بازدید 3354

نخست وزیر عراق برای مشورت به آمریکا می‌رود

نخست وزیر عراق روز سه شنبه، برگزاری نشست ها و جلسات درباره عراق در خارج از این کشور را مردود و میزبانی کشورهای محل برگزاری آن را دخالت در امور داخلی عراق دانست و در عین حال اعلام کرد که طی روزهای آینده برای پاره ای مشورت ها راهی واشنگتن خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 14 March 2017
نخست وزیر عراق روز سه شنبه، برگزاری نشست ها و جلسات درباره عراق در خارج از این کشور را مردود و میزبانی کشورهای محل برگزاری آن را دخالت در امور داخلی عراق دانست و در عین حال اعلام کرد که طی روزهای آینده برای پاره ای مشورت ها راهی واشنگتن خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، حیدرالعبادی که در نشست هفتگی با خبرنگاران سخن می گفت، از برگزاری نشست هایی درباره آینده عراق که در یک ماه گذشته در ژنو به ابتکار آمریکایی ها و در استانبول به ابتکار ترکیه برگزار شد، به تندی انتقاد کرد.
 
وی کلیه نشست ها و جلسات در خارج از عراق را مطلقا مردود دانست و در عین حال گفت که از کمک های خارجی در صورتی که دخالت در امور داخلی نباشد، استقبال می کنیم.
 
العبادی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، بدون نام بردن از فرد خاصی، از برخی مسئولان و وزرای عراقی، به خاطر آنکه نزدیکان خود را به مسئولیت های دولتی گمارده اند، به تندی انتقاد کرد و گفت از این امر متاسف است. وی در عین حال وعده داد که بعد از پایان کار تروریسم، جنگ با فساد را آغاز خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در بخشی از اظهاراتش به بدهی های خارجی عراق هم اشاره کرد و گفت که میزان وام های دریافتی عراق بسیار محدود است و در امور ضروری استفاده شده است.
العبادی ، ضمن تبریک به ملت عراق به خاطر پیروزی های اخیر نیروهای امنیتی در موصل ، افزود: اکنون در مراحل پایانی نبرد با تروریسم و عملیات موصل قرار داریم.
 
وی با بیان اینکه نیروهای ما به داعش درس بزرگی دادند که تروریست ها هرگز فراموش نخواهند کرد، در خصوص تعداد آوارگان -که از سوی برخی رسانه ها و مجامع بین المللی بزرگنمایی شده است-، گفت که تعداد آوارگان عملیات موصل از حد انتظار ما بسیار کمتر بود و در قبال افزایش تعداد آوارگان نیز خطری وجود ندارد.
 
نخست وزیر عراق در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار وحدت مواضع دولت های عرب در برابر چالش های منطقه، بویژه مقابله با تروریسم شد و گفت که کشورش مشتاق گسترش روابط با دولت های عرب همسایه است.
 
وی با اشاره به تحرکات اخیر در روابط بغداد-ریاض، گفت که دولت سعودی دروازه های همکاری ها با عراق را گشوده است و ما نیز از سعودی ها و همه دولت های عرب خلیج فارس برای همکاری در مرحله بازسازی مناطق آزاد شده دعوت کرده ایم.

نخست وزیر عراق، با اعلام اینکه در روزهای آینده به واشنگتن خواهد رفت، در خصوص روابط بغداد -واشنگتن، گفت، در این سفر در خصوص پاره ای موضوعات با طرف آمریکایی مشورت خواهیم کرد.
 
وی از دونالد ترامپ بخاطر خارج کردن نام عراق از فهرست 7 کشوری که شهروندانشان از سفر به آمریکا منع شده اند، تشکر کرد.
نخست وزیر عراق همچنین به عملیات تروریستی علیه زائران عراقی در سوریه در هفته جاری اشاره کرد و آن را محکوم دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان