بازدید 4844
در حومه «حماه و حلب»

حملات سنگین ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

منابع سوری از بمباران شدید مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه حماه و حومه حلب و احتمال اجرای توافق مربوط به کفریا-فوعه خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 10 April 2017
منابع سوری از بمباران شدید مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه حماه و حومه حلب و احتمال اجرای توافق مربوط به کفریا-فوعه خبر دادند.

به گزارش تسنیم ، عملیات ارتش سوریه در حومه شمالی حماه در سایه حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای به مواضع گروه‌های تروریستی در شهر «صوران» ادامه دارد، تروریست‌های که باند موسوم به هیئه تحریرالشام را به سرکردگی جبهه النصره ایجاد کرده‌‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه شهرک معردس در حومه شمالی حماه را به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش پس از نابودی آخرین تجمعات تروریست‌های باند موسوم به هیئه تحریرالشام به سرکردگی جبهه النصره، شهرک مهم معردس را به طور کامل از اشغال آنها آزاد کردند.

البته نیروهای ارتش دو روز پیش به سبب حملات گسترده تروریست‌های تکفیری با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده ناچار به تغییر تاکتیک و عقب‌نشینی موقت از این شهرک شده بودند تا اینکه با ورود نیروهای ویژه موسوم به «قوت النمر»(ببر) بار دیگر این شهرک را از تروریست‌ها بازپس گرفتند.

در عملیات آزادسازی شهرک معردس که از چندین محور صورت گرفت، دست‌کم 40 تروریست به هلاکت رسیدند و شماری دستگیر و تعدادی خودروی آنها منهدم شد.

در حلب هم جنگنده‌های روسی و سوری ده‌ها بار مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند. خبرنگار تسنیم در حلب از حملات گسترده جنگنده‌های روسی و سوری به تجمعات گروه‌های تروریستی در محورهای غربی جمیعه الزهراء و البحوث العلمیه و منطقه ضهره عبدربه به سمت الراشدین و همچنین بمباران مواضع آنها در شهرک‌های المنصوره، عندان و حریتان خبر داده است که این شهرک‌ها از مهمترین دژهای گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه شمالی حلب قلمداد می‌شود.

به گفته منابع نظامی، ارتش سوریه به دنبال باز کردن جبهه‌ای برای آزادسازی شهر عندان و شهرک‌های حیان، حریتان و کفرحمره است.

در شرق سوریه هم ارتش سوریه مواضع و تحرکات تروریست‌های داعشی را در اطراف فرودگاه و یگان 137 و محله‌های الحویقه و الصناعه هدف قرار داد که به هلاکت دست‌کم 14 داعشی و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام تعدادی از جنگ  افزارهای آنها منجر شد.

احتمال اجرای توافق درباره کفریا-فوعه

یک منبع محلی در کفریا به خبرنگار تسنیم گفت قرار است توافق مربوط به خروج شهروندان فوعه و کفریا در مقابل خروج اطرافیان افراد مسلح از مضایا و الزبدانی روز چهارشنبه آتی اجرا شود به طوری که 120 دستگاه اتوبوس فردا سه شنبه برای آماده‌سازی مقدمات اجرای توافق وارد خواهند شد، اما به شرطی که هیچ مانع جدیدی ایجاد نشود، چرا که قرار بود این توافق روز یکشنبه صورت گیرد، ولی گروه‌های تروریستی در پی اختلافات درباره سازوکار خروج در برابر اجرای آن کارشکنی کردند.

بر اساس این توافق به افراد مسلح مستقر در الزبدانی و مضایا در حومه دمشق اجازه خروج به همراه خانواده‌هایشان به سمت شمال سوریه داده خواهد شد و در مقابل ساکنان بی‌دفاع و مظلوم شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب این مناطق را به سمت مناطق امن ترک خواهند کرد، تروریست‌های جبهه النصره با محاصره کفریا و فوعه، این مناطق را هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی خود قرار می‌‌دهند و از ورود هرگونه کمکی به آن جلوگیری می‌کنند.
انتهای پیام/
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان