بازدید 9711
۴
آرایش انتخاباتی پاستور عیله منتقدان در یک نگاه؛

شریعتمداری، آشنا و نهاوندیان می‌جنگند!

در این میان، سبک و چگونگی اعلام موضع دولتمردان قابل توجه و بررسی است. بنا بر شنیده های خبرنگار «تابناک» از پاستور، دولتمردان در جلسات ویژه انتخاباتی شان با تقسیم حوزه های انتخاباتی هر کدام در رأس کمیته هایی ویژه صاحب مسئولیت شده اند که بر اساس آن برای تضمین رأی انتخاباتی «حسن روحانی» به مصاف نقدها و ادعاهای ریز و درشت رقبا می روند.
کد خبر: ۶۸۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 08 April 2017
نزدیک به چهل روز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و آرایش انتخابات دو جناح مطرح سیاسی کشور (اصولگرایان و اصلاح طلبان) برای ورود به این کارزار سیاسی نهایی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ «حسن روحانی»، کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان خواهد بود و «سید ابراهیم رئیسی» نیز به احتمال بسیار، به نمایندگی از اکثریت اصولگرایان که در قالب جمنا با هم به تفاهم رسیده اند، به مصاف روحانی می آید.

روحانی و رئیسی تنها نمی‌آیند


هم روحانی و هم رئیسی قطعا در کارزار انتخابات به تنهایی وارد میدان نخواهند شد و در جریان رقابت های انتخاباتی، سفرهای استانی، سخنرانی ها و مناظره های پر هیاهو و جنجال آفرین تلویزیونی مدافع و یار کمکی خواهند داشت.

روحانی با کاندیدای دیگری که قطعا از جرگه نزدیکان دولت محسوب خواهد شد، به میدان می آید و آن طور که از اخبار پیداست، رئیسی هم در رأس تیم انتخاباتی با حضور علیرضا زاکانی و مهرداد بذر پاش میدان دار جدل های انتخاباتی خواهند شد.

در این میان، اما صاحب نظران و تحلیلگران دو جناح یک ماهی می شود که به میدان آمده و علیه هم اعلام موضع و گاه افشاگری می کنند. مواضع تند «محمد باقر قالیباف، عزت الله ضرغامی و علیرضا زاکانی» در سوی راست میدان، همواره با پاسخ های مبسوط از سوی صاحب نامان اصلاح طلب و حتی دولتمردان مقابله به مثل می شود.

کمیته‌هایی برای پاسخگویی به نقدها


در این میان، سبک و چگونگی اعلام موضع دولتمردان قابل توجه و بررسی است. بنا بر شنیده های خبرنگار «تابناک» از پاستور، دولتمردان در جلسات ویژه انتخاباتی شان با تقسیم حوزه های انتخاباتی هر کدام در رأس کمیته هایی ویژه صاحب مسئولیت شده اند که بر اساس آن برای تضمین رأی انتخاباتی «حسن روحانی» به مصاف نقدها و ادعاهای ریز و درشت رقبا می روند.

آن گونه که خبر از تحولات پاستور به گوش می رسد، در میان دولتمردان «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهوری، «محمد نهاوندیان»، رئیس دفتر روحانی و «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری سر شاخه این کمیته ها هستند و در واقع هر یک جریان فکری خاصی را که قرار است در انتخابات به سود «حسن روحانی» رأی دهند، مدیریت و البته هدایت می کنند.

لابی گری های شریعتمداری با احزاب


«محمد شریعتمداری» که نزدیکی اش به اصلاح طلبان هویداست، در این تقسیم بندی مسئول برقراری ارتباط با بدنه احزاب اصلاح طلب شده و با کمک «علی جنتی»، وزیر سابق ارشاد دولت یازدهم برای اقناع و رفع گلایه های اصلاح طلبان از دولت روحانی مذاکره و رایزنی می کند.

این روزها شریعتمداری در قالب وکیل مدافع رئیس جمهور در نشست های انتخاباتی احزاب حاضر می شود و و نقدهایشان را می شنود، تحمل می کند و اگر بتواند به آنها پاسخ می دهد؛ یا بسته به شرایط دولت، برای حل کاستی های مطرح از جانب دولت وعده می دهد.

نقش رایزنی شریعتمداری در دیدارهای انتخاباتی در حالی خبرساز شده که یک ماهی هست، از او به عنوان رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی نام برده می شود؛ هرچند هنوز این خبر اعلام رسمی نشده است، رفت وآمدها و نشست و برخاست های این روزهای او، خبر از این می دهد که جایگاه او در دولت روحانی بیشتر از ریاست ستاد انتخاباتی و در حد رایزن معتمد روحانی است. کما اینکه در دو جلسه اخیر اصلاح طلبان ـ شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و مجمع شورای عالی انتخاباتی سیاست گذاری اصلاح طلبان در استان ها ـ برای اعلام موضع قطعی بر سر کاندیداتوری حسن روحانی در این نشست ها حاضر شد و با اصلاح طلبان مذاکره و در نهایت توافق انتخاباتی حاصل کرده است.

نهاوندیان جدل به سبک محافظه کاران


«محمد نهاوندیان»، رئیس دفتر حسن روحانی که از نزدیکان «علی لاریجانی» و طیف معتدل اصولگرایان محسوب می شود نیز با تشکیل کمیته ای ویژه در مسیر قبلی که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری فعال بود، گام برمی دارد و گعده برگزار می کند.

نهاوندیان که تحصیلات حوزوی دارد، رابط میان دولت یازدهم با مراجع و علماست و بارها برای ارائه گزارش اقدامات دولت به قم رفته است. نام نهاوندیان در زمان انتخابات ریاست جمهوری 92 نیز مطرح و گفته می شد از گزینه های مورد حمایت حزب مؤتلفه است. البته او وارد رقابت ها نشد. نهاوندیان در مقام رئیس دفتر روحانی است که در این مدت مجوز اقامتش در آمریکا برای او دردسر ساز شد و هر چند وقت یک بار شایعاتی مبنی بر برکناری وی از این سمت در فضای مجازی می چرخید.

پاسخگویی به سبک امام صادقی ها


حسام الدین آشنا، مشاور پر حاشیه و خبر ساز حسن روحانی اما با اشراف بر اهمیت دنیای مجازی در شبکه های مجازی به وکیل مدافع تراز اول دولت بدل شده و کوچک ترین نقد علیه کابینه و حسن روحانی را بی پاسخ نمی گذارد. او با در دست داشتن کمیته ای به نام تخریب توئیتری منتقدان، این روزها بیش از پیش فعال شده و عرصه انتخاباتی را به نفع دولت و پاستورنشینان مدیریت می کند.

او فردی است که در انتخابات 92 نقش قابل توجهی در حضور رسانه ای روحانی، به ویژه در جریان مناظرات ایفا کرد و با طراحی هوشمندانه، رنگ بندی و ایمج سازی "کلید" برای این کاندیدا، توانمندی برندسازی خود را به خوبی نشان داد. نکته قابل توجه درباره حضور این مشاور امام صادقی در ترکیب تیم هدایتی روحانی، چیدمان نحوه برخورد این کاندیدا با رقیب امام صادقی خود سعیدجلیلی، که در مقام دبیر شورای امنیت ملی از اشراف خوبی در رابطه با مشخصات دبیر اسبق این شورا یعنی آقای روحانی برخوردار بود، است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
روحاني دوستت داريم.
یه لحظه فکر کردم دارم سرمقاله کیهان برادر حسینو میخونم
تاکور شود هرکه نتواند دید.
عشق خدمت چه ها می کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل