بازدید 9243

کفایت سنگ آهن چین برای ساخت 13 هزار برج ایفل

منابع تجاری می گویند بنادر چین مملو از ذخائر مواد اولیه هستند و برخی از بنادر در حال تخریب ساختمان های قدیمی برای ایجاد فضای اضافی برای انبار هستند. فقط میزان سنگ آهن موجود در بنادر و انبارهای چین برای ساخت بیش از 13 هزار بار ساختمانی به اندازه برج ایفل کافی است.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 31 March 2017
منابع تجاری می گویند بنادر چین مملو از ذخائر مواد اولیه هستند و برخی از بنادر در حال تخریب ساختمان های قدیمی برای ایجاد فضای اضافی برای انبار هستند. فقط میزان سنگ آهن موجود در بنادر و انبارهای چین برای ساخت بیش از "13 هزار بار" ساختمانی به اندازه برج ایفل کافی است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، تولید سنگ آهن داخلی چین با تداوم افزایش قیمت ها از سال پیش تاکنون، در ماه فبریه 15.3 درصد جهش داشته است که باعث انباشت سنگ آهن وارداتی در بنادر بزرگترین خریدار جهان شده است. ذخائر این ماده اولیه در بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته است و این مسئله بر قیمت ها تأثیر گذاشته است.

کفایت سنگ آهن چین برای ساخت 13 هزار برج ایفل

بنابر مشاوران فنی «استیل هوم»، ذخائر سنگ آهن وارداتی در 46 بندر بزرگ چین به 132.45 میلیون تن در 24 مارس رسیده است که از زمان ردیابی اطلاعات در 2004 بیشترین حد انباشت این ماده اولیه است. «استیل هوم» می گوید یک سوم این ذخائر متعلق به معاملع گران است و صاحب بقیه آن نیز کارخانه های فولاد چین می باشند.

حجم مزبور حدود 95 میلیون تن فولاد است که برای ساخت 12.960 سازه با ارتفاع 324 متر (1.063 فوت) و به بلندی برج ایفل در پاریس کافی است.

قیمت های جهانی سنگ آهن در حال حاضر بالای 80 دلار به ازای هر تن است در حالی که در فبریه و در اوج قیمت این ماده اولیه در 30 ماه گذشته 94.86 دلار بوده است که این مسئله به دلیل افزایش ذخائر بنادر است.

قیمت ها در سال گذشته بعد از سه سال بی انظباطی 81 درصد افزایش داشت که این مسئله برای معدنچیان موجب آسایش بود. دوره صعود قیمت تا سال 2017 نیز تداوم داشت که برای تولید کنندگان حاشیه ای الهام بخش ادامه تجارت و کسب و کار بود و همچنین بدنبال کاهش تقاضا در چین باعث بالا بردن عرضه شد.

یک منبع در شرکتی که در تجارت خارجی فعالیت می کند و میلیون ها تن مواد فولاد سازی در بنادر چین دارد گفت، برخی از بنادر در تلاش برای مدیریت فضای انبار خود در هفته های اخیر کشتی هایی که سنگ آهن با عیار پایین تر را حمل می کنند رد کرده اند. سنگ آهن عیار پایین نسبت به مواد با کیفیت بالاتر مرجوح است و خالص سازی آن ماه ها به طول می انجامد.

این منبع که اجازه طرح عمومی این مسئله را ندارد و نخواست نامش فاش شود گفت "ما افراد خودمان را در اطراف بنادر عمده در چین فرستاده ایم و تلاش می کنیم تا فضای اضافی جستجو کنیم. آن ها ساختمان های ترک شده را تخریب می کنند تا فضای بیشتری ایجاد کنند". این منبع افزود اگر افزایش ذخائر سنگ آهن ادامه یابد "ما تا اوایل ژانویه به بیشترین ظرفیت فیزیکی در همه بنادر چین خواهیم رسید. در حال حاضر شاهد رد کردن محموله های با عیار پایین در برخی از بنادر هستیم چرا که تصفیه سازی آن ها بسیار سخت است."
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس