بازدید 5545

چه عواملی باعث افزایش وزن تشک میشود؟

کد خبر: ۶۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 15 March 2017
عوامل مختلف از جمله جذب سلول‌های پوستی مرده، گرد و غبار، تجمع کنه‌ها و تغذیه آنها از بافت پوستی مرده، روغن و رطوبت هوا مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شوند که وزن تشک را به مرور زمان افزایش می‌دهند.

به گزارش فارس، کارشناسان بر اساس بررسی‌های علمی خود توضیح دادند وزن تشکی که هر شب روی آن می‌خوابیم می‌تواند به مرور زمان افزایش یابد و پس از گذشت دوره زمانی 10 سال، وزن تشک 2 برابر بیشتر می‌شود.

در این بررسی مشخص شد عوامل مختلف از جمله جذب سلول‌های پوستی مرده، گرد و غبار، تجمع کنه‌ها و تغذیه آنها از بافت پوستی مرده، روغن و رطوبت هوا مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شوند که وزن تشک را به مرور زمان افزایش می‌دهند.

با توجه به این ادعا که وزن تشک در طول دوره زمانی 10 سال می‌تواند تا دو برابر افزایش یابد، کارشناسان ادعا می‌کنند به طور میانگین سالانه وزن هر تشک 10 درصد بیشتر می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا مشخص شد تشکی که هر روز به طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بین 100 هزار تا 10 میلیون کنه را در خود جا دهد. همچنین 10 درصد بالشی که دو سال از عمر آن می‌گذرد را کنه‌های مرده و فضولات آنها تشکیل می‌دهند.

کنه‌ها علاقه زیاد به محیط گرم و مرطوب از جمله فضای داخل تشک و بالش دارند. یکی از غذاهای مورد علاقه کنه‌ها پوست مرده بدن انسان است و به طور میانگین در طول یک هفته معادل 5.6 گرم از پوست مرده بدن انسان می‌ریزد و بخش اعظم آن در تماس با تشکی که روی آن می‌خوابیم ریخته می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر