بازدید 26805
۱
مروری بر روزنامه های دوشنبه 22 اسفندماه؛

جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب/ یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر!

روزنامه های امروز حال و هوای آخر سال و خرید عید را پوشش داده اند. این در حالی است که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 کشمکش های سیاسی بر سر انتخابات میان جناح های مختلف سیاسی همچنان در کانون توجه قرار دارد.
کد خبر: ۶۷۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 12 March 2017

روزنامه های امروز حال و هوای آخر سال و خرید عید را پوشش داده اند. این در حالی است که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 کشمکش های سیاسی بر سر انتخابات میان جناح های مختلف سیاسی همچنان در کانون توجه قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، انتخابات در کانون توجه روزنامه ها قرار دارد.

جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب/ عید ایرانی با طعم کالای ایرانی/ یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر! 

محمدرضا باهنر در گفت و گو با روزنامه قانون در خبری با تیتر «احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات نهی نشده است» مدعی شد که در رسانهها برداشتهاي اشتباهي از سخنان رهبري در مورد شخص احمدي نژاد ميشود و می گویند آقای احمدی نژاد از حضور در انتخابات منع شده است، در حالی که حضرت آقا خودشان توضیح دادند و فرمودند نظر مشورتی دادم، امر و نهی در کار نیست. تا جایی که ما اطلاع داریم احمدی نژاد قرار نیست بیاید و قرار است به نظر مشورتي عمل کند.

بعد از آن از قول او در رسانهها مطرح شد كه احمدينژاد قصد ندارد در انتخابات از كسي حمايت يا عليه كسي اقدام كند.ولي در اين اواخر بحث كانديداتوري آقای بقایی مطرح شده و عده ای نيز به آن جريان پیوستند و دوباره در فضاي مجازي بحثهایی بهوجود آمد که احمدی نژاد ممکن است از شخص بقايي حمایت کند. بنده در مورد اصل ماجرا كه قرار است چه اتفاقي بيفتد اطلاع دقیقی ندارم، اما اینکه تیم او بخواهند وارد بحث انتخابات شوند، منعی ندارد.

اینکه براي احمدی نژاد سبد راي قابل توجهي وجود دارد را نيز نمیتوان رد کرد، اما بنده بر اين باورم که احمدی نژاد نميتواند رای خودش را به دیگری انتقال دهد. برخلاف برخي شخصيت‌هاي سياسي كه مي‌توانند رأي خود را با توصيه به سبد ديگري واريز كنند، بيشتر کسانی که به خود احمدی‌نژاد رای مي‌دهند با توصیه او رای خود را عوض نمی کنند.

خلاصه برخی اظهارات باهنر

ريزش رأي روحاني در انتخابات سال آينده طبيعي است.

دولت در زمينه اقتصاد مقاومتي اقدامات فراواني انجام داده است

ايد گفت نمره عملکرد دولت در برجام نمره قابل قبولی است.

اینکه براي احمدی نژاد سبد رأي قابل توجهي وجود دارد را نمیتوان رد کرد.

بنده بر اين باورم که احمدی نژاد نميتواند رأی خودش را به دیگری انتقال دهد. بيشتر کسانی که به خود احمدی‌نژاد رأی مي دهند با توصیه او رأی خود را عوض نمی کنند.

نبايد فراموش كرد دولت اقداماتي انجام داده که نتايج آن هنوز به ذائقه مردم ننشسته است.

مردم دنبال معاش شب‌شان هستند، دولت سرمایه گذاری هايي انجام داده است که نتايج آن شش سال دیگر نمايان ميشود.

بعضی وقت ها تا 48 ساعت مانده به انتخابات، باز هم 20 درصد مردم تصمیم نگرفته اند و پاي صندوق که می روند تصمیم می گیرند.

جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب/ عید ایرانی با طعم کالای ایرانی/ یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر! 

روزنامه آرمان هم در گفت و گو با محمود صادقی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات با تیتر «جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب » نوشت: «موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، نظر مقام معظم رهبری درباره کاندیداتوری روحانی بود که به گفته این نماینده مجلس، روحانی به ارتباط خود در انتخابات گذشته با مقام معظم رهبری اشاره‌کرده که ایشان پاسخ دادند: «نظر من نسبت به شما مشخص است و با شما هیچ مشکلی نداشته و ندارم. با هم می‌توانیم کار کنیم.» صادقی به نقل از رئیس‌جمهور چنین ادامه داد که «مقام معظم رهبری بر رفاقت قدیمی خود با آقای روحانی تأکید داشته‌اند و این نکته را متذکر شدند که در انتخابات سال ۷۶ من نظری داده بودم و شما برداشت کرده بودید که من با ورود شما به انتخابات موافق نیستم، در حالی که برداشت درستی نبود. آن سال چنین برداشتی کردید، اما امسال چنین برداشتی نکنید». صادقی افزود: «آقای روحانی ضمن تشریح ملاقات خود با رهبر معظم انقلاب به نظر رهبری اشاره کرد که نه‌تنها به او نظر منفی ندارد، بلکه نظر ایشان نسبت به آقای روحانی مثبت است.»

حسین شریعتمداری نیز در یادداشتی با عنوان «زورو نمی آید» به شدت به اقدامات دولت در حوزه های مختلف تاخته است. وی در بخشی از این یادداشت می نویسد: «نامزدهایی که وعده‌های بیرون از توان خود داده‌اند چنانچه به کرسی ریاست‌جمهوری که بالاترین مقام اجرایی کشور است، دست پیدا کنند، آنچه وعده‌ داده بودند بر زمین می‌ماند و اگر خدای نخواسته توان پوزش از مردم را نداشته و یا به هر علت حاضر نباشند در مسیر غلطی که طی کرده و خسارت به‌ بار آورده‌اند، تغییری ایجاد کنند، این احتمال وجود خواهد داشت که برای توجیه ناکارآمدی خود به راه‌کارهایی متوسل شوند که نه فقط چاره‌کار نیست بلکه گواه دیگری بر ناکارآمدی است. از جمله این راه‌کارهای ناکارآمد می‌توان به دو نمونه که متاسفانه رد پای آن در دولت کنونی دیده می‌شود اشاره‌ای گذرا داشت.

اول؛ تغییر صورت مسأله در وعده‌های داده شده. حامیان دولت محترم اگرچه در تبلیغات انتخاباتی خود تأکید می‌کردند که فقط 30 درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست و 70 درصد آن از سوءمدیریت ریشه گرفته است و رئیس‌جمهور محترم نیز سوءمدیریت را اصلی‌ترین علت در پدید آمدن مشکلات اقتصادی می‌دانست ولی بعد از انتخاب به ریاست‌جمهوری تقریبا همه دولت را در وزارت خارجه خلاصه کرد و مذاکرات هسته‌ای را به عنوان تنها دستور کار این وزارتخانه در نظر گرفت. ایشان در جریان مذاکرات، راه‌حل تمامی مشکلات اقتصادی را در توافق هسته‌ای معرفی کرد و حتی آب خوردن مردم را هم در گرو رسیدن به توافق هسته‌ای دانست. ایشان اگرچه به هنگام حکم تنفیذ تأکید کرده بود «به خدا پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان»، ولی در طول مذاکرات تقریبا به هیچیک از نظر منتقدان که بسیاری از آنان به گونه‌ای فنی و حقوقی و با اطلاع از روند مذاکرات، زبان و قلم به انتقاد دلسوزانه و پیشنهادهای کارشناسانه گشوده بودند، نه فقط توجهی نکرد، بلکه نقد آنها را با تندی و ناسزا پاسخ گفت. بی‌توجهی دولت محترم به هشدار منتقدان در حالی بود که امروزه درستی نظر آنان به وضوح دیده می‌شود.

دوم؛ دولت محترم همزمان با تغییر صورت مسأله در وعده‌هایی که داده بود و تقریبا همه آنها بر زمین مانده است، صورت مسئله را در پرسش‌ها و خواسته‌های اساسی مردم نیز تغییر داده و از قول مردم، پرسش‌هایی را مطرح می‌کند که سؤال مردم نبوده و نیست. مثلا اینکه؛ «ما دولتی هستیم که می‌گوئیم باید از سرمایه خارجی استفاده کنیم، هر که می‌گوید نه، راه دیگری برود، نظر ما همین است»! آیا مردم با سرمایه‌گذاری خارجی مخالف بوده و هستند که رئیس‌جمهور محترم از آن با عنوان یکی از موارد مخالفت با دولت خود یاد می‌کند؟»

بوی عید آید همی

جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب/ عید ایرانی با طعم کالای ایرانی/ یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر! 

روزنامه ایران گزارش اصلی امروز خود را با عنوان «عید ایرانی با کالای ایرانی» به خرید شب عید مردم اختصاص داده است. این روزنامه در این گزارش می نویسد:« این روزها در سطح خیابان‌ها و فضای مجازی، بیلبوردها و فراخوان‌های مختلفی برای حمایت از کالای داخلی مشاهده می‌شود. برخی آن را اسب تروایی می‌دانند که بی‌سروصدا قصد فتح بازارهای ایران را دارد. شاید ساده‌ترین ترجمه این نوع فراخوان‌ها این باشد که اگر به جای کالای تولید داخل از کالای خارجی و بخصوص قاچاق استفاده کنیم، نزدیکان و اطرافیان ما شغل شان را از دست می‌دهند.

هرچند اندازه‌گیری دقیق ورود و خرید کالاهای خارجی کاردشواری است ولی برآوردها نشان می‌دهد که به ازای هر یک میلیارد دلار واردات ۱۰۰ هزار شغل در کشورمان از دست می‌رود. به بیان دیگر هر هزار دلار واردات یک شغل ثابت داخلی را نابود می‌کند. البته با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود را کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای و مواد اولیه تشکیل می‌دهد، این نوع از واردات می‌تواند در خدمت تولید داخل و بالندگی آن قرارگیرد، اما کالاهای غیرضروری که مشابه آن در داخل تولید می‌شود حکم دیگری دارد که شاید بتوان آثار منفی آن را با قاچاق برابر دانست.

طبق آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اکنون ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که به معنای حذف یک میلیون و ۴۵۰۰ هزار فرصت شغلی است. با این اعداد و ارقام به روشنی رابطه مستقیم خرید کالای خارجی و اشتغال مشخص می‌شود، یعنی هر ایرانی که کالای خارجی را جایگزین کالای مشابه داخلی کند، فرصت جذب و استخدام برای جوانان ایرانی را کاهش می‌دهد. »

طرح از روزنامه شهروند

جزئیات دیدار روحانی با رهبر انقلاب/ عید ایرانی با طعم کالای ایرانی/ یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر! 

دوباره فساد

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «یک فساد 3هزار ميلياردي دیگر!» نوشت: «سخنگوي قوه‌قضائيه با انتقاد از انتصاب‌هاي دستوري در شبكه پولي كشور، گفت: در يك پرونده بزرگ اقتصادي، شعبه يك بانك ۳ هزار ميليارد تومان ال سي غير‌واقعي داشته است كه اگر يك نفر متخصص بود متوجه مي‌شد اين‌كار ايراد دارد، در اين ميان پرونده‌هاي تخلف اقتصادي بزرگ نتيجه تخلف‌هاي يك گروه است كه در نهايت تمام مشكلات بر سر يك نفر آوار و اسم يك نفر به عنوان متخلف اعلام مي‌شود.

به گزارش «جوان»، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي روز گذشته با حضور در پارلمان بخش خصوصي گفت: اگرچه تخلفات بزرگ اقتصادي توسط يك گروه انجام مي‌گيرد اما در نهايت تخلفات پاي يك نفر نوشته مي‌شود. مقوله مورد اشاره معاون اول قوه قضائيه كافي است تا اهل اشاره متوجه شوند كه اعضاي اتاق فكر مفاسد اقتصادي (‌سناريو‌نويسان، تهيه‌كنندگان، مجريان و... ) پيشاپيش از منظر حقوقي و مالي حساب همه چيز را كرده‌اند به طوري كه دست آخر در صورت كشف فساد نيز يك نفر يا تعداد محدودي از افراد گير مي‌افتند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱
خوب یک اصولگرا دیدیم که کمی با انصاف با دولت برخورد کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار