بازدید 3193

توتال به دنبال سهام ۵۰ درصدی در پروژه پارس جنوبی

شرکت فرانسوی توتال با انتشار جزئیات مذاکراتش با مقامات ایرانی در مورد چند پروژه در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد به دنبال سهمی ۵۰ درصدی در یک پروژه ۴ میلیارد دلاری در میدان گازی پارس جنوبی است.
کد خبر: ۶۷۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 18 March 2017
شرکت فرانسوی توتال با انتشار جزئیات مذاکراتش با مقامات ایرانی در مورد چند پروژه در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد به دنبال سهمی ۵۰ درصدی در یک پروژه ۴ میلیارد دلاری در میدان گازی پارس جنوبی است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت فرانسوی توتال روز جمعه با انتشار جزئیات مذاکراتش با مقامات ایرانی در مورد چند پروژه در سال 2016 اعلام کرد به دنبال سهمی 50 درصدی در یک پروژه 4 میلیارد دلاری در میدان گازی پارس جنوبی است.

توتال سال گذشته یک توافق مقدماتی در مورد میدان پارس جنوبی امضا کرد و به اولین شرکت بزرگ نفتی غربی تبدیل شد که پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های غرب یک موافقتنامه انرژی با تهران امضا کرده است.

توتال در اظهاریه ای که تقدیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کرده گفته که پروژه 11 پارس جنوبی مستلزم سرمایه گذاری حدودا 4 میلیارد دلاری است و این شرکت در حال تامین مالی 50.1 درصد از این پروژه است. همچنین توتال گفته که خرید سهام و پرداخت های مرتبط با این پروژه به ارزهای غیردلاری انجام می شود.

اگر این قرارداد نهایی شود، توتال 50.1 درصد از این پروژه را در اختیار خواهد داشت و شرکت سی ان پی سی چین نیز از طریق یکی از شرکت های تابعه اش مالک 30 درصد این پروژه خواهد بود. شرکت پتروپارس ایران هم 19.9 درصد از سهام این پروژه را در اختیار خواهد داشت.

توتال قبلا جزئیاتی از ارزش این پروژه افشا نکرده بود و هیچ اشاره ای نیز به میزان سهام خود در این پروژه نکرده بود.

انتظار می رود پروژه مذکور ظرفیت تولید گازی معادل روزانه معادل 370 هزار بشکه نفت را داشته باشد و این گاز صرف تامین نیاز داخلی ایران شود. این پروژه دارای 2 سکوی فراساحلی و 30 چاه است.

توتال گفته که در سال 2016 در مورد پروژه های دیگر نیز با مقامات ایرانی مذاکره داشته است و بررسی های فنی ای را انجام داده است که از جمله می تواند به سرمایه گذاری در یک مجتمع 10 میلیون تنی ال ان جی در تمبک در ساحل خلیج فارس اشاره کرد.

توتال همچنین اعلام کرده که در مورد طرح هایی برای سرمایه گذاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی مذاکراتی را انجام داده است. این شرکت گفته که خرید و فروش نفت ایران را در فوریه 2016 از سر گرفته و سال گذشته حدود 50 میلیون بشکه به قیمت حدود 1.9 میلیارد دلار از ایران خریداری کرده است که بخش اعظم آن در پالایشگاه های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

توتال همچنین 11 میلیون بشکه فراورده های نفتی به قیمت 394 میلیون دلار از ایران خریده و سود خالص حاصل از آن 2.8 میلیون دلار بوده است. این شرکت فرانسوی همچنین گفته که به همراه شرکت های دیگر به عنوان شرکت مشاور برای ارائه مشورت در مورد خط لوله نفتی و گازی احتمالی بین ایران و عمان انتخاب شده است.

پاتریک پویان، مدیر عامل شرکت توتال در ماه فوریه گفته بود، انتظار می رود این شرکت تصمیم نهایی خود در خصوص سرمایه گذاری در ایران را تا تابستان امسال اتخاذ کند، هرچند که این تصمیم بستگی به تمدید معافیت های تحریمی ایران توسط دولت جدید آمریکا خواهد داشت. ایران گفته قراردادها با توتال در حدود ماه آوریل نهایی خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان