بازدید 1600

اجلاس وزیران خارجه و دفاع ژاپن و روسیه

وزیران خارجه و دفاع ژاپن و روسیه امروز (دوشنبه) در توکیو با یکدیگر دیدار کرده و ابراز امیدواری کردند که مذاکرات درباره جزایر مورد مناقشه میان دو کشور هرچه زودتر حل شود.
کد خبر: ۶۷۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 20 March 2017

وزیران خارجه و دفاع ژاپن و روسیه امروز (دوشنبه) در توکیو با یکدیگر دیدار کرده و ابراز امیدواری کردند که مذاکرات درباره جزایر مورد مناقشه میان دو کشور هرچه زودتر حل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مذاکرات اولین مذاکرات دو بعلاوه دو روسیه و ژاپن از زمان الحاق کریمه به روسیه بوده است.

این نشست بیشتر بر امنیت منطقه‌ای به خصوص یافتن بهترین راه برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی استوار بود.

وزارت خارجه روسیه قبل از این مذاکرات اعلام کرد: نماینده روسیه طرح دولت آمریکا و کره‌ جنوبی برای استقرار سیستم‌های دفاع موشکی تاد را با طرف ژاپنی مورد بررسی قرار می‌دهد. مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر از دیگر موضوعات مورد بحث عنوان شده است.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود همزمان با دیدار تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن با سرگئی شویگو، همتای روس وی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

کیشیدا گفت: هدف وی همکاری بسیارجدی برای نزدیک شدن به یک معاهده صلح و پیشبرد روابط اقتصادی با کشور روسیه است.

لاوروف نیز گفت که معتقد است توسعه مشترک گامی بسیار مهم برای ایجاد فضایی مناسب جهت حل و فصل یک مناقشه صلح آمیز است.

وزیران خارجه ژاپن و روسیه

سرگی شویگو نیز از آمادگی برای از سرگیری ارتباطات نظامی بین روسیه و ژاپن خبر داد.

شویگو گفت: دیدار امروز می تواند باعث تقویت ارتباطات دوستانه بین نیروهای مسلح دو کشور و توسعه همکاری‌های متقابل نظامی شود. می خواستم به همتاهای ژاپنی خود از آمادگی برای کار سازنده در زمینه از سرگیری ارتباطات خبر دهم.
پیشتر وزیر امور خارجه روسیه سرگی لاوروف گفته بود که از سرگیری گفتگو به شکل دو بعلاوه دو با ژاپن گویای تلاش برای برقراری ارتباطات دو کشور در سطح جدید است.

وزیران دفاع ژاپن و روسیه
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان