بازدید 8013

واکنش قاسمی به سخنان محمد بن سلمان

کد خبر: ۶۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 17 March 2017
سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیپلماسی وهم آلود و مبتنی بر دروغ مقام سعودی تا آنجا پیش رفته که خود یکی از اداره کنندگان اصلی جنگ علیه یمن و مظهر ترور و وحشت در سوریه و بحرین است، در یک"بی ربط گویی" دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام ‌قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: عربستان سعودی طی سالهای پر التهاب گذشته در منطقه، نه تنها بعنوان یک بازیگر منطقه‌ای هیچ کمکی به استقرار ثبات و آرامش نکرده، بلکه با حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و به راه انداختن جنگ تأسفبار علیه یمن، بر آتش جنگ، بی ثباتی و ناامنی در منطقه دمیده است.

قاسمی افزود: دیپلماسی وهم آلود و مبتنی بر دروغ  این مقام سعودی تا آنجا پیش رفته که خود یکی از اداره کنندگان اصلی جنگ سعودی علیه مردم بی گناه و بی دفاع یمن و مظهر ترور و وحشت در  سوریه، بحرین و سایر کشورهای  منطقه و جهان است، در یک "بی ربط  گویی" ناشی از استیصال، دیگر کشورهای منطقه را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ایم مقابله با تروریسم و تلاش برای ایجاد ثبات در منطقه، جز با اراده، همکاری و مشارکت جمعی کشورهای این منطقه میسر نیست و در این مسیر ایران بعنوان یک کنشگر فعالِ صلح جو، آماده هر نوع همکاری منطقه‌ای و ثبات ساز است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ این منطقه به همگان و کشورهایی که  تنها با اتکاء به دلارهای نفتی و از روی خیال پردازی و توهم خرید امنیت به  نشان دادن چراغ سبز برای مداخله بازیگران خارجی بر خاسته‌اند، می‌آموزد که به خطایی بزرگ دست می‌زنند؛ چرا که دخالتهای قبلی کشورها و قدرت‌های فرا منطقه‌ای، دستاوردی جز نا امنی کشورها و خود دعوت کنندگان  از قدرت‌های بیگانه نداشته است.‌ ورود آنان همواره باعث بی ثباتی، تفرقه و گسترش امواج  تروریسم و خشونت بوده و هرگز نتیجه‌ای به سود مردم منطقه به همراه نداشته است.

قاسمی در پایان تاکید کرد: آنان که هنوز  در این مسیر آزموده سیر می‌کنند و راه نجات را حضور بیگانگان می‌پندارند، دچار اشتباهی راهبردی‌اند و باید بدانند ثبات و امنیت منطقه راهی جز همکاری‌های جمعی منطقه‌ای نداشته و ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر