بازدید 16553
۶

جزیره خاک‌های سرخ در خلیج فارس

کد خبر: ۶۷۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 12 March 2017
هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل و یک نوع گنبد نمکی به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع در ۸ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و در میان آب‌های خلیج فارس قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، طبقات نمکی به صورت تپه‌هایی قسمت اعظم جزیره را پوشانده‌اند و اغلب از جنس نمک طعام هستند. استخراج و صدور خاک سرخ جزیره هرمز یکی از مهم‌ترین منابع درآمد اهالی است.

نمک آبی و سنگ لاشه از دیگر معادن این جزیره است. شهر هرمز مرکز جزیره هرمز است. این جزیره فاقد آب شیرین است و آب آشامیدنی آن از بندرعباس تأمین می‌شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
خدای من اون آهو خوشگل چرا نشان دادید فردا می گیرندش تو قفس و بعد هم یک کباب لذیذ جون مادرتان نگیرید حیوانی رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
لوس
خاطرات خوش دوران کودکیم معدن خاک سرخ وساحل زیبای هرمز را هیچوقت یادم نمیره.
ممنون از اطلاع رساني ولي بدانيد كه فروش اين خاك ارزشمند منبع درآمد اهالي نيست. بلكه كشتي هاي بزرگ خاك ميهن را به كشورهاي عربي مي رسانند و جيب آنها را پر مي كنند و مسببين آن نيز اكثرا غير بومي هستند.
افسوس و صد افسوس كه مردم جنوب در چه سختي هايي زندگي مي كنند در حالي كه ذخاير فراوان و بكر طبيعي و گردشگري دارند.
بازم که خاک داره مگر تموم نشده بود
هرمز جزیره ای بکر و زیباست ولی متاسفانه هیچ امکانات رفاهی در آن موجود نیست البته شاید این بهتر باشد چون ملت ما ثابت کرده اند که فرهنگ استفاده از مکان های بکر را ندارند. اداره محیط زیست هم توجه چندانی برای حفاظت از آن ندارد و ساکنین کم تعداد ولی خونگرم هرمز خود بیشتر مشغول حفاظت از آن هستند چون درآمد اکثر آنان از راه معرفی جزیره هرمز به بازدید کنندگان است. هرمز جزیره سنگ های رنگارنگ و خاک سرخ است. متاسفانه در سایه بی توجهی مسئولین خاک سرخ و ارزشمند آن در حال قاچاق و فروش با قیمتی ناچیز به کشورهای عربی است. آنها این خاک ارزشمند را می برند و خود با تغییراتی به قیمتی بالا به کشورهای اروپایی صادر می کنند. من چند سال پیش به آنجا رفتم و افسوس خوردم که چطور به این ملت با بی توجهی ظلم می شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل