بازدید 4516

کلاهبرداری با کِرم از ٤ هزار نفر

کد خبر: ۶۷۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 13 March 2017
جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی یک باند کلاهبرداری ٢٠٠‌‌میلیاردی شرکتی که بیش از چهار هزار شاکی دارد، روز گذشته در دادگاه کیفری برگزار شد.
 
به گزارش شرق، این پرونده چهار‌هزارو ١١٤ شاکی و هشت متهم دارد و در حالی در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که به دلیل ازدحام  جمعیت همه شاکیان نتوانستند وارد جلسه رسیدگی شوند. این شرکت به مشتریان خود روش تهیه کود «ورمی کمپوست» را آموزش می‌داد و به آنها قول داده ‌بود سود‌های‌ میلیونی خواهند داشت.
 
براساس محتویات پرونده، متهمان، سبدهایی حاوی کِرم‌های خاصی را به مشتریان می‌دادند تا با نگهداری از آنها این کرم‌ها را به مرحله کوددهی برسانند و سپس با بازگرداندن کودها، در ازای آن پول دریافت کنند و البته مشتریان برای به‌دست‌آوردن این سبدها باید مبلغی را به اعضای شرکت می‌پرداختند. روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور تعدادی از شاکیان در شعبه ١١ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
 
پس از انجام تشریفات قانونی شاکیان در جایگاه قرار گرفتند. یکی از شاکیان به قضات گفت: سال ٩٣ با این شرکت آشنا شدم. ابتدا ١٠‌ میلیون تومان به این شرکت دادم و پس از مدتی یک‌‌میلیون‌و ٧٠٠‌ هزار تومان سود دریافت کردم که سود بسیار خوبی بود. بعد از اینکه سودم را از شرکت گرفتم، تصمیم داشتم این‌بار ٢٣‌ میلیون تومان به آنها پرداخت کنم؛ اما پس از مدتی که خواستم سودم را از آنها بگیرم، کسی پاسخ‌گوی من نبود و به من اعلام کردند شرکت ورشکسته شده است.
 
یکی دیگر از شاکیان گفت: ٢٤‌ میلیون تومان به این شرکت داده است؛ اما تاکنون نه سودی از آنها دریافت کرده است، نه توانسته پول خود را از آنها پس بگیرد. پس از شاکیان نوبت به متهم ردیف اول رسید.
 
او که مردی ٦٠ساله است، با چهار‌‌هزارو ١١٤ شاکی، ابراز پشیمانی کرد و گفت: قبول دارم که نتوانستم پول برخی از شاکیان را بدهم؛ اما من ادعای همه شاکیان را قبول ندارم. من فقط ٧٢٠ شاکی دارم. من در این شرکت ٢٠٠ میلیارد تومان از مشتریانم گرفتم که ١٥٠‌ میلیارد آن را پس دادم و ٥٠‌ میلیارد آن باقی مانده است که می‌توانم آن را نیز پرداخت کنم. پس از آن نوبت به متهم ردیف دوم که زن جوانی بود، رسید.
 
او که ٧٢٠ شاکی دارد، در دادگاه گفت: من کارمند این شرکت بودم و در کلاهبرداری‌ها نقشی نداشتم.
 
با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان