بازدید 7730

کاسبی عجیب با احساسات دوستداران افشین یداللهی

درباره این شاعر، شاهد شکل گیری صفحات کاذبی هستیم که شمار فالوئرهایشان از صدهزار کاربر گذشته است. این صفحات معمولاً مدتی تحت پوشش هنرمند فقید ادامه می دهند و پس از آنکه به پیک مخاطب رسیدند، یکباره به شخص یا مؤسسه ای فروخته می شوند و یک شبه نام این صفحات به نام صاحب جدید صفحه تغییر می کند.
کد خبر: ۶۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 18 March 2017
کاسبی عجیب با احساسات دوستداران افشین یداللهی
پس از بدرود حیات افشین یداللهی، شاهد وقوع یک کاسبی کثیف با سوءاستفاده از احساسات دوستداران این هنرمند بودیم و برخی با ایجاد صفحات کاذب در شبکه های اجتماعی، اقدام به جمع آوری فالوئر و جهت دهی به این فالوئرها با اهداف اقتصادی کردند که رفتاری به شدت خلاف اخلاقی و خلاف قانون است.
 
به گزارش «تابناک»؛ افشین یداللهی، یکی از چهره هایی بود که چندان درگیر شبکه های اجتماعی نبود و حتی با راه اندازی کمپین «ضد زرد» مقابل رفتارهای برخی سلبریتی ها که به هر قیمت ممکن برای افزایش شمار مخاطبانشان در شبکه اجتماعی رفتارهای غیرمنتظره و عجیبی انجام می دهند، ایستاده بود.
 
کاسبی عجیب با احساسات دوستداران افشین یداللهی
این ترانه سرای توانا، نفس برخورداری از این مخاطبان را قبول داشت؛ اما تأکید می کرد حاضر نیست مسیر کاری اش را به گونه ای تنظیم کند که مخاطب افزایش یابد. یداللهی اصرار داشت که ممکن است مخاطب گرایش به کیفیتی از اشعار داشته باشد که شاعر را برای افزایش مخاطبانش، در همین سطح نگه دارد و ذائقه اش را با مخاطبش تنظیم کند.
 
با این اوصاف، طبیعی بود که شاهد رفتارهای عجیب از سوی این شاعر فقید در فضای مجازی نباشیم؛ اما پس از فوت یداللهی، اوضاع تغییر کرد و عده ای در شبکه های اجتماعی درصدد استفاده از محبوبیت این شاعر برای جذب مخاطب و فالوئر بودند. بنا بر شیوه ای که در یک سال اخیر بسیار شایع شده و به پررنگ ترین شکل ممکن درباره این شاعر شاهد بودیم، پس از فوت هر شاعر، تعدادی صفحه به نام او در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام به وجود می آید.
 
مشخصاً درباره این شاعر، شاهد شکل گیری صفحات کاذبی هستیم که شمار فالوئرهایشان از صدهزار کاربر عبور کرده و معمولاً مدتی تحت پوشش هنرمند فقید ادامه می دهند و پس از آنکه به پیک مخاطب رسیدند، یک باره به شخص یا مؤسسه ای فروخته می شوند و یک شبه نام این صفحات به نام صاحب جدید صفحه تغییر می کند.
 
این تحرکات از منظر سوءاستفاده از احساسات عموم مردم، یک کاسبی مشمئزکننده از دوستداران هنرمندان این مملکت است؛ اما این روش نازل از کسب درآمد ابعاد قانونی نیز دارد و می توان به عنوان کلاهبرداری تحت پیگیرد قرار گیرد و در واقع شاید بتوان با قوانین موجود نیز به مقابله با چنین رفتارهای خلاف عرف، اخلاق و قانون رفت.
 
البته به زعم برخی ناظران، هنوز قانون گذاری کافی در این زمینه صورت نپذیرفته اما به نظر می رسد می توان با دقت نظر در این حوزه، بخشی از این شیوه های آلوده رایج در فضای مجازی را از میان برد. بدون تردید، در آینده شاهد روش های عجیب تری برای کسب منفعت مالی در فضای مجازی حواهیم بود که قانون گذاری مستمر در این حوزه را ضرورتی اجتناب ناپذیر می سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل