بازدید 1739

تشدید اوضاع در لیبی مانع سفر «فایز السراج» به خارطوم شد

وزارت خارجه سودان اعلام کرد که سفر «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی به خارطوم، به دلیل تحولات امنیتی این کشور به تعویق افتاد.
کد خبر: ۶۷۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 15 March 2017
وزارت خارجه سودان اعلام کرد که سفر «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی به خارطوم، به دلیل تحولات امنیتی این کشور به تعویق افتاد.
 

به گزارش فارس، وزارت خارجه سودان در بیانیه خود آورده است که «ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان از «محمد الطاهر سیاله» همتای لیبیایی خود تماس تلفنی دریافت کرد که طی آن سیاله به تشریح تحولات امنیتی لیبی به خصوص طرابلس پرداخت و گفت که بر این اساس فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی از سفر به خارطوم معذور است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که سیاله در این تماس تلفنی همچنین بر تمایل دولت وفاق ملی بر انجام سفر السراج به خارطوم در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

قرار بود فایز السراج امروز چهارشنبه به خارطوم پایتخت سودان سفر کند.

درگیری بین نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی و گروه‌های مسلح از روز سه‌شنبه(دیروز) در دو محله الأندلس الکبری و قرجی تشدید شده است در حالیکه درگیری‌ها در منطقه هلال نفتی نیز همچنان ادامه دارد.

السراج از زمان عهده‌داری منصب ریاست دولت وفاق ملی لیبی که در سطح بین‌المللی نیز به رسمیت شناخته شده است، به سودان سفر نکرده است.

روابط خارطوم با دولت السراج بر خلاف دولت موقت «عبدالله الثنی» که سودان را به حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان «فجر لیبیا» متهم می‌کرد، تا کنون شاهد هیچ گونه تنشی نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار