بازدید 3372

افزایش انگیزه تولید برنج با تعیین نرخ تضمینی توسط دولت

نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه ما در بدترین حالت ۷۰۰ هزارتن تا خودکفایی برنج فاصله داریم،گفت: ۲۵ تا۳۰ درصد برنج ایرانی برای فرسودگی کارخانجات تبدیلی به دور ریخته می شود.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 12 March 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تولید و فروش برنج در بازار کشور، گفت:کاهش تعرفه و واردات تناژ بالای برنج موانعی برای خودکفایی در تولید برنج به شمارمی آید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه میان قاچاق و واردات آدرس گم می شود،تصریح کرد: بذرهای پرمحصول وکم آب یکی از راهکارهایی است که می تواند میزان تولیدات برنج را  به نحو شایانی افزایش دهد.

جعفرزاده ایمن آبادی،افزود:برای افزایش انگیزه تولید برنج باید محصول با تعیین نرخ تضمینی توسط دولت خریداری شود تا کشاورز برای تولید برنج ترغیب شود.

وی ادامه داد:برای توسعه تولید برنج  یکی از مولفه های مهم ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی برای رسیدن به خودکفایی در این زمینه تلقی می شود.

کاهش تعرفه برنج  وارداتی با خودکفایی در تولید آن مغایرت دارد

نماینده مردم رشت درمجلس افزود:ما در بدترین حالت 700 هزارتن تا خودکفایی برنج فاصله داریم؛اما متاسفانه در بسیاری اراضی شمال کشور محصول برنج کشت و تولید نمی شود.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه برنج  وارداتی با خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک مغایرت دارد،گفت:برنج تناژی و کیلویی در شرایطی وارد می شود که می توان با برنامه ریزی حساب شده در تولید برنج به خودکفایی رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر