بازدید 1721

تلاش شاه اردن برای آشتی السیسی و محمود عباس

برخی منابع از تلاش پادشاه اردن برای تحقق آشتی بین رئیس‌جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.
کد خبر: ۶۷۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 12 March 2017
برخی منابع از تلاش پادشاه اردن برای تحقق آشتی بین رئیس‌جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

به گزارش فارس، روزنامه «الشرق الأوسط» نوشت که «عبدالله دوم» تلاش‌های عربی برای ایجاد اتحاد درباره قضیه فلسطین را رهبری می‌کند.

به نوشته این روزنامه، برخی منابع گفتند که این تلاش‌ها احتمالا به برقراری آشتی بین عبدالفتاح السیسی و محمود عباس که اخیرا اختلافی بین آنها بوجود آمده است، منجر خواهد شد.

این منابع همچنین گفتند که عبدالله دوم تمایل دارد که موفقیت بسیار زیادی در اجلاس آینده سران عرب در امان که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، حاصل شود و پیشرفتی در روند صلح که در این اجلاس بررسی خواهد شد، محقق شود.

بنابراین گزارش، عباس پیش از مکالمه تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با وی، با عبدالله دوم درباره جزئیات این مکالمه و موضع عربی و فلسطینی هماهنگی بعمل آورد.

عباس روز جمعه نیز با عبدالله دوم تماس تلفنی برقرار و طی آن آمادگی برای برگزاری اجلاس سران را بررسی کرد و وی را در جریان مکالمه خود با ترامپ قرار داد.

انتشار این خبر در حالی است که مسئولان مصر اخیرا در اقدامی که بیانگر میزان تنش در روابط با تشکیلات خودگردان است، «جبریل الرجوب» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را که برای شرکت در کنفرانس تروریسم و بنا به دعوت دبیرکل اتحادیه عرب به قاهره رفته بود، از فرودگاه به اردن بازگرداندند و به وی اجازه ورود به قاهره را ندادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار