بازدید 3270

مخازن زباله در تمامی مناطق گردشگرپذیر تعبیه شود

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر لزوم خودداری مسافران نوروزی از رهاسازی زباله در طبیعت، گفت: دفع غیراصولی و رهاسازی زباله ها سلامتی مردم و طبیعت را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۷۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 19 March 2017
علی کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم خودداری مسافران نوروزی از رهاسازی زباله در طبیعت تاکید کرد و افزود: دفع غیراصولی زباله ها آلودگی سفره های آب زیرزمینی، تجمع جوندگان، حشرات و آلودگی آب و خاک را به دنبال دارد.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه یکی از اصول مهم در زمینه حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی زباله‌ها است، تصریح کرد:  جمع آوری و دفع بهداشتی زباله‌ها از وظایف قانونی شهرداری‌ها است؛ متاسفانه رهاسازی زباله در ایام شلوغ سال مانند نوروز معضلی جدی است که علاوه بر نازیبا کردن چهره طبیعت، موجبات تخریب و آلودگی محیط زیست را فراهم  می‌کند.

وی با بیان اینکه رهاسازی زباله در طبیعت موجب تخریب محیط زیست و نابودی محیط زیست به نابودی بشریت ختم می شود، ادامه داد: بهتر است فرهنگسازی مناسبی در این رابطه انجام شده و رسانه‌ها و صدا وسیما بیشتر به این موضوع بپردازند زیرا معضل پسماند و زباله از مهمترین معضلات کشور بوده و دفع غیراصولی و رهاسازی آن سلامتی مردم و طبیعت را تهدید می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم تعبیه مخازن زباله در تمامی مناطق شلوغ و گردشگر پذیر تاکید کرد و گفت: مسافران نوروزی باید از رهاسازی زباله در جنگل، طبیعت، کنار ساحل و رودخانه ها خودداری کرده و زباله ها را در مخازن زباله قرار دهند تا ماموران شهرداری آنها را جمع آوری و دفع کنند.

کرد با بیان اینکه رهاسازی زباله در طبیعت از نظر انسانی و شرعی اقدامی مذموم شمرده می‌شود، تصریح کرد: رهاسازی زباله خطر انتقال بیماری ها را افزایش داده و خسارات زیادی را متوجه محیط زیست و انسان می کند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ماموران شهرداری باید پلاستیک زباله در اختیار مسافران نوروزی قرار داده تا زباله ها را در طبیعت رها نکنند و همچنین با نصب بیلبوردهایی در ورودی شهرها و مراکز تفریحی و گردشی حفظ طبیعت و خودداری از رهاسازی زباله را به تصویر بکشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار