بازدید 3306

ایرانی‌ها 200 میلیون دندان پوسیده دارند

کد خبر: ۶۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 10 April 2017
دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان با اشاره به اینکه استفاده از روش وارنیش فلوراید، پوسیدگی دندان را 50 درصد کاهش می‌دهد، گفت: ایرانی‌ها حدود 200 میلیون دندان پوسیده دارند که کاهش مصرف شکر در کمتر شدن این آمار مؤثر است.

به گزارش فارس، سعید عسکری در دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان و بزرگداشت روز دندانپزشکی، اظهار داشت: پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه شیوع بالایی در جهان و در کشور ما دارد که این مسئله تأثیرات زیادی بر روی کیفیت زیبایی فردی و اجتماعی خواهد گذاشت.

وی افزود: همچنین این مشکلات با بیماری‌های سیستمیک مثل دیابت ارتباط مستقیم داشته و هزینه‌های زیادی را جهت درمان به همراه دارد.

دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان ادامه داد: شیوع پوسیدگی دندان در جهان در مقابل میگرن و آسم بیشتر است و بر اساس آخرین پیمایش‌های انجام شده در میان افراد 35 تا 44 سال حدود 3 دندان پرشده و 6 کشیده و 4 پوسیده وجود دارد همچنین آمار دندان‌های پوسیده در میان کودکان صعودی بوده است که این مسئله هزینه‌های زیادی را برای درمان نیاز دارد.

عسگری عنوان کرد:‌ استفاده از روش‌های مختلف فلوراید 20 تا 60 درصد پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد و به طور کلی وارنیش فلوراید مؤثرترین استفاده از فلوراید بوده که پوسیدگی دندان را 50 درصد کمتر می‌کند.

وی به تفاهم‌نامه‌ وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه فلورایدتراپی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت:‌این مسئله کاهش بسیاری را در پوسیدگی دندان کودکان به همراه داشته است و البته جهت ارائه خدمات بیشتر دندانپزشکی بخش خصوص خیرین اقدامات بیشتری را به عمل آورند.

وی از ساخت کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در مناطق محروم و دورافتاده با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و ابلاغیه‌های انجام گرفته این موضوع به طور کامل محقق می‌شود.

دبیر شورای عالی سلامت دهان و دندان در پایان با اشاره به اینکه 200 میلیون دندان پوشیده در دهان ایرانیان وجود دارد، گفت:‌ همچنین 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و 5 میلیون در معرض ابتلا به این بیماری هستند که همه این مسائل با کاهش مصرف شکر و تغذیه تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
200میلیون را در حداقل 500 هزار تومان ضرب کنید. چه پول عظیمی توی جیب دندانپزشکان میره.
معلومه از 200 ميليون هم بيشتر ميشود!
خدمات دندانپزشكي بايد تحت پوشش بيمه ها قرار گيرند.
وضعيت اقتصادي بسياري از مردم خوب نيست و هزينه هاي دندان پزشكي بالا است.
آخه یکی نیست بگه این آمارهای عجیب و غریب و بعضا بی اساس و پایه را مسیولین از کجا می آورند؟ مگر شما 200 میلیون دندون را تو دهن ایرانی ها شمردین؟
دویست میلیون ضربدر550هزار تومان ناقابل چه پولی میشه برای پزشکان!
طرح سلامت بس چي شد جناب اقاي دكتر هاشمي
مسئولین نه تنها به فکر اقتصاد و معیشت مردم نیستن بلکه هیچ ارزشی برای سلامتی جسم و روان مردم نیز قاعل نبوده نیستند و نخواهند بود ، نسل بعدی تمام درآمد و عایدات شغل و کسب و کارشان خرج دوا و دکتر خواهد شد.
وقتی که 70 الی 80% قیمت تمام شده برای دندانپزشک سود انان باشد همین می شود !!!
دندون که خراب شدبایدبکشی بندازی دوراین غرطی بازی هاچیه.
زمان قدیم دوندون هامون راباگازانبر میکشیدیم بدون بی حسی .
اینجا مگه مسئولین به این چیزها اهمیت میدهند؟ دلتان خوش است.
افتخاري ماندني براي وزارت بهداشت
واسه چی نگران مردم هستید؟
سرتون سلامت مسولین
چرا باشند سیاست بهتر از سلامتی مردم است !111111111
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر