بازدید 2168

استفاده دولت از فاینانس در بودجه های سنواتی مجاز اعلام شد

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رئیس‌ مجلس اعلام کرد: استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی در طول برنامه ششم مجاز است.
کد خبر: ۶۷۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 14 March 2017
رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رئیس‌ مجلس اعلام کرد: استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی در طول برنامه ششم مجاز است.

به گزارش مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس با رفع ایراد شورای نگهبان به بندی از لایحه بودجه، سازمان تأمین اجتماعی را مکلف کردند تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد ۲۸ و ۲۹ قانون تأمین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسابی با عنوان «بیمه درمان تأمین اجتماعی» متمرکز کند.

بر این اساس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را در مقاطع سه ماهه به کمیسیون بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس ارائه نماید.

همچنین با اصلاح تبصره دیگری به دولت اجازه داده شد، سرمایه‌ بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی با رعایت اساسنامه بانک‌های مذکور را حداکثر تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل حساب‌های پرداختی آنها به بانک مرکزی ایران بابت سود و وجه التزام مربوط به اضافه برداشت و خطوط اعتباری دریافتی که تاکنون در دفاتر بانک مرکزی به حساب درآمد منظور نشده است، افزایش دهد.

وکلای ملت همچنین با اصلاح تبصره الحاقی بودجه، دولت را مکف کردند جهت جذب نیروهای انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۹۶، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال در اختیار وزارت امور خارجه از محل منابع جدول شماره ۱۸ این قانون قرار دهد تا با همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و امور اقتصادی، اقدامات لازم را انجام دهد.

در پایان بررسی بودجه، لاریجانی متن نامه آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلاف شورای نگهبان و مجلس در زمینه فاینانس‌ها را قرائت کرد.

در این نامه آمده است:

«استفاده دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات مالی خارجی با اولویت تأمین مالی اسلامی در طول برنامه ششم در قالب بودجه سنواتی مجاز است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار