بازدید 4413
۱

کاخ سفید: اول مهار داعش، بعد تغییر رژیم سوریه!

کد خبر: ۶۸۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 11 April 2017
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید آمریکایی‌ها مانعی برای حمله موشکی جدید به سوریه ندارند و راهبرد کلی واشنگتن در سوریه، شکست داعش و نهایتاً تغییر رژیم در دمشق است.

به گزارش فارس، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امشب در خصوص راهبرد کشورش در قبال سوریه با خبرنگاران سخن گفت؛ راهبردی که مانند بسیاری از راهبردهای دیگر آمریکا در خاورمیانه، هدفش «تغییر رژیم» است.

اسپایسر ابتدا به اولویت‌ها پرداخت و ادعا کرد که «اولویت اول ما، از بین بردن داعش و در ادامه، تنش‌زدایی و ایجاد مناطق امن با همکاری دیگر کشورها از جمله روسیه است تا سوری‌ها بتوانند در صلح زندگی کنند.»

«منطقه امن» اصطلاحی جدید است جایگزین «منطقه پرواز ممنوع». آمریکایی‌ها اصرار دارند که با به دست آوردن موافقت روس‌ها، نیروی هوایی سوریه را زمین‌گیر کنند تا رزمندگان ارتش این کشور، در میدان مقابله با تروریست‌ها از حمایت هوایی محروم شوند.

سخنگو در ادامه به توجیه «درست» بودن حمله موشکی بامداد جمعه به پایگاه هوایی «الشعیرات» پرداخت و با تکیه به تعداد موافقان و مخالفان به عنوان نشانه‌ای از حقانیت، گفت: «بسیار از کشورها از جمله عربستان و ژاپن در قضیه حمله به پایگاه هوایی رژیم اسد، شانه به شانه در کنار آمریکا ایستادند ولی روسیه در کنار کشورهایی همچون سوریه، ایران و کره شمالی ایستاد؛ مشخص است که ما در سمت درست ماجرا ایستاده‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین تهدیدی که در منطقه آمریکا را تهدید می‌کند، داعش است، تصریح کرد که واشنگتن حاضر است جنگ با داعش را در حالی دنبال کند که بشار اسد همچنان در قدرت است اما تضعیف داعش، فضا را برای کنار گذاشتن اسد از قدرت آماده خواهد کرد.

وی افزود: «تا وقتی بشار اسد در قدرت است، برقراری صلح و ثبات در سوریه غیرممکن است ولی وقتی داعش در سوریه جولان می‌دهد، نمی‌توان نگران این بود که چه کسی در قدرت است.»

سخنگو در انتها به اصل مطلب رسید و از «تغییر رژیم» سخن گفت.

اسپایسر گفت: «اولویت امنیت ملی ما، مبارزه با گسترش نفوذ داعش و مقابله با اشاعه تسلیحات شیمیایی است؛ وقتی کار مهار داعش انجام شد، آنگاه می‌توان فشار سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک برای تغییر رژیم در سوریه اعمال کرد.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان شلیک مجدد موشک‌های آمریکایی به سمت سوریه گفت: «ترامپ با ارائه مجوز حملات جدید، مخالفتی ندارد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
آره.اول داعش بعد برکناری اسد و بعد هم روی کار اوردن داعش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان