بازدید 5781

سارقان مسلح طلافروشي كهريزك بازداشت شدند

کد خبر: ۶۷۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 14 March 2017
سارقان مسلح كه سه ماه قبل به يك طلافروشي در كهريزك دستبرد زده بودند، به دام افتادند.
 
به گزارش جوان، ساعت 08:30 روز پنج‌شنبه 25 آذرماه مرد طلافروشي در خيابان امام خميني كهريزك مثل هميشه مشغول چيدن ويترين مغازه‌اش بود كه ناگهان سه مرد نقابدار در حالي كه اسلحه كلاشنيكف و شمشير به دست داشتند، وارد شدند.
 
طلافروش فهميد كه در دام سارقان مسلح گرفتار شده است. مردي كه اسلحه به دست داشت دست به ماشه برد، چند گلوله به سقف مغازه و ديوار شليك كرد. همزمان مردي كه شمشير به دست داشت، خودش را به طلافروش رساند و شمشير را زير گلويش گذاشت. نفس در سينه مرد طلافروش حبس شده بود؛ چراكه مرگ را در يك قدمي خودش مي‌ديد.
 
نفر سوم هم خودش را به ويترين مغازه رساند و همه طلاها را داخل كيسه ريخت. وقتي جمع كردن طلاها تمام شد، سارقان از مغازه بيرون دويدند و سوار يك خودروي مزدا3 شدند كه راننده آن را آماده حركت نگه داشته بود و گريختند.
 
مرد طلافروش كه فهميده بود سايه مرگ از سرش دور شده به طرف تلفن رفت و با 110 تماس گرفت و ماجرا را شرح داد. لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري 170كهريزك در محل حاضر شدند. به علت حساسيت ماجرا تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به دستور قاضي براي تحقيقات تخصصي به طلافروشي رفتند.
 
كارآگاهان مطابق معمول به سراغ دوربين مداربسته رفتند، اما فهميدند كه مرد طلافروش بي‌احتياطي كرده و مغازه‌اش را به دوربين مجهز نكرده است بنابراين مشخص شد كه سارقان از ماجرا با خبر بوده‌ و زماني كه متوجه شده‌اند كه اين مغازه ايمني لازم را ندارد، آن را در ليست سرقت‌شان قرار داده و نقشه‌شان را عملي كرده‌اند.
 
در شاخه ديگري از تحقيقات به مأموران پليس خبر رسيد كه سرنشينان يك خودروي مزدا3 در زيرگذر آزاد راه تهران - قم يك خودروي مزدا3 را آتش زده‌اند. مأموران پليس كه مطمئن بودند سرنشينان مزدا همان كساني هستند كه به طلافروشي دستبرد زده‌اند، خود را به محل حادثه رساندند و از شاهدان تحقيق كردند.
 
يكي از آنها گفت در حال عبور بودم كه ديدم يك خودروي مزدا 3 توقف كرد و سرنشينان آن كه چهار مرد جوان بودند، پياده شدند. آنها اسلحه و قمه به دست داشتند. يكي از آنها روي ماشين بنزين ريخت و كبريت كشيد كه خودرو در آتش شعله‌ور شد. آنها به سرعت سوار يك زانتيا شدند كه راننده آن را آماده حركت نگه داشته بود و فرار كردند.
 
مأموران پليس بعد بررسي پلاك خودروي سوخته متوجه شدند كه اين خودرو مدتي قبل در محله باغ فيض با تهديد اسلحه زورگيري شده است. مالك آن در شرح ماجرا گفت: روز حادثه ماشينم را كنار خيابان پارك كردم. در حال پياده شدن بودم كه دو مرد مسلح مقابلم قرار گرفتند. آنها اسلحه كمري و قمه به دست داشتند. يكي از آنها تهديد كرد كه پشت فرمان بنشينم كه از ترس جانم قبول كردم. دو مرد مسلح هم سوار شدند و حركت كردم. بعد از طي مسافتي خواستند توقف كنم. وقتي توقف كردم من را از پشت فرمان به بيرون انداختند و فرار كردند.
 
كارآگاهان در تحقيقات بعدي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار را بررسي كردند و به مردي 28 ساله به نام داريوش. د مظنون شدند. داريوش از مدتي قبل به اتهام سرقت مسلحانه كيف حاوي چهار و نيم كيلو طلا تحت تعقيب پليس قرار داشت. او بارها به اتهام سرقت مسلحانه، آدم‌ربايي، نگهدار مهمات، ضرب و جرح بازداشت شده بود. داريوش بعد از انجام موفقيت‌آميز سرقت كيف طلا از خانه‌اش كه در محله كهريزك بود، متواري شده بود.
 
كارآگاهان در تحقيقات بعدي موفق شدند آخرين مخفيگاه داريوش را در فشافويه شناسايي و هفدهم بهمن ماه او را بازداشت كنند.
 
او در اولين بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه از طلافروشي اعتراف كرد و همدستان خود به نام‌هاي حسين. ن 28 ساله، حسن. ق 23 ساله، عليرضا. ص 22 ساله، ياسر الف 26 ساله را هم به پليس معرفي كرد.
 
بررسي سوابق همدستان داريوش نشان داد كه همه آنها از مجرمان سابقه‌دار هستند. داريوش گفت: براي بررسي نقشه‌هاي سرقت‌، خانه‌اي مجردي در شهرك غرب داشتيم و جلساتمان را آن جا برگزار مي‌كرديم.
 
با اطلاعاتي كه متهم در اختيار پليس گذاشت، مأموران چند ساعت بعد از دستگيري داريوش راهي خانه مجردي شدند  و حسين، يكي از اعضاي باند را در آنجا بازداشت كردند. حسين قبلاً سه بار به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح گرم بازداشت شده و به زندان افتاده بود.  
 
 در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان حسن و عليرضا دو عضو ديگر باند را در يكي از قهوه‌خانه‌هاي نازي‌آباد بازداشت كردند.
 
تحقيقات براي بازداشت ياسر آخرين عضو باند در جريان بود كه خبر رسيد او از بازداشت همدستانش با خبر و براي خروج غيرقانوني از كشور راهي مرزهاي غربي كشور شده است. با به دست آمدن اين اطلاعات تيمي از كارآگاهان پليس راهي مرزهاي شمال غرب كشور شدند و ياسر را بيستم اسفندماه در نقطه صفر مرزي بازداشت كردند. 
 
متهمان در بازجويي‌ها به سرقت از طلافروشي اعتراف كردند و گفتند كه همه طلاهاي سرقتي را به مردي 25 ساله به نام حسن به قيمت 300 ميليون تومان در عبدل‌آباد فروخته‌اند.  با مشخصاتي كه متهمان در اختيار پليس گذاشتند، حسن هم بازداشت و در بازرسي از مخفيگاهش مقداري از طلاهاي سرقت كشف شد.
 
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهمان در اداره يكم پليس آگاهي تهران جريان دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل