بازدید 5051
۵

ایرانیان چقدر نوشابه و چقدر شیر می‌نوشند؟

کد خبر: ۶۷۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 15 March 2017
۵۰ درصد ایرانیان ۱۸ سال به بالا هر هفته نوشابه مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران اقدام به سنجش رفتار غذایی ایرانیان کرده است، بر این اساس و در حوزه شهری در سال  ۱۳۹۴ حدود ۵۰.۸ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری در هفته نوشابه مصرف کرده‌اند. از این تعداد حدود ۱۹.۳ درصد یک لیوان در هفته و ۳.۹ درصد بیش از هفت لیوان نوشابه در هفته مصرف کرده‌اند.

همچنین ۴۷.۴ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری اظهار کرده‌اند که در سال ۱۳۹۴ در ماه قبل از آمارگیری، فست فود مصرف کرده‌اند. از این تعداد ۱۸.۷ درصد یک‌بار و ۲.۶ درصد بیش از پنج بار در ماه فست فود مصرف کرده‌اند.

علاوه بر این، ۸۴ درصد افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری در هفته شیر مصرف کرده‌اند. از این تعداد حدود ۱۲ درصد یک لیوان در هفته و ۱۵ درصد بیش از هفت لیوان شیر در هفته مصرف کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
اصلاً کار درستی نیست که مصرف شیر و ماهی در ایران رو با سرانه جهانی مقایسه کنیم. هر کشوری با توجه به طبع مردمش غذاهاش معلوم میشه. مردم ما اغلب طبع سرد و خشک دارن و ماهی و شیر اصلاً براشون خوب نیست. کلسیم بدن مردم ما باید از راه های دیگه ای مثل خوردن انجیر خشک و لوبیا سفید تأمین بشه... نه لبنیات. ماهی هم باید خیلی کم مصرف بشه. خوردن زیاد ماهی برای طبع های سرد فلج میاره.
وقتی قیمت انواع نوشابه نصف شیر و حتی جدیدا دوغ است معلوم است که مصرف لبنیات پایین می آید
قیاس مع الفارقه.شیر و دوغ را مقایسه کنید.یا شیر و دوغ با نوشابه
من شیر زیاد نمی خورم. ولی ماست و دوغ را جایگزین نوشابه کردم.
بعضیها هم مرتب برای خودشان نوشابه باز می کنند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها