بازدید 3873

وجود اشتراکات فرهنگی بسیار میان ایران و پاکستان

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان، بر ضرورت تقویت روابط دو کشور تأکید کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی بسیار میان دوکشور، ملت پاکستان را مخاطب رایزنی فرهنگی ایران در این کشور قرار داده است.
کد خبر: ۶۷۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 17 March 2017
سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به دیدار پایانی خود در جریان سفر 3روزه به پاکستان اشاره کرد و گفت: در پایان این سفر 3روزه و بعد از پایان کار اجلاس کمیته سیاسی مجمع بین المجالس آسیایی با "میان رضا ربانی" رئیس مجلس سنای پاکستان پس از پایان کار اجلاس کمیته سیاسی مجمع بین المجالس آسیایی دیدار و گفت و گو داشتیم.

ذوالقدر در این دیدار از رئیس مجلس سنای پاکستان برای میزبانی تشکر کرد و گفت: از میزبانی پاکستان برای برگزاری نشست کمیته سیاسی تشکر می کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روابط دیرینه دو کشور اشاره و عنوان کرد: لازم است تعمیق در روابط را در جریان دیدارهای مختلف داشته باشیم و از طریق گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان که "میان رضا ربانی" هم رئیس این گروه دوستی است، می توان باعث تحکیم روابط دو کشور شد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در این بازدید به این نتیجه رسیدم که خدمات رایزنی پاکستان بیش از آنکه برای ایرانیان مقیم باشد؛برای مردم پاکستان است و برنامه های خوبی برای مردم پاکستان دارد و آنها را به جهت علاقمندی به فرهنگ ایرانی و وجود اشتراکات فراوان به عنوان مخاطب قرار داده است.

ذوالقدر ادامه داد: در حال حاضر حدود 11 دفتر رایزنی فرهنگی در پاکستان داریم که قدمت آن به 1328 می رسد و نشان دهنده تاریخچه روابط ایران و پاکستان است.

وی در ادامه به نقش پاکستان در منطقه اشاره کرد و گفت: پاکستان یک کشور اسلامی مهمی است که نظرات آن می تواند در حل مسائل کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان ضمن ارائه دعوت دکتر لاریجانی از رئیس مجلس سنای پاکستان برای سفر به تهران، خاطرنشان کرد:ضمن ارسال مراتب سلام و تحیات "دکتر لاریجانی" به "میان رضا ربانی"، از آنها به صورت رسمی دعوت به عمل آوردیم تا سفری به ایران داشته باشد.

هاجر چنارانی نیز در این دیدار به ضرورت حفظ روابط ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: نقش پاکستان در دبیرخانه و نشست کمیته سیاسی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جنگ ایران و عراق تصریح کرد: این جنگ که حدود 8 سال ادامه داشت به علت حضور قدرت های استکبار جهانی باعث تلفات بسیاری شد که این موضوع برای درس عبرتی برای آیندگان شود که نگذارند شاهد چنین جنگ هایی در منطقه باشیم.

میان رضا ربانی در ادامه ضمن تشکر از حضور هیأت پارلمانی ایرانی به در پاکستان گفت: فعالیت های دبیرخانه که از سوی جمهوری اسلامی ایران اداره می شود بسیار مطلوب بوده و نشست ها و برنامه های کمیته سیاسی مثبت ارزیابی می شود.

وی در ادامه به علت عدم حضور در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه میان دو کشور دوست و برادر دارای سابقه طولانی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود که انتظار داریم به خصوص به علت همسایگی، این روابط تقویت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر