بازدید 18617
۶

اهداف احتمالی ترکیه از درخواست دیدار پشت درهای بسته در تهران

بنابراین ترک ها که به شدت از تهاجم موشکی آمریکا حمایت کرده و خرسند هستند تصور می کنند که ایران و روسیه در موضع ضعف قرار دارند و می توانند با ارائه پیشنهادها و خواسته های جدید شرایط مذاکرات آستانه را به نفع خود و گروه های معارض مورد حمایت شان تغییر دهند.
کد خبر: ۶۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 April 2017
در پی توافقی که در نشست آستانه 3 که در اواخر اسفند ماه 95 در قزاقزستان برگزار شد، قرار شد نشست کارشناسی روند آستانه در تاریخ 29 و 30 فروردین ماه در تهران برگزار شود. دور چهارم نشست آستانه نیز در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت ماه 96 در قزاقستان برگزار خواهد شد.
 
به گزارش تابناک، اما نکته قابل تامل این است که معاون وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته که آنکارا به منظور پنهان کردن مواضعش، خواستار آن شده که نشست تهران درباره سوریه پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها برگزار شود.
 
فیصل مقداد گفت: «دولت ترکیه از سازمان‌دهندگان این نشست خواسته که به رسانه‌ها اجازه حضور ندهند، احتمالاً به خاطر اینکه رسانه‌ها از موضع دولت ترکیه با خبر نشوند.»
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: نشست آستانه که طی 3 الی 4 ماه مه برگزار می‌شود بستگی به نتایج نشست تهران دارد.
 
وی افزود: معتقدم نشست آستانه بر نتایج نشست آتی تهران مبتنی خواهد بود.
نکته مهم و قابل تاملی که در این جا وجود دارد درخواست ترکیه برای رسانه ای نشدن این نشست و چرایی آن است.
 
همانطور که معاون وزیرخارجه سوریه گفته است ترکیه برای پنهان کردن مواضعش چنین درخواستی را داده است. بدون شک آنکارا قصد دارد دستور کار و اهداف جدیدی را در این نشست مطرح کند که می تواند نشست آستانه را تحت تاثیر قرار دهد و شاید بر همین اساس فیصل مقداد گفته است که نشست آستانه بستگی به نتایج نشست تهران دارد.
 
می توان گفت ترکیه قصد دارد با توجه به تحولات جدیدی که در سوریه اتفاق افتاده دستورکار جدیدی را در مورد بحران سوریه و نشست آتی آستانه مطرح کند.
 
به نظر می رسد حملات موشکی روز جمعه آمریکا به سوریه باعث شده بازیگرانی مثل ترکیه که خود را تا پیش از این منفعل می دیدند وضعیت را تغییر یافته قلمداد کنند و سعی می کنند شرایط جدیدی را در نشست آستانه رقم زنند.
 
بنابراین ممکن است در نشست تهران که مقدمه نشست آستانه است ترکیه رویکرد جدیدی را نسبت به پیش از حمله موشکی آمریکا به سوریه اتخاذ کند که می تواند منجر به عقیم شدن نشست آستانه و یا حتی برگزار نشدن آن شود.
 
لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه یک روز پیش از حمله موشکی آمریکا به سوریه گفته بود ما خواستار اقدام نظامی آمریکا در سوریه هستیم و ترکیه از این موضوع حمایت خواهد کرد. بلافاصله پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه نیز ترکیه در اولین واکنش به این حملات ابراز امیدواری کرد که این حمله باعث برقراری صلح در سوریه شود و آن را «مثبت» خواند.
 
بنابراین ترک ها که به شدت از تهاجم موشکی آمریکا حمایت کرده و خرسند هستند تصور می کنند که ایران و روسیه در موضع ضعف قرار دارند و می توانند با ارائه پیشنهادها و خواسته های جدید شرایط مذاکرات آستانه را به نفع خود و گروه های معارض مورد حمایت شان تغییر دهند.
 
بدون شک اگر آنکارا قصد داشته باشد چنین سیاستی را در نشست تهران دنبال می کند نه تنها مذاکرات آتی آستانه را با بن بست مواجه خواهد کرد بلکه می تواند به پیچیده شدن بحران سوریه و به ویژه تحولات شمال این کشور منجر شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶
چرا دقت نمیکنید تو نوشتن یه جا گفتید ترکیه یه جا گفتید روسیه؟؟؟؟
قصاص قبل ازجنایت. تابی جون خیلی تابلویی
دوستی با دوست شیطان همان دوستی باشیطان است.
آیا حضرت علی با دوستان معاویه دوست بودند.
پس چرا ما با دوستان شیطان بزرگ دوستیم.
آیا امام علی اشتباه می کردند؟
نامی ارز روسیه برده نشده که نوشته اید«دقت نمی کنید !؟», این خبر هم قصاص پیش از جنایت نیست چون کسی که این خبر را همراه با تحلیل نوشته،استناد به گفته هااردوغان و دولتش کرده و دلیلی ندارد که بخواهد پنهان و دور از چشم خبر نگاران باشد! و هواداری کرده اند از بمباران امریکا،پس می توان تحلیل کرد،شما هم می توانید تحلیل خودتان را داشته باشید.
مرگ بر اردوغان فاشیست .
اخرش این اردوغان ترکیه را بر باد فنا میده حالا این کی اتفاق خواهد افتاد خدا میداند ان وقا ایران باید به ترکیه اصلا اهمیت نده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها