بازدید 1659

تظاهرات سراسری در بلاروس در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی

صدها نفر از مردم بلاروس امروز(یکشنبه) در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و قوانین مالیاتی دولت تظاهرات کردند.
کد خبر: ۶۷۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 12 March 2017
صدها نفر از مردم بلاروس امروز(یکشنبه) در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و قوانین مالیاتی دولت تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خارتیا ۹۷، تظاهرات اعتراضی مردم که از ۱۷ فوریه از مینسک، پایتخت بلاروس آغاز شده  امروز در شهرهای "اورشا، بابورسک، ماگیلف،گرودنو، پینسک و مالادیچنا" ادامه داشت.

معترضان خواهان تغییر سیاست‌های مالیاتی و اتخاذ تصمیم دولت برای خروج از رکود اقتصادی شدند.

برخی از تظاهرکنندگان نیز خواهان پایان ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو شدند که بیش از ۲۵ سال حکومت این کشور را در دست دارد.

دولت بلاروس در تازه‌ترین تصمیم خود شهروندانی را که نیمی از سال کار نمی کنند مجبور ساخته تا سالانه معادل ۲۵۰ دلار به دولت مالیات بپردازند.

این درحالی است بسیاری از مردم بلاروس تنها کمتر از ۲۰۰ دلار در ماه حقوق می گیرند و همچنین رشد بیکاری و نبود امنیت شغلی در این کشور همچنان ادامه دارد.

هر چند با ادامه اعتراض های مردمی، دولت بلاروس اعلام کرده که این قانون را فعلا اجرا نمی‌کند اما نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی و برپایی اجتماع های اعتراضی در این کشور هر روز در مناطق مختلف این کشور برپا می‌شود.

بلاروس با جمعیتی در حدود نه میلیون تن در شمال شرق اروپا در همسایگی اتحادیه اروپا و روسیه قرار دارد.

وضعیت اقتصادی این کشور در چند سال اخیر به شدت وخیم شده است، ارزش پول بلاروس همچنان سیر نزولی دارد و قیمت بیشتر کالاهای عمومی و مصرفی در این کشور دو برابر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی روسیه می‌باشد.

با این حال حقوقی بازنشستگی در بلاروس در حدود ۱۵۰ دلار در ماه است و علی رغم کاهش شدید قیمت‌های مسکن در این کشور در دو سال گذشته، هزینه‌های خدمات عمومی رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

برخی تحلیگران سیاسی اروپا احتمال می‌دهند ادامه روند نارضایتی عمومی در بلاروس و حضور مردم در خیابان‌های این کشور علی رغم فضای به شدت امنیتی و تحت کنتل دولتی، موقعیت سیاسی دولت لوکاشنکو را با تهدیدی جدی روبرو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل