بازدید 13932
احد آزادی خواه در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛

رئیس جمهور بعدی یک فرد انقلابی خواهد بود

پشتوانه احمدی نژاد، مردم مستضعف و روستانشین هایی بودند که اعتقاد به اصل ولایت مداری، اصلی ترین آرمان آنها بود؛ اما این انحرافی که در این جریان ایجاد شده، باعث گشته این برد آنها، به باخت تبدیل شود. اعتقاد من این است که احمدی نژاد قطعا نمی تواند در انتخابات باشد و افراد منتسب به وی نیز شانس رأی آوری ندارند.
کد خبر: ۶۸۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 12 April 2017
در روزهای پایانی سال گذشته، تشکل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» (جمنا) فهرست چهارده نفره ای از نامزدهای پیشنهادی برای رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشر کرد و قرار شد، امروز پنج برگزیده از میان این جمع معرفی شوند.
 
به گزارش «تابناک»؛ با این حال، در روز های گذشته، فهرست چهارده نفره خود را غربال و چهار تن از آن را حذف کرد. همچنین با تووجه به اوضاع موجود به نظر می رسد که اعضای جمنا بر سر گزینه نهایی خود به توافق رسیده اند اما در نظر دارند در کنار آن چهار نفر دیگر نیز حضور داشته باشند؛ تا در روزهای آخر از حضور در انتخابات انصراف دهند.

در میان کسانی که به عنوان پنج نفر نهایی جمنا معرفی شده اند، نام های ابراهیم رئیسی، مهرداد بذرپاش، محمدباقر قالیباف، زاکانی و حاج بابابی به عنوان نامزدهای نهایی جمنا وجود دارد.

اما در این میان، گویا، ابراهیم رئیسی، گزینه نهایی این طیف خواهد بود و افراد دیگر نیز به عنوان کاندیدای پوششی در کنار وی فعالیت خواهند کرد تا در روزهای واپسین با کناره گیری خود از انتخابات، رأی اصولگرایان را یک کاسه کنند.

احد آزادی خواه در گفت و گو با تابناک، با بیان اینکه در اوضاع کنونی، حضور رئیسی در انتخابات عاقلانه است، گفت: رایزنی های بسیاری شده تا حجت الاسلام رئیسی در این انتخابات باشد، زیرا به نظر، وی تنها کسی است که بیشتر گروه های اصولگرا روی وی تعامل دارند و ورود وی به این انتخابات می تواند هم افزایی میان احزاب اصولگرا را افزایش دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای بر این باورند که ورود رئیسی به انتخابات، باعث دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور خواهد شد، گفت: اصل انتخابات بر دو قطبی بودن است و دو قطبی بودن به خودی خود چیز بدی نیست. ما در حال حرکت به سمت حزب گرایی هستیم و در انتخابات اخیر نیز دیدیم که جریانات سیاسی می توانند در سرنوشت انتخابات تأثیرگذار باشند؛ بنابراین می توان به قضیه این گونه نگاه کرد.

وی همچنین یادآور شد: وارد شدن رئیسی از دو جهت قابل ملاحظه است؛ نخست اینکه جریانات اصولگرایی بعد از ورود وی به عرصه، قوت بیشتری در مقابل دولت به خود خواهد گرفت و از سوی دیگر، ورود وی به این انتخابات، باعث شکنندگی در جو سیاسی کشور خواهد شد و معادلات اصولگرایی و اصلاح طلبی را به هم خواهد ریخت.

آزادی خواه افزود: علت این قضیه هم این است که جریان به دنبال روی کار آوردن نیروهای انقلابی است و مقرر نیست، فردی که قرار است انتخاب شود، اصلاح طلب یا اصولگرا باشد. رئیسی فردی است که به هیچ یک از جناح های سیاسی وابسته نیست و می تواند هم آرای اصولگرایان را داشته باشد و هم بسیاری از آرای اصلاح طلبان را برای خود تضمین کند.

این نماینده مجلس درباره تعدد کاندیداهای جریان اصولگرا نیز گفت: بالاخره اصولگرایان همیشه این آسیب را داشته اند که با ورود چند کاندیدا، انشقاقی بین نیروهایشان ایجاد شود؛ اما به نظر می رسد، این دوره که اصولگرایان از شکست های گذشته خود درس رفته اند و بر روی وحدت خود اهتمام ویژه ای دارند، به ویژه حرکتی که جمنا آغاز کرده، حول محور وحدت است.

وی ادامه داد: پیش بینی من این است که جریان اصولگرا در این انتخابات به وحدت خواهد رسید و اگر کسانی هم به اسم اصولگرایی وارد انتخابات شوند، قطعا از بدنه اصولگرایان جدا خواهند شد.

نماینده مردم ملایر افزود: جریان احمدی نژاد هم که این روزها فعال شده، یک جریان سوخته است و اعتقاد ما بر این است که امروز جریان احمدی نژاد و تفکر احمدی نژادی به ویژه با توجه به موضع گیری های اخیری که داشته، به هیچ عنوان در دل مردم جایگاهی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پشتوانه احمدی نژاد، مردم مستضعف و روستانشین هایی بودند که اعتقاد به اصل ولایت مداری، اصلی ترین آرمان آنها بود؛ اما این انحرافی که در این جریان ایجاد شده، باعث گشته این برد آنها، به باخت تبدیل شود. اعتقاد من این است که احمدی نژاد قطعا نمی تواند در انتخابات باشد و افراد منتسب به وی نیز شانس رأی آوری ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۵۴
اي كاش رئيس جمهور بعدي يك خدمتگذار باشه و بتونه اين كشور را كه در حال غرق شدن هست را نجات بده .
اگر واقعا این بنده خدا تحلیلگر است باید نهادی را که ایشان درآنجا تحلیل می کند را گل گرفت زیرا نامبرده اصلا خبر ندارد که درصورت شرکت همه اقشار این رای های خاکستری است که نتیجه انتخابات را مشخص می کند واگر اینطور نباشد قطعا حتی یک رای از اصلاح طلب ها هم به سمت اصولگراها نخواهد رفت
خودشونو میزنن به اون راه آخه کدوم اصلاح طلبی میاد رئیسی رای بده ؟
همین الان تشریف بیارید توی روستاها و شهرستانها ببینید احمدی نژاد چقدر طرفدار داره!... نشستید توی تهران واسه خودتون فکر میکنید ...
این روحانی خودش چه تجربه ای داشته .. که دارد در مورد آقای رئیسی صحبت می کند.
غیر منطقی بود
مگر فرد غير انقلابي هم ميتواند رييس جمهور ايران بشود؟
فقط روحانی..بعدی نداریم
منظورتون از انقلابی همون آقای اححمدی نژاده؟؟
اشتباه کردید ونمیخواهید اقرارکنید اقای رفسنجانی رحمت االله علیه زود متوجه شد
الانم هست. فقط چیزی به شما نمیماسه
خواهیم دید
این آقازاده دیگه کیه
من که اگه احمدی نژاد بمونه قطعا بهش رای میدم. 4 سال با خون دل خوردن منتظرش بودم.
احمدی نژاد که قبلا سایه خدا و امام زمان بود، انحرافی از آب در اومد. خدا به این مملکت با فرد انقلابی مد نظر شما رحم کنه
لطف کنید حاج آقا انقلابی بودن را برای ما تعریف کنید چه هست؟ دوره شعار گذشته است.
روحانیه .
در انتخاب ریاست جمهوری با دو کار میتوان به پیاده سازی هر چه بهتر دموکراسی و مردمسالاری کمک کرد.
فرد مناسب و نامناسب توسط رسانه اعم از تلویزیون و غیره به مردم معرفی شود و دوم اینکه امکان هر نوع سو استفاده و تقلب و تخلف سلب شود. حال منتظر باشیم ببینیم که مردم به چه کسی رای میدهند.
از اول انقلاب هر کی رئیس جمهور شده اولش همه گفتن انقلابیه، چهار دهه از انقلاب و ده دوره از رئیس جمهورای انقلابی گذشته حالا یکبار هم که شده بذارین یک آدم غیر انقلابی واقع بین بیاد سر کار شاید کاری برای ملت بکنه که قبلی ها نکردن!
آخر تا به کی اینطور اظهار نظر ، مگر خواصی که در این متن از آنها قید شده غیر انقلابی بودند مگر میشود اینهمه صاحب منصب باشی و انقلابی نباشی؟
انقلابی بودن الان یعنی چه دقیقا؟
سلام بر خاتمی درود بر روحانی
سلام بر خاتمی درود بر روحانی
یعنی تیتر زدین اسمی..رییس جمهور بعدی انقلابی خواهد بود!!!!
همیشه انقلابی بودند بعدا معلوم شده بعضیاشون انگار نبودند
نه عزیزم، پشتیبانی مردم مستضغف و روستا نشین از احمدی نژاد فقط و فقط بخاطر عملی کردن بحث یارانه یود
رييس جمهور آينده دكتر حسن روحاني مبارز انقلابي و حقوقدان فهيم و منطقي و معتدل در مشي سياسي و اجتماعي و جهاني است. ما مردم انقلابي مريد و شيفته خلقيات اين مرد فرهيخته صبور و دانشمند و سياستمدار هستيم
خخخخخ خودتونو دلداری بدین
تعداد رای ها رو هم بگین لطفا خیالمون راحت شه
اگرهمه چي به درستي وطبق قانون پيش برود مردم تعيين ميكنند كه چه كسي رييس جمهور بعدي است. نه بخ اصطلاح كارشناساني كه وابستگي جناحيشون مشخصه
داداچ اشتباه میزنی
حالا معنی حرف های وی در آن سخنرانی جنجالی ماه پیش بیشتر مشخص میشود!
خیلی ابکی حرف زدی هیج اصلاح طلبی به رییسی رای نخواهد داد این واقعیت است
فقط دکتر احمدی نژاد دمش گرم .
خوب اقای ریسی که خیلی از کاراش خبر دارند حالا از اقای قالیباف شروع کنیم
منظور از انقلابی چیست؟؟؟ اینکه رئیس جمهور راست راست راه برود و بی اعتنا به مشکلات داخالی، یک ریز از مسائل بین المللی سخن بگوید؟؟
حق دارن
احمدی نژاد سوخت
این دیگه کیه
آزادیخواه انقلابی؟
انقلابی تر روحانی کیه؟
دیدیم احمدی نزاد انقلابی چگونه مملکت رالب پرتگاه برد مملکت به عقلانیت تدبیر نیازدارد
حالا اجازه بدهید ببینیم یک انقلابی کاندیدا می شود یانه بعد
چنین نیست وخواهیم دید ولذا کار اصولگرایان را از بنیان خراب کرد!
بسمه تعالی
با سلام تحلیل ایشان هیچ استدلال منطقی ندارد واقعیت این است دولت کنونی علیرغم ضعف هایی که داشته است ودارد بیشترین امکان ر ای آوری را دارد.
آقای نماینده محترم : انحراف از ولایت مداری جناب آقای احمدی نژاد را چگونه کشف کرده اید؟ لطفا مصداقی بیان کنید.
کخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ لوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول
همینکه جرات داری وبگی جریان احمدی نژاد جرانی سوخته است خوبه
پشتوانه احمدی نژاد، مردم مستضعف و روستانشین هایی بودند که اعتقاد به اصل ولایت مداری، اصلی ترین آرمان آنها بود
آقای احد آزادی خواه
ببخشید مگه تا حال رییس جمهورهای ما ضد انقلاب بوده اند؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا انقلابي را معني كنيد ! آيا منظور شما افراد تندرو و جنگ طلب و پرهياهو و كم عمل است يا كسي كه با رفتار و عمل ديني علاوه بر نمايش چهره رحماني اسلام، رشد واقعي را در كشور ايجاد كرده و واقعا به حفظ انقلاب كمك مي كند ؟
رییسی واحمدی نژاد وروحانی هیچ کدام بدرد نمیخورند کلا قالیباف بهتره اما احمدی نژاد اگه وعده افزایش یارانه رو بده احتمال زیاد رای میاره آقای آزادیخواه لطفا آرزوهای خودت رو بعنوان تحلیل منتشرنکن چون ملت گرسنه اند
حاج اقا بجای وارد شدن به این بازیهای سیاسی کمی به فکر شهرتون ملایر و اون بنده خداهای که با هزار امید به شما رای دادن باشید .
درود بر خاتمی و روحانی
خدایی باید به یه شخص مستقل مثل قالیباف رای داد. واقعا خسته شدیم از دعواهای سیاسی دو حزب. چرخ مملکت رو کند کردن. قالیباف هم انصافا اصولگرا به اون شکل رایجش نیست.
اصولگرایان هرگز پیروز انتخابات واقعی نخواهند شد مگر با امدادهای غیبی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل