بازدید 5950

خواص مکمل های روغن ماهی

کد خبر: ۶۷۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 15 March 2017
دانشمندان باور دارند مکمل‌های روغن ماهی برای افرادی که به نارسایی قلبی دچار هستند، بسیار مفید است و می‌تواند آنها را درمان کند.

به گزارش فارس، تازه‌ترین تحقیقات نشان داده، مکمل‌های روغن ماهی برای افرادی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند، مفید است و می‌تواند آنها را درمان کند. 

انجمن قلب آمریکا در تازه‌ترین مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌ است که مکمل‌های روغن ماهی گرچه ممکن است تأثیر خود را بر روی افراد سالم به جهت سلامت بودن آنها نشان ندهد، اما به وضوح می‌توان گفت برای افرادی که دچار نارسایی قلبی هستند، یک دارو است و از پیشروی بیماری‌ به طرز جدی جلوگیری می‌کند. 

از ماهی به عنوان یک منبع بزرگ از پروتئین و مواد غذایی مغذی که دارای چربی بسیار کمی نسبت به محتویات و ارزش غذایی‌اش است، یاد می‌شود. 

تحقیقات نشان داده است، مصرف اندک مکمل‌های روغن ماهی، مرگ و بستری شدن افراد در بیمارستان در اثر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد. 

 روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش بسزایی دارد.

 این ماده غذایی هم‌چنین در پیشگیری از سه نوع سرطان شایع شامل سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات مفید است. امگا -3 در واقع از تبدیل شدن سلول‌های سالم و طبیعی به سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و مانع از رشد غیر عادی سلولی می‌شود.

 یکی از خواص مهم و اصلی روغن ماهی این است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می‌کند. وجود اسیدهای چرب EPA و DPA‌ در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل