بازدید 5763

آنتی بیوتیک جدیدبرای مقابله باباکتریهای مقاوم به دارو

کد خبر: ۶۷۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 15 March 2017
آنتی بیوتیک جدید تولید شده برای مقابله با باکتری‌های مقاوم به دارو در دسترس بیماران انگلیسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، «متیو دریدن» از میکروب شناسان انگلیسی گفت: پزشکان برای درمان عفونت‌های شایع ناشی از باکتری‌ها که در برابر آنتی بیوتیک‌های رایج مقاومت نشان می‌دهند، گزینه‌های فراوانی در دست ندارند. مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها رو به افزایش است.

«متیو دریدن» افزود: هر چند داروهای جدید که با نام تجاری Zavicefta تولید شده، ترکیب آنتی بیوتیک سنتی با یک داروی جدید است و مکانیزم‌های مقاومتی را مورد هدف قرار می‌دهد و برای مقابله با خطر فزاینده مقاومت آنتی بیوتیک ارائه شده است.

به گفته این میکروب شناس یکی از متدهای مقاومت آنتی بیوتیکی این است که باکتری آنزیم‌هایی تولید می‌کند که آنتی بیوتیک‌ها را از بین می‌برد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده است: محققان در تلاش برای تولید نسل جدیدی از داروها هستند که بتواند حتی با مقاوم‌ترین باکتری‌ها مقابله کرده چرا که مقاومت آنتی بیوتیکی به خطر جدی فزاینده‌ای برای سلامت عمومی مردم جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، مقاومت آنتی میکروبیال زمانی ایجاد می‌شود که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها از طریق قرار گرفتن مداوم در معرض داروها تغییر می‌کنند. با گذشت زمان، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند به عفونت‌های جزئی منجر شود که خطرات جدی را متوجه بیمار کرده و عمل جراحی و درمان را برای بیماری‌هایی از قبیل سرطان پرخطر می‌سازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر