بازدید 33197

«داروگر» ۹۰ ساله هم تعطیل شد؟

کد خبر: ۶۸۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 09 April 2017
شرکت قدیمی معروف به داروگر یا سهامی عام کف با قدمت بیش از۹۰ سال به دلایلی نامشخص برای سال جدید کارگران خود را پذیرا نبوده و گفته می شود که تعطیل شده است.
 
به گزارش تسنیم، شرکت معروف به «داروگر» با عنوان شرکت سهامی عام کف با داشتن قدمت 90 ساله در تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده به دلایلی نا مشخص در سال جاری تعطیل شده است و کارگران این شرکت در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده اند.

 اولین واکنش های صورت گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا به امروز ادمه داد.

یکی از پرسنل این کارخانه امروز در واکنش به درخواست ما برای تماس با مدیر عامل یا سایر مسئولان این شرکت می‌گوید: به غیر از نگهبان کسی در کارخانه باقی نمانده و فردی برای پاسخگویی رسانه ای وجود ندارد.

وی می افزاید: کارگران این شرکت بعد از تعطیلات عید نتوانستند به شرکت بیایند و اکنون در تعطیلی به سر می برند تا تکلیف کارخانه و آنها مشخص شود.

بنابراین گزارش، نیارکی مدیر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت در این ارتباط اظهار داشت: قرار  بر این بود که  بعد از تعطیلات نوروزی برای حل مشکلات داروگر از طریق ستاد تسهیل اقدام شود به همین منظور مدیرعامل این هلدینگ باید به وزارت صنعت مراجعه می‌کرد اما تاکنون مراجعه‌ای نداشته است.

افشار فتح‌اللهی معاون امور صنایع سازمان صنعت تهران اما اخباری در باره امکان بازگشایی کارهانه سهامی عام کف داشت و اظهار کرد: مرخصی اجباری کارکنان داروگر به دلیل انجام تعمیرات و نگهداری تجهیزات این کارخانه انجام شده و در اردیبهشت ماه کارگران به محیط کار خود باز کمی گردند.

بنابراین گزارش درباره  شرکت سهامی عام کف مطرح است که "در سال 1307 با تمامی محدودیت‌ها و مشکلات اولین کارخانه صنعتی تولید صابون در شهر اصفهان تاسیس شد این کارخانه اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه تولید و به بازار عرضه نمود.

کارخانه داروگر سیزده سال پس از فعالیت یعنی در سال 1320 به منظور گسترش برنامه‌های تولیدی از اصفهان به تهران منتقل شد و در ادامه تولید صابون مبادرت به تولید محصولات دیگر بهداشتی و آرایشی کرد و سرانجام در سال 1336شرکت داروگر به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون محصولات تولیدی خود را با نام داروگر به بازار عرضه می نماید.

این شرکت علاوه بر آنکه پایه‌گذار تولید صنعتی صابون کشور محسوب می‌شود، پایه و ساختار پودر لباسشوئی را هم در ایران ایجاد کرده است . در سال 1352 نام شرکت داروگر تغییر یافت و نام شرکت سهامی عام کف، جایگزین آن شد.

در پی تشدید رکود در سالهای اخیر به ویژه در دولت یازدهم تعطیلی کارخانه ها بیشتر شده و در این بین برندهای قدیمی ایران از جمله ارج و آزمایش هم تعطیل شدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۷۴
من رفتم داروخونه خمیر دندان داروگر خواستم گفت ما جنس ایرانی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
انتظار دارین محصولات با کیفیت 20 سال قبل بتوانند در بازار رقابت کنند !!!!؟؟
متاسفانه شرکت های دولتی اصلا به فکر نوسازی و به روز شدن نیستن .
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
آخه همش دم از تولید ایرانی میزنیم بعد تلویزیون ما که بزرگترین دریچه فرهنگسازی در یک کشوره همش محصول خارجی رو تبلیغ میکنه و به خورد مغز و روح مردم میده. وقتی مدیران تولید کشور با تبلیغات میگن محصول خارجی بخرید یا اینکه تحریم برداشته میشه و واردات خوب میشه دیگه چه انتظاری از مردم داریم.
یادش بخیر.روحش شاد.
علت رونق برخی کشورها و تعطیلی کارخانه های ما چیست؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
استفاده از آخرین تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته, استفاده از افراد خوش فکر و خلاق , قانع به سود کم و آشنا به بازار رقابتی و عدم اقتصاد انحصاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
یکی از دلایل بسیارمهم تعطیلی کارخانه ها مدیران نالایق هستند که اصلا به این موضوع پرداخته نمیشود مدیران بی خاصیت
1- هیچگاه اقدام به جایگزینی دستگاههای فرسوده قدیمی باتکنولوژیهای روز نمیکنند هرآنچه از شرکت بدست آید خرج مخارج جاری شرکت و پرسنل میشود الباقیم توجیب مبارکشان
2- انبوه نیروهای بی کفایت را تزریق شرکت میکنند.
3- به هیچ عنوان برای دورنمای شرکت استراتژی و توسعه ای ندارند و فکر میکنند درآمد بخورونمیر همیشه هست .درحالیکه بازار تغییرکرده هرروز چهره ی جدیدو رغیب جدید سربرمی آورد.
4-وقتی با مشکلات مواجه میشوند چون مدیر نیستند راحتترین راه را که بستن و فروختن شرکت و رفتن به جزایر قناری را انتخاب میکنند و فکر پرسنل و زحمات کشیده شده ی چندین ساله نیستند.
5-.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
بی کفایتی مدیران دولتی. کاری به دولت قبل و کنونی و بعد ندارم. موضوع این است که هیچ معیار و مکانیزمی جهت تشخیص کفایت مدیران وجود ندارد و حتی اگر به بالادستی ها ثابت شود که مدیر زیردست لیاقت ندارد بعید است بتواند یا بخواهد کاری انجام دهد. همین برندها را میتوان مزایده گذاشت و فروخت (خصوصی سازی واقعی) با نیروهای کار شاغل در آنها. به وضوح مشخص است که مدیری نالایق قدرک درک و فهم نیاز بازار و برنامه درجهت توسعه و به روز بودن ندارد کارخانه را به فنا میدهد. کارخانه هایی مثل کفش ها وین و ملی و بلا و داروگر و ارج و ... همه گرفتار چنین مدیرانی بوده اند.
هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
باز هم خبر تعطیلی یه برند قدیمی کشور،،،،،،،،،،،،، تامین معاش زندگی کارگرای این کارخونه چی میشه؟
چرا هیچ کسی به فکر نیست!!!
خدا کمک همه مون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
چرا اخه منفی میدن؟ بیکاری یک عده کثیر کارگر و کارشناس منفی دادن داره و لذت بخشه؟
محصول با کیفیت 30 سال گذشته تولید میکنه انتظار بقا هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
اینم یه حرفیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خیلی از محصولات قرار نیس در طی زمان عوض شن. سبد کالا میتونه متنوع تر شه ولی مثلا پنیر لیقوان 100 سال دیگه هم همونه. شامپو و صابون هم خیلی مواقع همونه. خوردرو سازی و علوم مربوط به تکنولوژی خیلی باید سریع برن جلو. والا من هنوزم طرفدار همون شامپو زرد خمره ایشم
ناشناس
| France |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
شامپو کزه ایش حرف نداره و جزئ سالم ترین شامپو ها است
آفتاب برجام و رعد و برق و باران و ایناست دیگه. باور ندارید؟ از آقای حقوقدان بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
فیلترشکنت چیه؟ راضی هستی؟
بی عرضگی مطلق مدیران سفارشی
آخه دیگه کارگران خارجی هم شامپو تخم مرغی استفاده نمی کنن
مدیریت که ناکار امد باشه شرکت زیانده می شه و مجبور به بسته شدن
تابناک واقعا برات متاسفم
سال پلمپ، بیکاری
عجیب است!
تولید کننده را از مالیات معاف کنید، دیکه کسی تعطیل نمی کنه
متاسفانه صدا و سیما شده تبلیغ کننده برند های بی اصالت ترکیه و آلمان.
چرا اینطور شدیم ؟ واردات تازمانی که صنایع مارا نابود کند ارزان است . بعد که نیازمند شدیم مارا به هر کاری وادار خواهند کرد
ناراحت شدم .البته تولیدات خوبی نداشت
تولید دارو هم با ان همه پیشینه ی درخشان را نابود کردند و جای دفتر ان.و در خیابان نادری،مجتمع تجاری ساختند.تولید دارو ،با بهترین کیفیت ،محصولاتش ساخته می شد و مالکان ان افرادی مومن، ایران دوست، و هیچ در سیاست دخالتی نداشتند و کارخانه شأن مصادره و سپس نابود شد. داروگر هم به دلیل خدا می داند چرا، دارد تعطیل می شود تا کشور های دوست و برادر ترکیه،امارات،و.و.‌چین و واچین پیشرفت کنند. در ضمن این تعطیلی ها ی بدون گفتن دلیل،و ناراضی تراشی ربطی به نزدیک شدن انتخابات ندارد!؟!!؟
اینها نشون رونق تو کشور هست و اشتغال برای خارجیها.
خخخخخ
شامپو تخم مرغی
هعییی
در چند سال اخیر چندین برند ایرانی در همین صنعت متولد شدن و خوب هم دارن کار میکنن.
علت ورشکستگی این گونه شرکت ها مدیریت ضعیفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
الان شمایی که منفی دادی خدایی دلیلش چیه؟
از اقای بیژن اسماعیلی خیلی تو این سالها حرف زده شد ولی کو گوش شنوا مدیر عاملی که از ابتدا میخواست داروگر رو رزمین بزنه
به گزارش تسنیم، !!
در پی تشدید رکود در سالهای اخیر به ویژه در دولت یازدهم !!
در این بین برندهای قدیمی ایران از جمله ارج و آزمایش هم تعطیل شدند.!!!!!

به اين ميگن خبر انتخاباتي!!

حكايت زمين خوردن اقتصاد و توليد و تعطيلي كارخانه ها مثل آدمي است كه در بغل خونه همسايه(بخوانيد دولت احمدي نژاد) يه ضربه محكم خورده تو سرش و حالا تلو تلو خورده افتاده دم خونه اين همسايه اينوري !! حالا ميگن اين همسايه اينوري عاملش بوده نه اون آقايي كه 800 ميليارد دلار درآمدمملكت رو به باد فنا داد و كشورررا به اين روز انداخت و دارد با بهار ميآيد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
اقاي ناشناس:اگر قرار بود همون وضع بقول خودت بد دوران احمدي نژاد ميموند كه روحاني چرا اومد ?
وجداناً چند نفر از دوستانی که آه و ناله میکنن، خودشون هنوز از محصولات داروگر استفاده میکنن؟
کمپانی ها باید خودشون رو به روز کنن که بتونن رقابت کنن. همون طور که گلرنگ این کار رو کرده و کلی زیرمجموعه داره با تنوع و کیفیت بالا.
ولی داروگر چیکار کرده؟ همچنان داره محصولاتی رو تولید میکنه که 30 سال پیش عرضه میکرده و بازاریابی و تبلیغات هم در حد صفر. اینا تقصیر دولته؟ تقصیر دولته که یه کمپانی هنوز شامپویی رو با همون شکل و شمایل تولید میکنه که 30 سال پیش در زمان قحطی تنوع شامپو تولید میکرده؟
متأسفانه کمپانی های بزرگ و قدیمی ایران حوصله تغییر ندارن و ترجیح میدن تا ابد به تولید محصولات قدیمی ادامه بدن و وقتی هم تعطیل میشن، همه اشک می ریزیم و میگیم چه خاطراتی داشتیم! در حالی که خودمون سال ها بوده محصولی از ارج و آزمایش و ... نخریدیم و تقصیر رو هم میندازیم گردن دولت.
شرکت ما هم تعطیل شد متاسفانه هیچکس به داد کارفرما و کارگرها نمی رسد
احمدی نژادم که اصلا مقصر نیست!!!
خلاقيت نباشه همه تعطيل ميشن
نود سال را بايد ديد چند محصول داشته!!؟
اگه دولت حمايت نميكرد همين خودروسازهاي ما هم كه سي سال به توليد يك خودرو ادامه ميدن تعطيل ميشن
?????
كدوم ارگان مصادره كرده
انشالله كي خودرو سازا بي خاصيت سايپا و ايران خودرو تعطيل مي شوند .
علت تعطیلی کارخانه ها در ایران عدم مدیریت صحیح و ناشایستگی مدیریت ها و در راس آن انتصاب مدیران نالایق و بدون تجربه می باشد . تا این مدیران در راس کارخانه باشند وضعیت صنعت همین است
تبريك مي گم . عملا ميراث انقلاب صنعتي در ايران نابود شد. خسته نباشيد.
به عنوان یکی از مدیران قبلی شرکت هلدینگ کف (داروگر- تولی پرس، تولید دارو...) باید بگویم تعطیلی داروگر از چند سال پیش کلید خورد. در زمانی که به دلایل خصوصی سازی نادرست و یکشبه مجموعه در دوران احمدی نژاد، این شرکت بدون کارشناسی به فردی که با هیچ معیاری توانایی این کار را نداشت داده شد و با حدف بیشتر محصولات و تعطیلی واحد تحقیق - توسعه و عدم توجه به نوآوری در سراشیبی سقوط قرار گرفت، البته بنظر بنده فرایند ورشکستی مجموعه کف به صورت هدفمند از طرف ایشان و دوستاننشان کلید خورد. به عنوان مثال در یک مورد که به ایشان پیشنهاد محصولات جدید داده شد ایشان گفتند همین محصولات در حال تولید نیز باید تعطیل شوند.
به امید تعطیلی ایران خودرو و سایپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
یکی بر سر شاخ و بن می برید
روحانی مچکریم
بعضی ها وجود کارکردن ندارند و سود واردات رو به رونق تولیدات داخلی ترجیح می دهند، البته ناگفته نماند این بعضی ها مردم عادی نیستند!!!
سال تولید و اشتغال
نه بازاریابی نه تنوع در محصول مدیریت ضعیف نه استانداردهای روز جهانی نه توسعه، خوب میخواستید تا کی به این شکل ادامه بده بهتر که تعطیل شد.
مسئول کارخانه خود باشید. باید قبول کرد که شما آن را به جایی که میخواهید میبرید.
مدیران بی تجربه صنعت ایران را به این روز خواهند نشاند.
تعطیلی یک برند قدیمی و نامدار خیلی بدتراز تعطیلی یک کارخانه است. چرا خصوصی سازی واقعی اتفاق نمی افتد؟
احتمالا سه ماه بعدکارگران که همدیگرو برای اولین باردیدند عیدنوروز روتبریگ میگن ودیده بوسی می کنند !!!!
احتمالا سه ماه بعدکارگران که همدیگرو برای اولین باردیدند عیدنوروز روتبریگ میگن ودیده بوسی می کنند !!!!
با کمال تاسف دلیل اصلی تعطیلی این شرکت با سابقه و خوشنام، فقط و فقط سوء مدیریت است. در این زمینه بی توجهی صاحبان عمده سرمایه که بی زحمت و به ثمن بخس وارث این دارایی شده اند نیز مقصر هستند.
چطور و با چه توجیهی شرکتی که شبکه توزیع گسترده در کل کشور، خودروهای سبک و سنگین و حتی در تمام مراکز استان مرکز توزیع مالکیتی داشته، اقدام به فروش املاک، خودروها و کلاً نابودی شبکه توزیع و فروش نموده است؟
شبکه ای که می توانست توزیع و فروش محصولات سایر برندهای هلدینگ را انجام دهد.
ولی با توجه به عملکرد هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت تا کنون، آنان دغدغه تولید و استفاده صحیح از دارایی ها نداشته اند و هدف آنها بیشتر جذب نقدینگی از طریق دریافت تسهیلات و فروش دارایی ها بوده است.
برابر اعلام رسی شرکت داروگر کلیه پرسنل غیر اداری شرکت به مدت سه ماه مرخصی با حقوق طبق قانون دریافت کرده اند و سیاست جدید شرکت به روز رسانی نجهیزات تولید میباشد چرا الکی جو سازی میکنید!!
پول بدید خوردو سازا تا تابوت متحرک برا مردم بسازند
چرا نظر مخاطبین رو جانبدارانه گزینش می کنید.
برای تایید این که سوء مدیریت، بی توجهی هیئت مدیره و بی تفاوتی مسئولان حوزه نظارتی دلیل افول این شرکت شده، کافیه از بورس استعلام کنید و بیرسید که چرا نماد داروگر مدت مدیدیه که بسته است.
سلام. کدوم حقوق و مرخصی . من خودم تو این شرکت کار میکنم
اگه ورشکست شده چون مردم محصولاتشو نخریدن فروشش اومده پایین ؛ غیر اینه ؟!؟
شما جنس با کیفیت تولید کن با قیمت مناسب ما چرا نخریم ؟!؟
نتیجه انتصاب مدیران امنیتی طی سالهای گذشته
اخبار کذب و جهت دار سیاسی

"در پی تشدید رکود در سالهای اخیر به ویژه در دولت یازدهم تعطیلی کارخانه ها بیشتر شده و در این بین برندهای قدیمی ایران از جمله ارج و آزمایش هم تعطیل شدند."

عجب
چه بهتر نصف پولهایی که آلان در جامعه میبینم کار اونه
دوستان این شرکت به این بزرگی تا سال ۸۹ با بیش از ۳۲ مرکز پخش در کل ایران با ۳۰ قلم محصول در دولت احمدی نژاد به صورت قسطی به اقای ب.... واگذار شد(به اسم خصوصی سازی) ب
دوران اصغرحمومی و لنگ و شامپو تخم مرغی اش تموم شده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
آره دوره تازه به دوران رسیده ای مثل تو شروع شده که محصولات اجنبی رو تبلیغ کنی
عاقبت سپردن كارخانه هاي بزرگ به مديران نالايق
بیچاره کارکنانش و الا مدیران اهل چلوکباب و سفر به آمریکای جهانخور و ...
بهرحال هر صنعت و پیشه ای که به فکر بهبود کیفیت و نوآوری نباشه توی دنیای رقابتی امروز محکوم به شکست هست !
عوضش گلرنگ رو داریم
رشداقتصادی دورقمی شده !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل