بازدید 10928
۱
سفارت عربستان تأیید کرد؛

تروریست لندن پیش از این سه دوره در عربستان اقامت داشته است

سفارت عربستان در لندن در بیانیه ای که منتشر نموده، اذعان و تایید کرده است که تروریست حمله اخیر در نزدیکی پارلمان انگلستان ـ که چهار تن را کشته و بیش از بیست تن را زخمی کرده ـ پیشتر سه بار در عربستان اقامت داشته و در این کشور آموزش زبان انگلیسی دیده است.
کد خبر: ۶۷۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 25 March 2017
سفارت عربستان در لندن در بیانیه ای که منتشر نموده، اذعان و تأیید کرده است که تروریست حمله اخیر در نزدیکی پارلمان انگلستان ـ که چهار تن را کشته و بیش از بیست تن را زخمی کرده ـ پیشتر سه بار در عربستان اقامت داشته و در این کشور آموزش زبان انگلیسی دیده است.

به گزارش «تابناک»؛ این بیانیه که سفارت عربستان در لندن اخر وقت روز جمعه آن را منتشر کرده است، بیان می کند که خالد مسعود در فواصل بین نوامبر 2005 تا نوامبر 2006 و همچنین از آوریل 2008 تا آوریل 2009 در این کشور اقامت داشته و در این مدت به آموزش زبان انگلیسی پرداخته است.

بنا به گفته سفارت عربستان، وی دارای یک روادید کاری بوده و برای آخرین بار در مارس 2015 از طریق یک مؤسسه مسافرتی، ویزای عربستان را گرفته و دوباره به این کشور سفر کرده بوده است. این بیانیه اشاره کرده که خالد مسعود، هیچ سابقه کیفری یا جنایی در عربستان نداشته است و از طریق دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز تحت تعقیب و مراقبت نبوده است.

خالد مسعود، که پیش از این با نام «آدرین المس» شناخته می شد، در کشور انگلستان سوابق خشونت زیادی از خود به جای گذاشته است و چندین بار قبل از حمله اخیر به دلایل گوناگون دستگیر شده بود. روز چهارشنبه وی که اقدام به اجاره یک خودروی SUV کرده بود، از روی عابران پیاده روی پل وست منیستر لندن، عبور کرد و بعد از آن از ماشین خود بیرون آمده و با چاقو به یک افسر پلیس به نام کیت پالمر حمله کرد. این افسر مشغول حفاظت از پارلمان انگلستان بوده است و قبل از کشته شدن خالد مسعود با شلیک گلوله افسران دیگر، چندین ضربه چاقو را از سوی وی متحمل شد.
 
تروریست لندن پیش از این سه دوره در عربستان اقامت داشته است 
سرانجام خالد مسعود در این حمله تروریستی، چهار تن را کشته و بیش از بیست تن را زخمی کرد که حال برخی از آنها به شدت وخیم بوده و احتمال افزایش قربانیان این حادثه می رود. ساعاتی بعد از این حمله بود که گروه تروریستی داعش، مسئولیت آن را به عهده گرفت و خالد مسعود را یکی از سربازان این گروه خواند.

در پی این حمله، مقامات اطلاعاتی و امنیتی انگلستان بیان کرده اند که وضعیت امنیتی پارلمان انگلیس را بازبینی می کنند، زیرا بازرسی های بعدی نشان داده که پس از به هلاکت رسیدن خالد مسعود، درب های بزرگ ورودی پارلمان انگلیس به کلی باز بوده و این نگرانی پدید آمده که در صورت بروز حمله ثانویه به پارلمان بعد از حمله اول، عمق فاجعه چندین برابر می شد. تصاویر ثبت شده نشان می دهد که عابران از وحشت به درون پارلمان انگلیس هجوم برده و حتی یک ماشین پست نیز از دروازه پارلمان عبور کرده بود.

خالد مسعود 52 ساله در مقایسه با سایر تروریست هایی که تاکنون در خاک اروپا حملاتی را صورت داده اند، بسیار پیر بوده و در سال 1983 یک بار نیز توسط پلیس به مدت چند روز بازداشت بوده است. پس از آن در سال 2000 نیز به واسطه درگیری نژادی با یک فرد دیگر در لندن، بازداشت شده بود و چندین بار نیز بعد از آن از سوی پلیس بازخواست شده بود.

اکنون تیم بزرگی از مأموران اطلاعاتی و پلیس انگلستان، مشغول بررسی انگیزه ها و اهداف وی از این حمله هستند و دو تن در همین رابطه در بازداشت پلیس هستند که یکی از آنها 27 و دیگری 58 ساله است. این دو در پارک مرکزی بیرمنگام (جایی که خالد مسعود زندگی می کرده) دستگیر شده اند. هنوز هویت این دو و اتهام آنها معلوم نشده است.

همچنین هنوز جزئیات اینکه چگونه خالد مسعود به گروه های افراطی و تروریستی پیوسته است، مشخص نشده؛ اما مسافرت ها و اقامت وی در کشور عربستان برای چندین بار می تواند سرنخ هایی از این ماجرا به دست دهد.

گفتنی است، به تازگی دونالد ترامپ شش کشور مسلمان از جمله ایران را از مسافرت به ایالات متحده منع کرده که این کار ظاهرا به دلایل امنیتی و برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک آمریکا صورت گرفته است؛ عربستان سعودی جزو کشورهای این فهرست نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
اهمیت نداره. ویزای ایرانیارو لغو کنید به جاش. اینا خوبن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل