بازدید 4585

يك نفر كشته و 28 نفر مجروح شدند

کد خبر: ۶۷۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 13 March 2017
در حوادث رانندگي كه صبح ديروز در تهران اتفاق افتاد 28 نفر بر اثر واژگوني اتوبوس پرديس به تهران مجروح شدند و يك مامور نيروي انتظامي هم در تصادف بي‌آرتي با خودروي پليس كشته شد. در حادثه واژگوني اتوبوس در مسير اتوبان بابايي 28 سرنشين از 45 سرنشين اتوبوس زخمي و به بيمارستان منتقل شدند.
 
به گزارش اعتماد، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: واژگوني اتوبوس در ساعت 8:23 دقيقه صبح ديروز در مسير شرق به غرب جاده پرديس، ورودي اتوبان بابايي اتفاق افتاد كه يك دستگاه اتوبوس بين شهري با ۴۵ سرنشين از پرديس به سمت تهران در حال حركت بود و به دليل عدم كنترل راننده واژگون شد. قبل از رسيدن آتش‌نشان‌ها تعدادي از سرنشينان از اتوبوس خارج شدند اما تعداد ديگري به دليل شدت حادثه در اتوبوس واژگون شده حبس شده بودند.
 
بعد از اينكه ماموران آتش‌نشاني به محل حادثه رسيدند عمليات امداد و نجات را آغاز كردند و مسافران حبس شده را از داخل اتوبوس خارج كردند. به گفته جلال ملكي در اين حادثه ۲۸ نفر شامل ۲۲ زن و ۶ مرد مجروح شده بودند كه توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه به بيمارستان‌هاي اطراف انتقال يافتند. هشت نفر از مصدومان توسط آمبولانس و يك نفر توسط هلي‌كوپتر امداد به مراكز درماني منتقل شدند و مابقي مصدومان نيز سرپايي درمان شدند.
 
در اين حادثه دست يك خانم جوان كاملا زير اتوبوس گير كرده بود كه با تلاش آتش‌نشانان نجات يافت. در انتهاي عمليات امداد و نجات اتوبوس از حالت واژگوني به حالت اوليه بازگردانده شد و در ساعت 10:12 عمليات به پايان رسيد. محل حادثه براي بررسي بيشتر به عوامل پليس راهور تحويل داده شد.
 
به گزارش فارس، حسن عباسي؛ سخنگوي اورژانس تهران درباره واژگوني اتوبوس در بزرگراه بابايي گفت: اتوبوس واژگون شده مربوط به شركت واحد است. ماموران اورژانس بعد از اطلاع از وقوع حادثه با 7 آمبولانس، يك اتوبوس‌آمبولانس و يك بالگرد اورژانس به محل اعزام شدند.
 
مصدومان توسط نيروهاي اورژانس به بيمارستان‌هاي بعثت، گلستان، امام حسين(ع) و فيروزگر منتقل شده‌اند. در حادثه تصادف ديگري كه صبح ديروز در خيابان آزادي حدفاصل دانشگاه شريف و بهبودي اتفاق افتاد يك اتوبوس بي‌آر‌تي با يك خودروي سمند نيروي انتظامي تصادف كرد و يك نفر كشته و يك نفر ديگر نيز مجروح شد.
 
به گزارش ايسنا، بعضي اخبار حاكي از آن است كه در صحنه تصادف كسي فوت نكرده و مصدوم بعد از انتقال به بيمارستان جان باخته است. اما بنا بر گزارش شاهدان عيني جان‌باخته اين حادثه يكي از ماموران نيروي انتظامي است.
 
به گزارش ايسنا، حسن عباسي؛ سخنگوي اورژانس تهران با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس بي‌آر‌تي با يك سواري در مسير آزادي به انقلاب گفت: اين حادثه در ساعت 5:20 صبح ديروز در محدوده دانشگاه شريف اتفاق افتاده است. در اثر اين حادثه، يك نفر جان خود را در صحنه حادثه از دست داد و يك مرد 35 ساله نيز مصدوم شد كه توسط نيروهاي اورژانس به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل شده است.
 
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا نيز جزييات دو حادثه ديروز پايتخت كه بين اتوبوس و خودروي سواري اتفاق افتاد را تشريح كرد.
 
سرهنگ نادر رحماني گفت: در حادثه اول كه حوالي ساعت 5:50 دقيقه صبح ديروز در مسير غرب به شرق ميدان آزادي قبل از پل يادگار امام(ره) رخ داد يك دستگاه سمند با اتوبوس بي‌آرتي برخورد كرد. مطابق گزارش‌هاي اوليه، متاسفانه راننده سمند جان باخت و سرنشين ديگر خودروي سمند مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
 
در تصادف ديگري كه در خيابان آزادي، حد فاصل دانشگاه شريف و بهبودي اتفاق افتاد نيز يك دستگاه اتوبوس بي‌آر‌تي با يك خودروي سمند نيروي انتظامي تصادف كرد و مامور داخل آن خودرو جان باخت. به گفته وي علت اين حادثه عدم توجه به جلو از سوي راننده سمند اعلام شده است.
 
رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا همچنين درباره حادثه واژگوني اتوبوس نيز گفت: برابر گزارش مامور راهور تخطي از سرعت مطمئنه علت وقوع اين حادثه اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل