بازدید 5802

منارجنبان اصفهان برای گردشگران تکان می‌خورد

کد خبر: ۶۷۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 13 March 2017
معاون میراث فرهنگی اصفهان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته منارجنبان برای گردشگران تکان می‌خورد که این جنبش در زمان‌هایی توسط کارشناس انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، ناصر طاهری اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته منارجنبان برای گردشگران تکان می‌خورد که این جنبش در زمان‌هایی توسط کارشناس انجام می‌شود.

وی افزود: اگر جنباندن را از این منار بگیریم دیگر با سایر منارها تفاوتی ندارد اما از این ویژگی با مدیریت باید استفاده کرد؛ اما به گونه‌ای نباشد که هر کسی آن را تکان دهد زیرا هر چیزی آستانه تحملی دارد.

معاون میراث فرهنگی اصفهان بیان کرد: مقبره عموعبدالله کارلادانی عارف وادیبی در این مکان دفن شده است، اما بیشتر افراد منارجنبان بیشتر می‌شناسند تا عارفی که در این مکان دفن شده است. می‌شناسند.

به گزارش تسنیم، منارجنبان اصفهان یکی از آثار تاریخی این شهر است که عارفی به نام «عمو عبدالله کارلادانی» در آن به خاک سپرده شده‌است. نکته قابل توجه درباره‌ی این بنای تاریخی این است که با حرکت دادن یک مناره، مناره دیگر نیز به حرکت و جنب و جوش می‌آید و لازم است ذکر شود هر مناره دارای پهنای نه متری و بلندای هفده متری است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی