بازدید 23096

حمله جنگنده های اسرائیل به خاک سوریه، واکنش ارتش سوریه و چند نکته!

در شش سال از بحران و جنگ سوریه، جنگنده های رژیم اسرائیل، چندین بار به بهانه های مختلف و از جمله جلوگیری از انتقال سلاح به حزب الله، مواضع ارتش سوریه و همچنین حزب الله در سوریه را آماج قرار داد؛ با این حال، شاهد واکنش سریعی از سوی ارتش سوریه نسبت به این تجاوزات نبودیم؛ اما همان گونه که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته، این نخستین بار است که ضدهوایی ارتش سوریه در مقابل حمله جنگنده های اسرائیلی از خود واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۶۷۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 17 March 2017
شب گذشته چندین جنگنده ارتش اسرائیل در ادامه تجاوزات شش ساله خود به خاک سوریه به مناطقی از این کشور حمله کردند که با واکنش ضدهوایی ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش «تابناک»، رسانه‌های اسرائیلی امروز اعلام کردند، یک موشک از خاک سوریه به نزدیکی «اربد» در «غور اردن» شلیک شد و به دنبال این حادثه، آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمدند.

بنا بر گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، سامانه‌های ضد موشکی سوریه چندین موشک را به سمت جنگنده‌های اسرائیلی در این منطقه شلیک کردند. ارتش سوریه اعلام کرد، دو جنگنده را هدف قرار داده که یکی از آنها در اراضی اشغالی فلسطین سقوط کرد. مقامات ارتش اسرائیل این خبر را تکذیب کرده و گفته اند که هیچ یک از جنگنده ها مورد اصابت قرار نگرفتند.

«موتی آلموز» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از شش سال پیش برای نخستین بار است که ضد هوایی سوریه به سوی جنگنده های اسرائیل شلیک می کنند.

منابع خبری اسرائیلی مدعی شدند که اسرائیل در واقع محموله‌های موشکی پیشرفته‌ای را هدف قرار دادند که برای حزب الله در سوریه ارسال شده بود.

هنوز هیچ منبع رسمی سوری این مسأله را تأیید یا تکذیب نکرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اواخر بهمن ماه گذشته اعلام کرد که در واکنش به شلیک گلوله تانک از خاک سوریه به بلندی‌های جولان، برخی مواضع ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده است.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی گفتند، گلوله شلیک شده از خاک سوریه در منطقه‌ باز سقوط کرده و خسارت یا تلفاتی نداشته است.
 
در همین راستا باید به چند نکته مهم اشاره کرد؛
 
نخست؛ در شش سال از بحران و جنگ سوریه، جنگنده های رژیم اسرائیل، چندین بار به بهانه های مختلف و از جمله جلوگیری از انتقال سلاح به حزب الله، مواضع ارتش سوریه و همچنین حزب الله در سوریه را آماج قرار داد؛ با این حال، شاهد واکنش سریعی از سوی ارتش سوریه نسبت به این تجاوزات نبودیم؛ اما همان گونه که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته، این نخستین بار است که ضدهوایی ارتش سوریه در مقابل حمله جنگنده های اسرائیلی از خود واکنش نشان داده است.
 
دوم؛ آنکه چرا بر خلاف تجاوزات قبلی جنگنده های ارتش اسرائیل، ارتش سوریه توانست حملات اخیر را دفع کند، چرایی و نکته دومی است که باید به آن توجه داشت. به نظر می رسد ارتش سوریه خود را از قبل برای چنین حملاتی آماده کرده بود و نسبت به قبل هشیارتر شده است. در واقع ارتش سوریه با توجه به تحولات اخیری که اتفاق افتاده است، چنین حملاتی را پیش بینی کرده بود.
 
سوم؛ تجاوز دیشب جنگنده های رژیم اسرائیل به خاک سوریه چند روز پس از دیدار نتانیاهو و پوتین اتفاق افتاده است. بلافاصله پس از دیدار نخست وزیر رژیم اسرائیل و رئیس جمهور روسیه، بسیاری از رسانه ها مدعی شدند که نتانیاهو توانسته مجوز حمله به مواضع حزب الله در سوریه را به دست آورد.

در این زمینه می توان به دو نکته اشاره کرد: نخست اینکه حملات شب گذشته جنگنده های ارتش اسرائیل به سوریه با آخرین ملاقات نتانیاهو و پوتین ارتباط دارد و روس ها مجوز چنین حملاتی را به اسرائیل صادر کرده اند. دوم آنکه روس ها در قبال درخواست اسرائیل سکوت کرده اند و در همین راستا اسرائیل با راه اندازی حملات شب گذشته در پی ارزیابی این سکوت کرملین است. به همین جهت باید گفت، واکنش یا عدم واکنش روس ها نسبت به تجاوز شب گذشته، از اهمیت زیادی برخوردار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر