بازدید 4506

احساس خطر آمریکا از یک زن سی ساله فلسطینی

کد خبر: ۶۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 16 March 2017
وزارت دادگستری آمریکا در تازه ترین اقدام های خود علیه مبارزان فلسطینی، نام احلام التمیمی را در فهرست خطرناک ترین تروریست های تحت تعقیب گنجاند. خانم " احلام التمیمی" کیست که آمریکا وی را به تلاش برای استفاده از سلاح کشتار جمعی متهم کرده است؟!
 
به گزارش العالم، احلال تبعۀ اردن است و سال 2001 در حمله به یک مغازه پیتزافروشی در قدس مشارکت کرد حمله ای که 15 کشته برجای گذاشت که در میان کشته ها چند آمریکائی وجود داشتند.
 
روزنامه هافینگتون پست به نقل از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد: این زن سی ساله همچنین متهم به تلاش برای استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه اتباع آمریکائی در بیرون از مرزهای آمریکا است.
 
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود آورده است: التمیمی روز 9 اوت 2001 به همراه یک انتحاری (شهادت طلب) به رستوران پیتزا فروشی اسبارو در قدس رفت و این فرد یک بمب را که داخل یک گیتار جاسازی شده بود، منفجر کرد و در این انفجار 15 نفر از جمله 2 آمریکائی کشته و 122 نفر زخمی شدند.
 
احتمال اینکه دستگاه قضائی آمریکا حکم اعدام یا حبس ابد احلام التمیمی را صادرکند، وجود دارد ولی اردن از تحویل دادن تبعۀ خود به واشنگتن خودداری می کند.
 
احلام قبلاً 8 سال در زندان های اسرائیل محبوس بود و سال 2011 در چارچوب مبادلۀ اسیران بین حماس و اسرائیل آزاد شد.
 
احلام فلسطینی تبار است ولی در شهر الزرقاء اردن چشم به جهان گشود. احلام ابتدا در مطبوعات کار می کرد و سرانجام به گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس پیوست و اولین زنی بود که به این تشکیلات نظامی فلسطینی پیوست.
 
هر گاه که اسرائیل دست به ترور می زد ، احلام اماکنی را برای اجرای عملیات ضد اسرائیلی تعیین می کرد.
 
احلام پس از مشارکت در عملیات حمله به رستوران پیتزافروشی قدس روز 14 سپتامبر 2001 دستگیر شد و پس از 2 سال محاکمه به حبس ابد محکوم شد.
 
احلام سال 2011 در قالب گروهی هزار و 47 نفره از اسرای فلسطینی در قبال آزادی گیلعاد شالیط نظامی اسیر اسرائیلی آزاد شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر