بازدید 5917

اردوغان: هلند را از کشتار سربرنیتسا می‌شناسیم

کد خبر: ۶۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 14 March 2017
رئیس‌جمهوری ترکیه در تازه‌ترین اظهاراتش علیه هلند گفت: ما هلندی‌ها را از کشتار سربرنیتسا می‌شناسیم. ما می‌دانیم که چگونه ۸ هزار بوسنیایی را به قتل رساندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم ۱۴ مارس به مناسبت روز پزشک در جمع پزشکان این کشور گفت: در جنگ یک قانون مسلم وجود دارد و آن این است که نمی‌توان به سمت مسئولان پزشکی و درمانی اسلحه گرفت اما کشورهایی همانند هلند این کار را کرده‌اند. ما هلندی‌ها را از کشتار سربرنیتسا می‌شناسیم. می‌دانیم که هشت هزار بوسنیایی چگونه کشته شده‌اند.

او اضافه کرد: پیشانی این ملت ترکیه سفید است اما تاریخ آنها بسیار تیره و تار است. کسی نمی‌تواند به ما درس مدنیت و تمدن بدهد.

اردوغان عنوان داشت: غرب از مشکل اسلام هراسی رنج می‌برد. آنها آوارگان را در مرزها متوقف می‌کنند و سیاست‌های غیر انسانی را علیه آوارگان و مهاجران اعمال می‌کنند. هلند هم سیاستی غیر قابل قبول در قبال وزیر خانواده ترکیه در پیش گرفته و اصول دیپلماتیک و ارزش‌های اتحادیه اروپا را نقض کرد.

اردوغان در ادامه گفت: هلند اصول آزادی بیان را زیر پا گذاشته و احترام به حقوق زنان را رعایت نمی‌کند و این در عملکرد هلند کاملا هویدا است. اقدام روز شنبه کشور هلند در واقع مصداق تروریسم دولتی بود و این کشور به اتحادیه اروپا ضرر زد.

وی همچنین نسبت به آینده اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و از اروپایی‌ها خواست مواضعی متعهدتر اتخاذ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار