بازدید 2532
آن سوی تالار شیشه‌ای

تقویت دو واحدی شاخص کل بورس/ میان‌داری معدنی‌ها در بازار سهام

بازار سهام امروز نظاره‌گر معاملاتی کم حجم همزمان با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی بود، بازاری که همچنان نوسان‌گیری استراتژی آن است.
کد خبر: ۶۷۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 13 March 2017
بازار سهام امروز نظاره‌گر معاملاتی کم حجم همزمان با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی بود، بازاری که همچنان نوسان‌گیری استراتژی آن است.

به گزارش فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 23 اسفندماه 95 با افزایش دو واحدی به رقم 76 هزار و 332 واحد رسید. شاخص کل هموزن اما با افزایش 73 واحدی عدد 15 هزار و 428 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 39 واحدی به عدد 83 هزار و 570 واحد دست یافت شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 12 واحدی به عدد 53 هزار و 792 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 52 واحدی روی رقم 164 هزار و 625 واحد متوقف شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 6 واحدی روی عدد 853 واحد ایستاد. 

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 56 واحد، ایران خودرو با 45 واحد و فولاد مبارکه با 21 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و ملی صنایع مس ایران هر یک به میزان 17 واحد و پتروشیمی فناوران و پالایش نفت اصفهان هر یک تا 16 واحد و همچنین معدنی و صنعتی چادرملو تا 12 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران با محاسبه معاملات عمده و خارج از ساعت رسمی بورس به بیش از 931 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 505 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 46 نوبت داد و ستد بود. 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، پتروشیمی آبادان، سایپا شیشه، صنایع بسته‌بندی ایران، اوراق اجاره صایتل، فولاد هرمزگان جنوب، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان دورود، قند اصفهان، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ترمیت، اوراق مشارکت میتکو، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، بیمه اتکایی ایرانیان، متوقف شدند.

امروز همچنین دو درصد از سهام شرکت ایران خودرو به وکالت از سرمایه‌گذاری سمند به قیمت پایه هر سهم 308 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.

به گزارش فارس، امروز اندکی بیش از یک میلیارد و 202 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در بازار معاملات بلوکی روی دامنه نوسان مثبت قیمتی به ارزش بیش از 229 میلیارد تومان واگذار شد.

بیش از 196 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش بیش از 300 میلیارد تومان نیز امروز از سوی گروه توسعه ملی به صندوق کارکنان بانک‌ها واگذار شد. همزمان 72 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب به ارزش بیش از 19 میلیارد تومان با معاملات بلوکی همراه بود.

در بازار 2 سهام نیز که به معاملات درون گروهی حقوقی‌ها اختصاص دارد امروز اندکی بیش از 295 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین به ارزش کمتر از 55 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

کمتر از 195 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز به ارزش کمتر از 32 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

همچنین 137 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش بیش از 66 میلیارد تومان کد به کد شد.

سهامدار عمده معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز امروز کمتر از 56 میلیون سهم این شرکت را به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال داد. 

در عین حال 22 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز کمتر از 19 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان کد به کد شد.

18.5 میلیون سهم بیمه سامان اما به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد.

کمتر از 13 میلیون سهم بهمن لیزینگ به ارزش 2.5 میلیارد تومان نیز امروز کد به کد شد.

اندکی بیش از 11 میلیون سهم صنایع آذرآب نیز به ارزش 3.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال یافت. در بانک ملت نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

9 میلیون سهم داروسازی دکتر عبیدی نیز به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان امروز در محدوده صفر تابلو کد به کد شد. همچنین اندکی بیش از 6 میلیون سهم ریل‌پرداز سیر به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. 

به گزارش فارس، امروز فارغ از معاملات بلوکی و درون گروهی سهامداران عمده و حقوقی برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا شرکت‌های شاخص ساز بورس تهران شاهد پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و سپس فلزات اساسی با خودنمایی تک سهم‌های گروه سرب و روی بود.هر چند که با وجود بازارگردانی سهام از سوی صندوق‌ها و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهامدار عمده معدنی‌ها معاملاتی مثبت را بازار امروز شاهد بود اما ضعف حجم معاملات و در مقابل افزایش عرضه سهام در مقابل تقاضا تاب تحمل را از دست همه معامله‌گران ربوده است.

به گزارش فارس، نکته مهم در این زمینه اینکه با توجه به برآوردهای خوش‌بینانه بودجه‌های سال مالی 96 اغلب شرکت‌های بورسی اما بازار سهام با افت قیمت روز سهام در تابلوی معاملات مواجه است. شرایطی که باعث شده نسبت قیمت بر درآمدی کل سهام به کمتر از 7 مرتبه برسد که به نظر در سیکل زمانی مناسبی این تناقض با ورود نقدینگی پرحجم از سوی خریداران سهام جبران شود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم حجم بود که با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها و تک سهم‌های گروه فلزات اساسی همراه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان