بازدید 6217
در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

سکه به دلار بی اعتنایی کرد / ۱۲۳ قرارداد آپشن سکه منعقد شد

کد خبر: ۶۸۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 10 April 2017
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۵ هزار و ۹۸۴ قرارداد و ارزش آن ۸۱۹ میلیارد ریال رسید .

به گزارش«تابناک اقتصادی»، روز یکشنبه، نوسانات دلار نسبت به اونس محدودتر شد، بر این اساس سکه در بازار نقدی و آتی با توجه به خوشبینی های موجود برای افزایش بهای اونس در روز دوشنبه به دلار بی اعتنایی کرده و روز مثبتی را به ثبت رساند.

به این ترتیب بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان، افزایش ۰/۰۷ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رشد ۰/۱۷ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۳۰۳ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۱۷درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۰۸ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۸۲ تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت ۰/۲۳درصدی رو به رو شد.

رشد سکه در بازار نقدی

در دومین روز هفته، نوسانات بهای سکه تمام بهار آزادی نیز کاهش یافت. سکه که روز شنبه ۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز یکشنبه ۲ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، سکه در ابتدای هفته تحت‌تاثیر افت بهای اونس از اوج روز جمعه در مسیر کاهشی قرار گرفت ولی روز یکشنبه با توجه به خوش بینی های موجود از رشد بهای اونس در روز دوشنبه بازار سکه نقدی اندکی جان گرفت.

۱۲۳ قرارداد آپشن سکه منعقد شد

همچنین روز گذشته در جریان قراردادهای اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران برای سررسید تیر ۱۲۳ قرارداد منعقد شد.

روز سه شنبه برای سر رسید تیر ماه شاهد انعقاد ۳۶ قرارداد اختیار خرید سکه بودیم، این در شرایطی است که ۸۷ قرارداد اختیار فروش نیز برای این سررسید منعقد شد.

بر این اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید تیر ماه در دو سر رسید فعال بود، به طوری که در قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳۰ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۶ قرارداد منعقد شد.

همچنین در قرارداد اختیار فروش سکه برای تیر ماه سه سر رسید فعال بود، به طوری که در قیمت یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۸۳ قرارداد، در قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳ قرارداد  و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۱ قرارداد منعقد شد.


منبع: بورس کالای ایران
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر