بازدید 2737

عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گزارش اسکوا

مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی از «آپارتاید» خوانده شدن اسرائیل توسط کمیسیون اجتماعی و اقتصادی ملل متحد ابراز عصبانیت کردند.
کد خبر: ۶۷۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۴ 16 March 2017
 مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی از «آپارتاید» خوانده شدن اسرائیل توسط کمیسیون اجتماعی و اقتصادی ملل متحد ابراز عصبانیت کردند.
 
به گزارش فارس، کمیسیون امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد گزارشی را درباره تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرده و اسرائیل را رسما یک «رژیم آپارتاید» توصیف کرد.

در این گزارش که برای اولین بار از اسرائیل با عنوان رژیم آپارتاید از سوی سازمان ملل نام برده می‌شود، آمده است: «اسرائیل یک رژیم آپارتاید ایجاد کرده که بر تمام مردم فلسطین سلطه‌گری می‌کند.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این گزارش باعث عصبانیت مقامات صهیونیست شده بگونه‌ای که سخنگوی وزارت خارجه این رژیم ضمن محکوم کردن آن، گزارش را به پروپاگاندای نازی‌ها که قویا ضد یهودی بود، تشبیه کرد. (جزئیات بیشتر)

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن ابراز خشم ایالات متحده از این گزارش، گفت: «دبیرخانه ملل متحد حق داشت که خود را از این گزارش فاصله دهد اما باید تمام گزارش را پس بگیرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار