بازدید 31228
اعتراض شهروندان تهرانی به اقدامات گران و دردسرساز شهرداری منطقه 12؛

«سنگفرش» نه، بگویید «سنگلاخ» کردن خیابان‌های پر ترافیک پایتخت!

اگر اهل سفر به کشورهای مختلف باشید، یا درباره شهرسازی در دیگر نقاط جهان شنیده یا خوانده باشید، احتمالا با مفهوم «سنگفرش» و زیبایی‌های بصری آن آشنایی کافی دارید؛ اما آیا این میزان دانستن درباره این موضوع برای تبدیل معابر پرترافیک شهری شلوغ مانند تهران از آسفالت به سنگفرش کافی است؟
کد خبر: ۶۸۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 10 April 2017
اگر اهل سفر به کشورهای مختلف باشید، یا درباره شهرسازی در دیگر نقاط جهان شنیده یا خوانده باشید، احتمالا با مفهوم «سنگفرش» و زیبایی‌های بصری آن آشنایی کافی دارید؛ اما آیا این میزان دانستن درباره این موضوع برای تبدیل معابر پرترافیک شهری شلوغ مانند تهران از آسفالت به سنگفرش کافی است؟ گلایه‌های پرشمار شهروندان تهرانی حکایت از آن دارد که پاسخشان به این پرسش مثبت نیست!
 
به گزارش «تابناک»؛ هر چه سنگفرش کردن معابر در بسیاری از شهرهای مشهور جهان تجربه‌ای قدیمی و جواب پس داده به شمار می‌آید که قرن هاست به مدد مزایایش، در دستور کار قرار دارد و چهره خاصی به مقاصد گردشگری شناخته میان جهانیان می‌دهد، به تازگی اقداماتی در دستور کار مدیران وطنی قرار گرفته که به ظاهر تکرار این تجربه است؛ اما آنقدر اشکال دارد که اعتراض عمومی را به دنبال داشته است.

اعتراضی که پیشتر هم بروز کرده بود اما حالا شدت گرفته، چون یکباره سنگفرش کردن چندین معبر شلوغ و پرترافیک در منطقه 12 شهرداری تهران همزمان در دستور کار قرار گرفته است؛ اقدامی که هدف از آن، «آرام سازی» معابر خوانده شده، ولی به باور رانندگان و ساکنان مناطق مجاور این سنگفرش ها، سنگلاخ کردن معابر است.

کافی است یک بار از محورهای سنگفرش شده مانند خیابان 30 تیر عبور کرده باشید تا پی به معایب این سنگفرش ها برده و احتمالا با معترضان این اقدامات گران قیمت هم عقیده شوید. مسیری بسیار ناهموار که عبور از آن با پای پیاده هم رنج آور است، چه برسد با خودرو. اینجاست که تازه می‌فهمیم «آرام سازی» یعنی چه!

هدفی که ظاهرا قرار است با ناهموار سازی مسیر و پشیمان کردن رانندگان به عبور از معابر سنگفرش شده محقق شود، وگرنه می‌شد با ساییدن سطح سنگ‌های به کار رفته در سنگفرش، مسیر همواری برای رفت و آمد فراهم آورد و کمی هم به فکر اعصاب رانندگان و حفظ خودروهایشان از آسیب بود.

این در حالی است که شهروندان تهرانی پس از پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت به تهران، با شمار زیادی از چهارراه ها و تقاطع های پرترافیک شهر مواجه شدند که عملیات سنگفرش کردن معابر در آنها در جریان است و به زودی رفت و آمد در آنها، کاری عذاب آور خواهد شد؛ معابری واقع در منطقه 12 تهران که از جمله پرترافیک ترین نقاط پایتخت شلوغ هستند.

اقدامی عجیب که نه تنها اعتراض برخی اعضای شورای شهر تهران را به دنبال داشته، بلکه صدای رئیس ساکت شورای شهر را نیز درآورده تا با تأکید بر توقف هر گونه عملیات سنگفرش کردن خیابان ها بگوید: به شهرداری تهران اعلام شده که هر چه زودتر عملیات سنگفرش در نقاطی که پیش از این آغاز شده است، به پایان رسانده و دیگر در منطقه جدیدی عملیات سنگفرش انجام نشود.

مهدی چمران در ادامه می‌افزاید: اگر قرار است در خیابان ها عملیات سنگفرش انجام شود، این کار باید با نظر تخصصی و کارشناسی شورای شهر تهران باشد و هزینه های فعالیت ها نیز دقیق مشخص شود. با توجه به مشکل نقدینگی که اکنون در تهران شاهد آن هستیم، بهتر بود مسائل اولویت داری از قبیل آسفالت خیابان ها در دستور کار شهرداری تهران قرار می گرفت.

انتقاداتی که جا دارد تکمیلشان کرد و با توجه به احداث سنگفرش در برخی معابر، از مسئولان خواست فکری برای رفع مشکلات به وجود آمده به واسطه احداث سنگفرش‌ها نموده و با اقداماتی مانند ساییدن سطح این معابر، اندکی کیفیت کم این معابر گران قیمت و اعتراض آفرین را ارتقا داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۹
سلام. مشکل مشابه در شیراز هم در سالهای اخیر بوجود آمده... چند ماه قبل خیابان انوری شیراز را با کلی هزینه سنگ فرش کردند، ماشینها داخلش تردد میکنند. اصلا زیبایی نداره، زشتر از وقتی که آسفالت بوده شده!!!
پاسخ ها
meh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
سنگفرش کردن علیه ولی نباید خیلی تیز باشه تا روش راحت راه رقت
بیشتر خیابانهای تاریخی یا محل زندگی مردم در بافت شهر میتونه سنگ فرش بشه تا شر ماشین ها کم بشه مردم بتونن توش بدون ترس ماشین راه برن
ه نظر من این اقدام شهرداری یک حرکت رو به جلو و به روز بودن می باشد چون اکثر شهرهای مهم جهان خیابونهای خوی خودشون رو سنگ فرش می کنند ولی مردم ما مشکل دارند نه شهرداری چون مردم ما می خواهند با ماشین های دو شرکت خودرو ساز داخلی ! با سرعت 140 از خیابان رد بشوند و به دردسر می افتند ویا دور دور نمی توانند بزنند!
به نظر من سنگ فرش به شرطی خوبه که خیابان ها فقط جهت پیاده رو باشند و عبور خودرو ها ممنوع بشه مخصوصا" خیابانهایی مثل ولیعصر - هفت حوض نارمک و یا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
معلومه که اقایان فقط با ماشین تردد میکنند ، زیرا اتقدر سطح این سنگ فرشها ناهموار است که پس از
چند دقیقه پیاده روی کف پا درد میگیردو نمیتوان به راه رفتن ادامه داد نمونه اش سطح ناصاف اطراف میدان حسن اباد.
مرحمت فرموده مارا مس کنید.از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
دنیادیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
بزرگوار؛ همه جای دنیا از سنگ فرش بجای آسفالت استفاده می کنند!! عزیز اولا برخی شهر های اروپایی، ثانیا از اولش که خیابون طراحی شده سنگ فرش بوده، ثالثا دلیلش اینه که آسفالت واسه ما که نفت داریم مفت در میاد؛ همه جای دنیا هزینه آسفالت کردن خیابونها ده برابر هزینه سنگفرش کردنشونه... برای همینه که سنگفرش می کنند... حالا چون خارجیا سنگفرش می کنند دلیل بر بهتر بودن سنگفرش و یا قشنگتر بودنش نیست... تشریف ببر آلمان ببین خیابونها به چه زیبایی آسفالت شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
احسنت به نظر آقای دنیا دیده. من هم هلند زندگی میکنم. بجز جاهایی که منطقه مسکونی هست و نیازی به آسفالت جهت تردد همیشگی ماشین نیس.، جای دیگه ای سنگفرش نیست. دلیلشم فقط زیبایی نیست. کی میخوان یکم عاقل بشن این مسوولین خدا میدونه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
بخش هایی از بلوار کتابخانه ملی هم به سنگفرش شد ، به جز آسیب به ماشین ها ، سنگفرش ها از جاشون دراومدن و چاله درست شد
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
عزیز جان وقتی آسفالت اختراع نشده بود خیابان ها رو سنگفرش می کردن. یک مقدار مطالعه کن بعد نظر بده!
یه کم زحمت بکشید و عکس هم واسه مطلبتون بذارین بد نیست
سواره از پیاده خبر نداره و هیچ مسئولی پیاده نیست!
آی قربون دهنت. بالاخره یکی به زبون اومد و گفت
بهتره یه نگاه هم به پیاده روی خیابان ولیعصر داشته باشین . به عنوان یه مکانی که هر توریستی دوست داره ازش بازدید کنه واقعا باعث خجالته . انگار اصلا چیزی به عنوان سیمان برای چسباندن سنگ ها و موزایکها وجود نداره . واقعا که ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
جهادی بوده وقت نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
من در خارج از کشور هم سنگفرش انجام دادم , اصلا از سیمان استفاده نمیشه در هوض از شن های مخصوص استفاده میشه و با سنگفرش ها هم طوری طراحی میشن که با کوبیدن شن و قرار گرفتن شن در میان درز دو سنگفرش به هیچ وجه دیگه تکون نمیخورن و آب هم زیرشون جمع نمیشه , اون هم در شهرهای پر باران فلوریدا
مشکل اینه که ما از روی عکس هایی که میبینیم تصمیم میگیریم چیکار کنیم نه از روی اصول و مهندسی , البته با وجود ورزشکاران محترم در شورای شهر همین هم بسیار عالیه باید در حد هر چیزی انتظار داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
عزیزم گازانبری بوده نه جهادی
جامع و کامل نوشتی تابی جان دیگه نیازی نیست من چیزی بهش اضافه کنم
من صبحها مسیرم از منطقه 12 می گذرد. خیابانها را کرده اند عین میدان جنگ، آنهم با این حجم ترافیک صبحگاهی. انگار هر جوری شده باید این پولی را که روی دست شهرداری مانده ، حرام کنند. تازه در سالی که باید اقتصاد مقاومتی باشد.
با این نظر " باید با نظر تخصصی و کارشناسی شورای شهر تهران باشد " کلی حال کردم . یه مشت ورزشکار و خواننده و گوینده رفتند تو شورا تازه نظر کارشناسی هم میخواهند بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
تا شما باشيد به اينجور افراد راي نديد
همیشه تو کشور ما 30 درصد کیفیت کار خارجی که شد . افتتاح میکنیم و هورا می کشیم . سالها طول می کشه که به کیفیت 80 درصدی کار خارجی برسیم و تازه اون موقع . اون کار یا تکنولوژی خارجی دیگه از رده خارجه . من جنب یکی از خیابان های سنگلاخ شده منطقه 12 کا ر می کنم و حدودا 8 کشور اروپای غربی هم رفتم و سنگفرش قدیمی و جدید مرکز شهر و یا بقول غربیها سنتروم رو دیده و روش رانندگی کردم . این که تو تهران داریم کپی ناآگاهانه و دسته دهم اونه
اونوقت میگن چرا میگین ایرانی هیچ کاری بلد نیست . چون ایرانی عادت نداره از تجربیات و دانسته های دیگران استفاده کنه . دجار خودشیفتگی هستیم .
خدا میدونه کدوم آقازاده ای کارخونه سنگ داره و داره به مردم خدمت رسانی میکنند ... :)
الحق و الانصاف تیتر خوبی را تابناک انتخاب کرده است «
«سنگفرش» نه، بگویید «سنگلاخ» کردن خیابان‌های پر ترافیک پایتخت!»
خواهش می کنم جلوی سنگلاخ کردن خیابانها را بگیرید تا بدینوسیله بیت المال حرام نشود و از طرفی از آسیب دیدن اتومبیلها در این سنگلاخ جلو گیری گردد .
جدا" اگر مسئولین عمرانی شهر نمی دانند بودجه عمرانی را کجا هزینه کنند کافیست اعلام عمومی بفرمایند تا ایدهای نو و تاثیر گذار در مسائل رفاهی شهر توسط مردم ارائه نمایند .
باور کنید بعضی وقتها از خیابان 30 تیر عبور می کنم دلم خون می شود تا از این سنگلاخ عبور کنم.
خواهشمند است رسیدگی نمائید .
آخ آخ گفتی. من هر وقت با موتور میرم 30 تیر از زندگی پشیمون میشم . لامصب خیابون که تموم میشه تا دو روز شونه هام درد می کنه . موتور رو هم که باید ببرم آچارکشی !!
خيلي طرح افتضاحيه فقط مي خوان مردم و از كاسبي بندازن
ظاهرا طرح سنگفرش رو در بازدید از کشورهای دیگه از دور دیدن و از نزدیک ندیدن که سطح نرم و صافی داره و به هیچ عنوان مانع حرکت نیست. تازه خودروهاشون هم خوبه و با پراید از مخبرالدوله رد شدم تمام کت و کولم افتاد این چه طرحیه معلوم نیست خدا کنه ثمر داشته باشه و دوباره نخوان آسفالت کنن. میدون حسن آباد که قبلا این کارو کردن تجربه خوبی بود ولی درس نگرفتن.
سلام.یک پیشنهاد به دوستان مسوول شهروشهرداری که ازماشین شخصی خودشان استفاده می کنند:
برای این که کارتان به جلوبندی ساز ومکانیک نخوردونیازی به تعمیرخوردوی خود نداشته باشید..
ازضلع جنوبی میدان بهارستان مطلقا ترددنکنید
طرح خوبیه برای جذب آب بارون ولی به شرط اینکه قبول کنیم نه تکنولوژی انجامش رو داریم و نه بلد هستیم. اگر قراره این کار انجام بشه باید از کشورهایی که این کار رو با موفقیت کردن کمک بگیریم. خیابانهای برلین شرقی سالهای متمادی است که سنگفرش هست و خراب هم نمی شه.
خواهش میکنم به سنگلاخ خیابان 30 تیر دست نزنید و بگذارید همینجور بماند ، چون میشه به توریست ها و خارجی ها گفت که این خیابان جزو راه ابریشم بوده و در زمان هخامنشیان درست شده !!
ای بابا شورای شهر صبر کرد کار تموم بشه بعد اعتراض کرد
در ضمن خیابان 30 تیر پامنار بهارستان و هرجای دیگه سنگفرش شده نمیتوان درست پیاده راه رفت چون اینقدر کیفیت کار پایینه و بد کار کردن
فقط به نفع پیمانکار و شرکت تولید کننده سنگها شده است
ما ساکن جنب سنگلاخیم نابودمون کردن با طرح ترافیک و سنگلاخ کردن و طرح های خلق الساعه و ... بخدا دیگه کسی حاضر نیست این طرفها زندگی کنه محله مرکزی شهر رو کمر به قتلش بستن و جمعیت رو فراری دادن شب در 5 دقیقه پیاده فاصله با کلانتری امنیت نداریم و سرقت بیداد میکنه ترخدا یکی به دادمون برسه از جبر این شهرداری که زندگیمون رو نابود کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
شما مثل اينكه يه شبه فرار كردي رفتي اون ور آب خوش به حالت ما هم اگه پول داشتيم ميرفتيم
سنگ فرش مال دوره اسب و گاریه نه لاستیک و سواری !
عاقبت سنگفرش خیابان 17 شهریور ؟
كدوم كار شهرداري اصولي بوده كه اين يكي باشد من يك معلول مي باشم كه عبور از اين مكان ها عذاب آور است . كدام كارشناس شهري تصميم گيرنده است . اينه مناسب سازي فضا هاي شهري ؟
سلام ، حیف که متن بنده را سانسور می کنید اما میگویم جناب آقای قالیباف شما در انجام عملیات شهری هنوز قدرت مهندسی مناسبی ندارید که در بارندگی ها معابر را آب نگیرد و یا این وضعیت سنگفرش خیابانها !! و بهتر از آن خیابان ایرانشهر است که عرض معبر آنراهم دارند تنگ می کنند ، بعد میروید از دولت در مورد رکود و اشتغال و ... انتقاد می کنید؟ عزیز من در کار مثلا" تخصصی خود که جزءکوچکی از کل بزرگ است مانده اید آنوقت عیوب دیگران را می گیزید؟
مديريت كلان شهرداري داراي توهم هست
دنبال ترافيك و نارضايتي براي رانندگان ، تا با اين روشها مردم را از استفاده از اتومبيل شخصي منصرف كند!؟! بدون توجه به اينكه به دليل سفرهاي درون شهري و نياز مردم توجه شود.....
خیابانهای ایران از چند نظر ایراد فنی دارن:
1. دید روی پپیاده رو: اگر کودکی از پیاده رو به خیابان بدود معمولا تا لحظه آخر مشخص نیست
2. مدیریت سرعت در ابتدای ساخت خیابان باید صورت پذیرد برای مثال اگر در هر 1000 متر یک میدان در مبلمان شهری برنامه ریزی شود سرعت خود به خود کنترل می شود.
3. پارکینگ
4. نوع آسفالت دو خیابان در کشور مثل هم نیست. هر کدام برای خود سازی می زنند.
5. شیب خیابان ها د رسر پیچ ها و د رکل مسیر اشتباه محاسبه می شود. کلا راننده گریدری که از ابتدا جاده را صاف می کند فقط صافکاری بلد است و مدیر پروژه هم خود ایشان است.
6. محلی برای عبور حیوانات از عرض جاده ها وجود ندارد. شما جاشو بذارید من قول می دم گربه ها شعورشون بیش از این حرفاس.
7. جداول کنار خیابان بعضا نقش دره دارن. بیفتیم توش دیگه کلا رفتیم.
8. یه معلول حرکتی بخواد از خونه تا داروخونه بره معلول تر می شه. یه نابینا که کلا هیچ شانسی نداره.
9. خیابونهای شهرا زیرسازی نداره. کلا وقتی برای جای لوله هم چاله می کنن توی همه جای دنیا بعد میان خاکو با کمپرسور پرس م یکنن تا با خاک کناریش همگون بشه ولی من هنوز توی ایران ندیدم بعد از کندن جای لوله و پرکردنش خاکو بکوبن
10. و در آخر برای اینکه کف خیابون سنگ فرشه باشه نیاز به زیر سازی خوب نیست بلکه زیر سازی عالی نیازه. تازه سنگ با نوع رانندگی ما ایرانیا مشکل آفرینه. اگرم از جنبه زیبایی می گن که همون بنرها و پوستر های زشتو از سطح شهرها جمع کنن و خرابه هارو بازسازی کنن بهتره.
بعد از مدتی هموار خواهد شد. در اروپا هم روز اول سنگ ها صیقلی نبوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
مثل مگس های سفید که وقتی بارون میاد ، به طور طبیعی کم میشن !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
نه مثل مگس های سفید که با آفت نگاری که روی درختا انجام دادن کم شدن
اصلا کار اصولی انجام ندادند. اکثر مناطق مرکزی منطقه 12 پوسیده و در حال ریزش هستند (مانند کوچه پس کوچه های پامنار) اونوقت کلی هزینه میکنند برای نماسازی خیابان و سنگفرش ببخشید سنگلاخ!! کافیه یکبار مسئولین با ماشین خودشان رد شوند و عمق فاجعه را حس کنند حتی آژانسی ها هم به خاطر استهلاک خودرو حاضر نیستند در این مناطق سرویس دهی کنند
کو نظارت؟!!!
مگر طرح بلا استفاده میدان شهدا به امام حسین جواب داد که رفتند دنبال بعدیش؟!!!
کی جبران خسارت می کند؟!!!
کی پی گیری؟!!!
کی جلوگیری میکنه؟!!!!
حرکات ارتجاعی یعنی همین .
گلم شما چقدر ساده تشریف دارین.
فکر خانمها که کفش های پاشنه دارمیپوشند را دراین سنگلاخها کرده اند که همین روزها پاهای پیچ خورده را باید شاهد باشیم
سنگفرش ها حتی برای پیاده روی هم نامناسبه.
ايران عزيز!پول مفت!عدم نظارت!ن
من سنگ فرش خیابان پامنار قبل و بعد دیدم واقعا از خیابانی پر از چاله ناهموار و فرسوده به خیابانی با کف شیک و سنتی تبدیل شده است این سنگفرش مناسب عبور ماشین نیست ولی بسیار بهتر شده است بازسازی نمای قدیمی و اجری داخل بازار و نو سازی ان بسیار عالی و به شهرداری خسته نباشید میگویم
باسلام
مقاله خوبی بودضمن تشکر از تابناک.
یادمه چندین سال پیش یکی از شهرهای اروپایی شهردارشون رو اخراج کردن به خاطر اینکه جداول شهر رو رنگ کرده بود. و علت اخراج رو اصراف در هزینه های مردم عنوان کرده بودند.
اما اینجا یک پروژه چند میلیاردی تعریف میشه و برای بودجه اون برای چند باربودجه اولیه اصلاح میشه ولی هیچ کس هیچ توبیخ و بازخواستی نمی شه.
متاسفانه چون این کارها در ایران با حداقل کیفیت انجام میشود (به علت عدم نظارت کافی هنگام نسب و سمبل کردن پیمان کارها) بهتر است این کارها انجام نشود! تنها یک نگاه به کیفیت کاشی ها وسنگ های دیواره های داخلی مترو در راهرو هایش برای مثال (و مقایسه کیفیت ساخت در متروهای کشورهای پیشرفته) میتوان میزان سمبل کاری در کار را دید!
...به ندرت کسی سر جایی هست که باید باشه...........
کارهرخرنیست خرمن کوفتن،گاونرمیخواهدومردکهن.
هم پولمون هدر رفته
هم اعصابمون داغون شده
هم آبرومون رفته
با سلام..متأسفانه منم موردهای زیادی دیدم .از عدم نظارت .بی تفاوتی.بکارگیری عوامل غیر مجرب که سرمایه مردم را زیر خاک میکنن .اگر با من همراه شوید موارد زیادی رو نشان میدم.
بابا ول کنید تهران را!!!!!!!!ایا شهرستان های دیگه از تهران کمتر هستند که هی تهران تهران می کنید..
پیاده روی در این سنگ لاخ کار بسیار سختی است چون ناهموار است و دوم اینکه کفش ما فقرا ارزان قیمت و کف بسیار نازک دارد
منظور از شورای شهر آیا همان عده کشتی گیر و بازیگر و جناب عباس جدیدی است؟
سنگفرش كردن خيابانها در شهرهايي انجام مي شود كه زمستانهاي سرد و يخبندان طولاني دارند
به غیر ار ایجاد ترافیک ورحمت برای شهروندان وابجاد چهره زشت و سنگلاخی بودجه و بیت المال بی زبان را حرام و حبف ومیل میکنند باید باعامل این اقدام بی ثمر وپر ضرر برخورد کرد.
عزیزان دل
چرا متوجه نیستید ،زندگی خرج داره ،سفر اروپا رفتن خرج داره ! چرا میخواهید مردم رو از نون خوردن بندازید.
مشابه این طرحهای عذاب آور چند سالیه در شیراز حدفاصل چهارراه حافظیه و چهارراه ادبیات و جلوی محوطه حافظیه و استادیوم اجرا شده و الان هم عبور و مرور خودرو درش جریان داره که اگرچه از لحاظ زیبایی و دکوراسیون شهری زیباست اما اونقدر برای عبور خودروها نامناسب و مخربه که قابل وصف نیست و جلوبندی پایین میاره
مزایاش:
- در طولانی مدت باعث خواهد شد که کمتر اتومبیل از این مسیر ها حرکت کند
- زیبایی بصری
- جذب بهتر آب
- مقاومت بیشتر نسبت به آفتاب و سرما نسبت به آسفالت

معایبش:
- هزینه زیاد
- نیاز به تخصص دارد ( که با توجه به مطلب ارائه شده مثل اینکه نداریم)
- نارضایتی اتومبیل سواران ( که با همه طرح ها از جمله زوج و فرد، طرح ترافیک و بی آرتی مخالفند)
بنظرم ازتوطئه هاي صهيونيزم جهاني ووهابي هاست.
مگر با شورای شهر تهران مشورت نمی کنند بعد کار را اجرا نمایند. یعنی آقای چمران خواب تشریف داشته که الان اعتراض می کنه .معلومه پیر شده و باید بازنشسته بشه
لااقل شهرداری به شعور مردم احترام بگذارد و پاسخ دهد که مزیت سنگفرش چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
همون مزیت کنسرت رو داره
پیاده روهای خیابان ولیعصر هر سال با یک طرح جدید و البته بی کیفیت نوسازی میشود.
پولش تو جیب کی میره ؟
هر سال ؟!!!!!!!!!!
شهرداری کار عجیب دیگری هم میکند که من سرم در نمیاید. کارگران در مرکز شهر تهران در حال زیبا سازی رو کار ساختمانهایی هستند که بسیار قدیمی هستند و انقریب فرو میریزند. غرب رفته ها میگویند که چنین ساختمانهایی ممنوع السکونت اعلام میشود و حتی خراب میشود که امنیت پیاده رو ها را به خطر نیاندازد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار