بازدید 3148

توفان دیبی در نیوزیلند هزاران تن را آواره کرد

کد خبر: ۶۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 April 2017
دولت نیوزیلند از هزاران تن از ساکنان جزیره شمالی خواسته است با توجه به ورود توفان 'دیبی' که با بارش باران های سنگین و جاری شدن سیل همراه است، مناطق مسکونی خود را تخلیه کنند.

به گزارش ایرنا، توفان 'دیبی' که در رده 4 توفان های جهان دسته بندی شده است و بیش از یک هفته پیش ایالت 'کوئینزلند' استرالیا را درنوردید، روز پنجشنبه همچنان در دو بخش نیوزیلند احساس می شود و امکان تخریب وجود دارد.
 
براثر این توفان دستکم 6 نفر در استرالیا کشته شدند و برخی اماکن گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار داد و باعث تخریب خطوط برق و تعطیلی معادن زغال سنگ شد.
 
براساس گزارش رسانه های نیوزیلند، فرودگاه بین المللی 'ولینگتون' پایتخت نیوزیلند صبح پنجشنبه پس از توفان اواخر روز چهارشنبه بازگشایی شد، اما همچنان انتظار می رود تاخیر در پروازها ادامه یابد.
 
تاکنون براثر این توفان و آثار آن موردی از مرگ در نیوزیلند گزارش نشده است، اما مقامات همچنان به جستجو برای پیداکردن یک مرد مفقود در یک رودخانه ادامه می دهند.
 
تارنمای رادیو نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد سیل ناشی از توفان دیبی از طریق خلیج 'پلنتی' وارد یک شهر شده و صدها نفر از مردم تخلیه و خانه های دچار آب گرفتگی شده است.
باران شدید در طول دو روز گذشته باعث جاری شدن سیل، کاهش قدرت دید و بسته شدن جاده ها در جزیره شمالی نیوزیلند شد.
 
نیوزیلند کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است. این کشور از دو جزیره بزرگ شمالی و جنوبی و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است.
 
دولت پیش بینی کرده است افزایش آب رودخانه ها و جاری شدن سیل همچنان ادامه داشته باشد و از مردم برخی مناطق خواسته است خانه های خود را تخلیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار