بازدید 2955

کسری حساب جاری ترکیه در ماه ژانویه افزایش یافت

گزارش بانک مرکزی ترکیه نشان می‌دهد کسری حساب جاری این کشور در ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری یافته است.
کد خبر: ۶۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 15 March 2017
گزارش بانک مرکزی ترکیه نشان می‌دهد کسری حساب جاری این کشور در ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشم‌گیری یافته است.

به گزارش فارس به نقل از حریت، بانک مرکزی ترکیه در آخرین گزارش خود اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی را داشته است.

بر همین اساس کسری تراز تجاری ترکیه در ماه ژانویه با 561 میلیون دلار افزایش نسبت به ماه ژانویه سال 2016 به 2.76 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بنا به آمارهای ارائه شده، این افزایش حساب جاری ترکیه تقریبا با نظر 17 کارشناس اقتصادی که پیشتر پیش بینی کرده بودند رقم کسری حساب جاری این کشور به 2.8 میلیارد دلار افزایش می یابد، همراستا است.

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده است که افزایش کسری تراز تجاری ترکیه در کنار کاهش درآمد این کشور از بخش خدمات از جمله مهمترین دلایل افزایش کسری حساب جاری این کشور است.

بر همین آنچه بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده کسری تراز تجاری ترکیه با 420 میلیون دلار افزایش به 3.105 میلیارد دلار افزایش یافته و درآمد این کشور نیز از بخش خدمات 232 میلیون دلار کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل