بازدید 2823

سکوت مسئولان کمرگ در برابر کانتینرهای قاچاق!

برخی کارشناسان و تولیدکنندگان معتقدند کمرنگ شدن مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه باعث شده تا تقریباً بیش از 90 درصد محصولات موجود بازار پوشاک، به طور غیرقانونی وارد کشورمان شده و عاملی در بی‌ثباتی کسب و کار تولیدکنندگان داخلی شود.
کد خبر: ۶۸۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 10 April 2017
برخی کارشناسان و تولیدکنندگان معتقدند کمرنگ شدن مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه باعث شده تا تقریباً بیش از 90 درصد محصولات موجود بازار پوشاک، به طور غیرقانونی وارد کشورمان شده و عاملی در بی‌ثباتی کسب و کار تولیدکنندگان داخلی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان و تولیدکنندگان پوشاک در ایران می‌گویند افزایش تقاضای کالاهای خارجی از سوی خریداران باعث شده برخی سودجویان نسبت به تولید محصولات تقلبی و عرضه آن‌ها به نام تولیدات خارجی در بازار مبادرت کرده‌اند. 
 
این رویداد و تغییر روند تخلف در بازار پوشاک گرچه ممکن است برای برخی تولیدکنندگان بازار خوب و پررونقی را فراهم کرده باشد، اما در مجموع می‌تواند توانمندی و همچنین اشتغال کسبه شناسنامه‌دار را در شرایط فعلی با چالشی جدی مواجه کند، هرچند اغلب مسئولان بر حمایت همه جانبه از صنعت پوشاک بخصوص پس از حادثه پلاسکو تأکید کرده‌اند. 
 
حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز از سوی مقام معظم رهبری 38 عنوان سیاست از جمله سیاست‌های اصل 44، 16 ماده سیاست‌های خانواده و 24 ماده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند، مستندات اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با سیاست خودکفایی و اشراف بر کفار جهان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: نزدیک به 24 مانع برای تولید رشد ملی وجود دارد و برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی می بایست رشد ملی را افزایش دهیم و موانع بر سر راه را رفع کنیم.

سالک تصریح کرد: از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت، مجلس و سایر نهادها در راستای تحقق این سیاست‌ها چه اقداماتی را انجام داده‌اند که ارزیابی ما در این زمینه ضعیف است.

وی اظهار داشت: دولت باید از این بستر استفاده می کرد تا اشتغال و تولید ملی را تقویت می کرد اما با ارزیابی بنده اقدامات دولت قوی نبوده است.

وی یادآورشد: در استان اصفهان بالای 9 هزار واحد صنعتی داریم که 25 درصد از این واحدها تعطیل شده و زیر 30 درصد از آن‌ها به عنوان ظرفیت اسمی فعال است و بقیه هم فعالیت می‌کنند. اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کرد حتی یک واحد صنعتی نباید تعطیل می‌شد.

سالک تأکید کرد: ورود قاچاق از دیگر عواملی است که مانع تحقق اقتصاد می‌‎شود، رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خود اشاره به ورود 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور داشتند و این در حالی‌ است که وزیر اقتصاد ورود قاچاق را 15 میلیارد به صورت کاهشی بیان می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات ما ورود قاچاق بالغ بر 30 میلیارد دلار است که یکی از این موارد ورود پوشاک قاچاق از مرز ترکیه است. استنباط ما بر این است که در دستگاه‌های دولتی مانند گمرک و از این موارد، باندهایی وجود دارد که مانع تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، زیرا دلالی در این قضیه برای آن‌ها بسیار مهم است.

وی گفت: قطع کردن دست دلال‌ها و واسطه‌گرها از وظایف دولت، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است و ما شاهد این هستیم که این دستگاه‌ها قطع نمی‌شود. برای چین و ترکیه ایجاد شغل می‌کنیم و کارخانه‌های خود را تعطیل می‌کنیم.

سالک بیان کرد: امیدواریم با تأکید مقام معظم رهبری تحول عظیمی در مسئله اقتصاد مقاومتی تحول عظیمی در کشور ایجاد شود.
 
دراین راستا، با روابط عمومی گمرک درخصوص قاچاق کالا جویا شدیم اما متأسفانه با لحن نامناسبی از پاسخ ، امتناع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل