننشال تایمز خاطر نشان کرد، "ما نسبت به  گوشی جدید شرکت (s8) نگرش بسیار مثبتی داریم و اعتقاد داریم فروش این محصول، درآمد چشم گیری را به دومین سه ماهه شرکت می افزاید.

گوشی های هوشمند گلکسی نوت 7 این شرکت با مشکلاتی نظیر گرمای بیش از حد و انفجار روبرو شدند و این شرکت مجبور به بازپس گرفتن گوشی ها شد.

شهرت سامسونگ نیز بر اثر فساد مالی ضربه شدیدی خورد و نتایج این رویداد علاوه بر این شرکت گریبان گیر کره جنوبی نیز شد.

نایب رئیس شرکت جی وای. لی و چند تن از مدیران ارشد به اتهام  رشوه خواری و اختلاس دستگیر شدند و این در حالی است که حتی  رئیس جمهوراین کشور پارک گیون هی نیز به اتهام دریافت رشوه تعلیق شد.

در ماه فوریه جی وای . لی دستگیر شد و روز جمعه در دادگاه سئول هرگونه اتهامی را رد کرد. دادگاه در اواخر ماه می حکم وی را صادر میکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
جالبه اين شركت كره اي سود سه ماهه اش 9 ميليارد دلاره حالا نمي دونم ( نگفته) اين فقط بخش موبايلشه يا كل سامسونگه. سود يكسالشه ميشه 35 ميليارد دلار.
كل درآمد نفتي ما اين قدر نيست تازه اين فروش سرمايه مونه كه تازه بخش بزرگي از اون بايد هزينه اكتشاف و استخراج و نگهداري و سرمايه گذاري بشه ( 200 ميليار دلار گفتند كه بايد سرمايه گذاري در بخش نفت انجام بشه. چي ازش مي مونه؟).
حال شركت به اين بزرگي يك رشوه 36 ميليون دلاري به مشاور رئيس جمهور كره ميده با اون اقتصاد بزرگ كه اين مبلغ توش گمه. رئيس جمهورشون رو مردم بركنار مي كنند. رويس سامسونگ رو به 20 سال زندان محكوم مي كنن. تو ايران با اقتصاد فزرتي صد برابر اون اختلاس ميشه آب از آب تكون نمي خوره. جالبه ها.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار