بازدید 5986

آغاز نخستین موج سفرهای نوروزی ازعصر4شنبه

کد خبر: ۶۷۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 14 March 2017
 جانشین فرمانده ناجا گفت: نخستین موج سفرهای نوروزی از عصر چهارشنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش میزان، اسکندر مومنی در حاشیه در رزمایش ترافیک و خدمات نوروزی ۹۶ در خصوص تعدد شماره‌های اعلام شده برای امدادرسانی در ایام نوروز اظهار کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آینده نسبت به یکسان‌سازی این شماره‌ها اقدام خواهد شد؛ البته در حال حاضر نیز هماهنگی میان سامانه‌های مختلف وجود داشته و به عنوان مثال اگر با 110 تماس گرفته شده و موضوع مربوط به سامانه دیگری باشد از طریق 110 اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص شرایط جوی نوروز گفت: پیش بینی می‌شود امسال در طرح نوروزی شاهد بارش برف و باران در برخی نقاط کشور باشیم از این رو به رانندگان توصیه می‌کنیم حتما تجهیزات ایمنی و زمستانی را به همراه داشته باشند و پیش از سفر حتما با باک پر در جاده حاضر شوند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس با 30 فروند بالگردی که در اختیار دارد نسبت به کنترل ترافیکی جاده‌ها اقدام خواهد کرد گفت: ضریب حفاظتی شهرها و همچنین جاده‌ها در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند و در این راستا پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته اما لازم است که شهروندان نیز با پلیس همکاری داشته باشند. 

وی با تاکید بر ضرورت رانندگی بدون شتاب و داشتن خواب کافی برای رانندگان گفت: در طول رانندگی هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین خواب شود. از این رو تاکید می‌کنم که رانندگان حتما خواب کافی داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا درباره زمان آغاز موج سفرهای نوروزی و بهترین زمان سفر اظهار کرد: از چهارشنبه طرح نوروزی پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی در سراسر کشور آغاز می‌شود و با توجه به تمهیدات خوبی که دولت برای کارمندان و دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته پیش‌بینی ‌می‌کنیم که از عصر چهارشنبه موج نخست سفرهای نوروزی آغاز شده و تا پایان هفته اول نوروز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه موج دوم سفرها نیز با آغاز هفته دوم تعطیلات نوروزی آغاز خواهد شد تصریح کرد: بیشترین میزان حوادث رانندگی با آغاز موج دوم سفرها به وقوع می‌پیوندد چرا که عده‌ای در حال بازگشت از سفر بوده و عده‌ای نیز در حال رفتن به سفر هستند و از این رو حجم تردد در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

جانشین فرمانده ناجا از مسافران خواست که زمان سفرهای نوروزی خود را مدیریت کرده و حتما وضعیت جاده‌ها را تنها از سامانه‌های پلیس راهور استعلام کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی سفرها در نوروز امسال گفت: در سال‌های گذشته هر ساله شاهد افزایش چند درصدی در سفرهای نوروزی بودیم و امسال نیز پیش بینی می‌کنیم که حجم سفرهای نوروزی افزایش یابد.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص کاهش تلفات در تصادفات رانندگی در ایام نوروز نیز اظهار کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 350 نفر کمتر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند این کاهش در جان باختگان در ایام نوروز نیز وجود داشته و پیش‌بینی می‌کنیم که در طرح نوروزی 96 نیز علی‌رغم آنکه مدت اجرای طرح یک روز افزایش یافته شاهد کاهش جان باختگان باشیم.

وی در خصوص تمهیدات پلیس برای آخرین چهارشنبه سال گفت: امیدواریم در چهارشنبه سوری شاهد حوادث تلخی همچون حادثه‌ای که چند روز پیش در اردبیل رخ داد نباشیم. امسال نیز پلیس در اماکن و معابر حضور داشته و با افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان کنند برخورد خواهد کرد. از سوی دیگر پلیس اجازه هنجارشکنی به متخلفان را نخواهد داد و متخلفان و خاطیانی که در این شب دستگیر شوند تعطیلات نوروزی را مهمان پلیس خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در عین حال پلیس دوست ندارد که در این شب کسی دستگیر شود، از این رو از تمامی شهروندان می‌خواهیم قوانین را رعایت کرده و با پلیس همکاری داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار