بازدید 1617

تا زمانی که هلند عذرخواهی نکند به فشارها ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه ترکیه در سفرش به فرانسه اعلام کرد،: تا زمانی که هلند بابت اقداماتش عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۶۷۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 12 March 2017
وزیر خارجه ترکیه در سفرش به فرانسه اعلام کرد،: تا زمانی که هلند بابت اقداماتش عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در فرانسه اظهار داشت: آنکارا تا زمانی که آمستردام بابت اقدامش علیه فاطمه بتول صیان قایا، وزیر خانواده و امور اجتماعی ما عذرخواهی نکند، به فشارها بر این کشور ادامه خواهد داد.

چاووش‌اوغلو گفت:‌اقدام مسئولان هلند در ممانعت از ورود وزیر ترکیه به کنسولگری این کشور با توافقنامه‌های بین‌المللی در تعارض بوده و دشمنی با اسلام محسوب می‌شود و عذرخواهی مسئولان ترکیه‌ای بابت این اقدامات ناکام به تنهایی کافی نبوده و ما در پاسخ به این اقدامشان به سفیر این کشور در ترکیه اجازه ورود به کشور را نمی‌دهیم.

وزیر خارجه ترکیه افزود:‌ با مسئولان هلند گفتگو کردیم و به آنها گفتیم که اگر مساله انتخابات هلند است، ما این سفر را به تاخیر می‌اندازیم اما آنها قبول نکردند. اظهارات مسئولان هلند اظهاراتی "بی‌شرمانه" بودند، ما با برخی مسئولان اروپایی نیز گفتگو کردیم و آنها آنچه اتفاق افتاده را باور نکردند و آن را بسیار خجالت‌آور دانستند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ اروپا به سمت شرایطی شبیه به وضعیت پیش از جنگ جهانی دوم در حرکت است.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه آمستردام به اصول دیپلماسی پایبند نیست،‌ از اتباع ترکیه خواست تحت تاثیر برخی اقدامات تحریک‌آمیز قرار نگیرند.

چاووش‌اوغلو امروز (یکشنبه) برای سخنرانی در جمع اتباع ترکیه در شهر میتز در شمال شرق فرانسه  وارد این کشور شد.

وی صبح امروز تماس‌های تلفنی متعددی با برخی مسئولان اروپایی جهت بررسی مسایلی چون ممانعت هلند از سفرش به این کشور و اقدام دولت هلند علیه وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه و ممانعت از ورود وی به کنسولگری ترکیه در شهر نوتردام داشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد،‌ چاووش‌اوغلو با آلان دونکان، مشاور وزارت خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا و فدریکا موگرینی، مسئول امنیت و سیاست خارجه اتحادیه اروپا تماس‌های تلفنی داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار