بازدید 3094

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه عمدتا ثابت بود و پس از کاهش تقریبا ۱۰ درصدی در هفته گذشته به دلیل نگرانی ها از بی تاثیر بودن کاهش تولید های اوپک بر مازاد عرضه موجود در بازار، در هفته گذشته افزایش قیمت محدودی را تجربه کرد.
کد خبر: ۶۷۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 18 March 2017
قیمت نفت روز جمعه عمدتا ثابت بود و پس از کاهش تقریبا ۱۰ درصدی در هفته گذشته به دلیل نگرانی ها از بی تاثیر بودن کاهش تولید های اوپک بر مازاد عرضه موجود در بازار، در هفته گذشته افزایش قیمت محدودی را تجربه کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه عمدتا ثابت بود و پس از کاهش تقریبا 10 درصدی در هفته گذشته به دلیل نگرانی ها از بی تاثیر بودن کاهش تولید های اوپک بر مازاد عرضه موجود در بازار، در هفته گذشته افزایش قیمت محدودی را تجربه کرد.

در حالی که سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیر کاهش تولید اوپک و همچنین افزایش تولید نفت شیل آمریکا بر بازار بودند، قیمت نفت خام این هفته نوسان چندانی را شاهد نبود و هر دو شاخص نفتی تنها حدود 2.5 دلار نوسان قیمت را تجربه کردند.

اما نفت پس از سقوط قیمت هفته قبلی، نتوانسته به سطح قیمتی که در اکثر روزهای سال 2017 در آن سطح قرار داشت برگردد. قیمت نفت خام آمریکا به جای برگشتن به حدود 53 دلار، در حدود 49 دلار باقی مانده است. تحلیلگران معتقدند، در صورتی که میزان ذخایر نفتی جهان به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، نفت به دشواری می تواند به سطح قبلی قیمت ها برگردد.

احتمال افزایش تولید نفت آمریکا همچنان در حال قوت گرفتن است، زیرا موسسه بیکر هاگز در گزارش خود اعلام کرده که تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته 14 مورد دیگر افزایش داشته است.

حتی سخنان روز پنجشنبه خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان نیز نتوانست قیمت نفت را چندان افزایش دهد. فالح گفت، اگر میزان ذخایر نفتی همچنان بالاتر از سطح متوسط 5 سال گذشته بماند، تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک ممکن است توافق کاهش تولید را پس از ماه ژوئن نیز تمدید کنند.

تیموتی ایوانز، تحلیلگر سیتی فیوچرز در نیویورک گفت: «نه دلار ضعیف و نه حرف های وزیر سعودی در مورد میزان ذخایر چندان موجب تحریک خرید های بیشتر نشد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 2 سنت، معادل 0.04 درصد افزایش به 51 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 3 سنت، معادل 0.06 درصد افزایش به 48 دلار و 78 سنت رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر