بازدید 4041

صنعت خوراک دام و طیور مازندران در آستانه ورشکستگی

مدیرعامل شرکت تامین نیاز کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران از وضعیت وخیم و بحرانی این صنعت خبر داد و گفت: صنعت خوراک دام و طیور استان با مشکلات فراوانی روبه رو است و آینده روشنی ندارد.
کد خبر: ۶۸۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 10 April 2017
مدیرعامل شرکت تامین نیاز کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران از وضعیت وخیم و بحرانی این صنعت خبر داد و گفت: صنعت خوراک دام و طیور استان با مشکلات فراوانی روبه رو است و آینده روشنی ندارد.

حسین کیهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش دولتیدغدغه ای در بخش دام و طیور ندارد و وقتی ثبات اقتصادی نباشد تولید دامی صورت نگیرد، صنایع وابسته با بحران مواجه می‌شود.

وی، نبود قیمت پایه، عدم نقدینگی، فشارهای دولتی و مالیات را ضربات مهلک به صنعت خوراک دام و طیور استان دانست و تصریح کرد: اهمیتی به تولیدکننده دام نمی‌شود و برای آنان ارزشی قائل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران، اداره کل پشتیبانی امور دام را نهادی برای حفظ موقعیت استراتژیک غذایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: صنعت خوراک دام به صورت مداوم در حال ضرر است و در آینده نزدیک شاهد تعطیلی و ورشکستگی تمامی واحدهای تولیدی هستیم.

کیهانی با بیان اینکه منابع مالی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور از فروش های مدت دار تامین می شود، گفت: نیمی از واحدهای تولیدی خوراک دام و طیور استان ورشکست شدند و بقیه نیز وضعیت وخیمی دارند. وقتی تولید دامی کاهش پیدا کرد مشتری نیز برای صنایع خوراک دام و طیور وجود ندارد به همین دلیل کارخانه‌ها به صورت پشت هم تعطیل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز کارخانجات خوراک دام و طیور مازندران خاطرنشان کرد: واحدهای دامی روستایی با سیاست های غلط رو به تعطیلی نهادندو واحدهای صنعتی نیز یا ورشکست شدند و یا در حال تعطیلی هستند.

کیهانی با بیان اینکه نمی توان به آینده امیدوار بود، اظهار کرد: ناامیدی تمام صنعت خوراک دام و طیور کشور را فراگرفته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با بیان اینکه پیگیری های صورت گرفته پاسخ نمی دهد، اظهار کرد: با وجود آنکه چندین بار وضعیت بحرانی صنعت خوراک دام و طیور به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفته شد اما وی به نامه نگاری ها پاسخ نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تازه تاسیس خوراک دام و طیور توان تولید ندارند، خاطرنشان کرد: وقتی منابع مالی برای ایجاد یک واحد تولیدی از بانک ها تامین شود که سودهای کلان دریافت می‌کنند، واحد تازه تاسیس شده در همان ابتدای کار ورشکست می شود.

کیهانی با بیان اینکه فقط جلسه های بی فایده برگزار می شود، اظهار کرد: حتی جلوی واردات خوراک دام و طیور از سوی گروه تجاری گرفته نمی شود. تشکل ها هیچ جایگاهی ندارند و حمایتی نمی شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با بیان اینکه تلاش ها برای زنده نگه داشتن صنعت خوراک دام و طیور بی فایده مانده است، اظهار کرد: فشارها آنقدر بر این صنعت فراوان است که تعطیلی کامل آن دور از دسترس نیست.

مدیرعامل شرکت تامین نیاز کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران، مالیات را دیگر مشکل پیش روی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور دانست و گفت: تنگ نظری ها و برخوردهای سلیقه ای در حساب‌های مالیات موجب فشار مضاعف بر صنعت خوراک دام و طیور استان شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان